Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

 1MN*BA6278  J9 C9 D9 R9 I5 Y9 B9 /DAR   JNB A  0230    0500  E0/733            
            H9 K9 M9 L9 V9 S9 N9 Q9 O9 G9 X9                                   
 MN*BA6401  J9 C9 D9 R9 I5 Y9 B9 /JNB B CPT    0700    0910  E0/734       7:40 

 

Mange avganger og mye ledig. Søkte i amadeus f.eks 28Dec og fant Comair/BA med rundt 7-8t reisetid med flybytte i Jo'burg og 737 begge strekninger.

 

7-8 timer i 737 classic? Paaaain.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, joda! Ser den. Er flybytte i JNB men det er passe trist, skal se etter noen mer fancy flytyper nå, hold on.

 

 SW 781  Y4 S4 M4 B4 H4 Q4 K4  JNB A WVB    0900    1015  E0/ERJ            
            L4 T4 U4 E4 V4 G4 NR X4                                            
SW 748  C4 D4 J4 IR ZR Y4 S4  WVB   CPT    1130    1320  E0/735      11:50 

 

Air Namiba dette, med mellomlanding i Walvis Bay. Blanding av ERJ og 735.

 

 SA 189  C9 J9 Z9 D9 Y9 B9 M9 /DAR   JNB A  0645    0925  E0/319            
            K9 H9 S9 Q9 T9 V9 L9 W9 G9                                         
SA 327  C9 Y9 B9 M9 K9 H9 S9 /JNB B CPT    1100    1310  E0/738       7:25 

 

Denne så ut som en av de bedre. South African med A319 og 738!

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Siste med South African ser spennende ut! Nå sliter jeg litt med å forstå kodene helt - det er tydeligvis South African flight 189/327, men er det så hvor mye som er ledig i de forskjellige bookingklassene? Er jo såpass langt frem i tid at det sikkert ikke har blitt booket noe særlig enda, så jeg tipper at det er 9 eller flere seter ledige i samtlige klasser.

Klokkeslettene forstår jeg, samme med flytypen.

 

Uansett, tusen takk! 7 timer er ikke altfor lenge, og bedre enn det jeg fant gjennom TripAdvisor når jeg kikket kjapt på et par tilfeldige datoer rundt jul. Skal bringe forslaget videre til mamma, så får vi håpe at hun liker det.

Lenke til kommentar

Har god erfaring med Comair/BA som selskap, fløy en innenriks i SA med de i høst, i en B737-200. Fløy også South African fra Nairobi til Johannesburg i en A319, god beinplass selv helt bakers og film ble vist. Hele South African som selskap kan jeg egentlig anbefale.

Lenke til kommentar

Tripadvisor kårer "Top 25 Destinations in the World"

 

http://www.tripadvisor.com/TCDestinations-g1-cTop25-World.html

 

1 Cape Town, South Africa

2 Sydney, Australia

3 Machu Picchu, Peru

4 Paris, France

5 Rio de Janeiro, Brazil

6 New York City, New York

7 Rome, Italy

8 London, United Kingdom

9 Barcelona, Spain

10 Hong Kong, China

11 Kyoto, Japan

12 Queenstown, New Zealand

13 Jerusalem, Israel

14 Siem Reap, Cambodia

15 Prague, Czech Republic

16 Venice, Italy

17 Buenos Aires, Argentina

18 Ko Phi Phi Don, Thailand

19 Honolulu, Hawaii

20 St. Petersburg, Russia

21 Florence, Italy

22 Grand Cayman

23 San Francisco, California

24 Petra / Wadi Musa, Jordan

25 Las Vegas, Nevada

 

Grei todo-liste, men når måneden er ferdig vil jeg fremdeles mangle 8 pålisten. :thumbdown:

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Du har neppe vaert i Honolulu robertaas! Hihi.
Joda, gikk nordvestover fra Waikiki for å komme meg inn til byen. Det var ikke stort å se og det var ikke akkurat lagt til rette for fotgjengere.

 

BYW bar overrasket over å se padlere trene langs Ala Wai.

 

Hmm ga fra Waikiki til downtown. Jaja, er bedre a leie seg sykkel da eller a ta bussen.Du har rett, det er ikke stort a se i downtown. Er egentlig bare et businessdistrikt, men det er en del musser osv her da. Skal man fa til virkelige opplevelser ma man egentlig ut av byen og kanskje pa en annen oy ogsa. Hva gjelder padlerene langs Ala Wai sa er det ikke sa mange andre steder a trene bortsett fra i havet.

Lenke til kommentar

Har på følelsen at jeg ikke er helt ferdig med Hawaii. Ble syk så turen min ble veldig redusert og jeg fikk såvidt sett litt av Oahu.

 

Det var en spesiell atmosfære der med en blanding av USA, Japan og Polynesia. Hmm.. fikk lyst på en Teriyaki Burger. :cool:

 

Hehe. Jepp. Jeg er for all del ikke ferdig med Hawaii selv etter 4 måneder som utvekslingsstudent her borte. Vurderer å ta masteren min her. Er så deilig å være student her. Mye rabatter som turistene må betale mye for. De har iallefall det kuleste bussystemet her på Oahu. Systemet heter bare TheBus. Kan vel nesten stille likt med Santa Monica i California sitt bussystem. The Big Blue Bus...

Endret av William_S
Lenke til kommentar

"Top 25 destinations in the World" også har de kun storbyer? (et par unntak). Vet ikke om jeg kan si meg enig med den listen

Kåringen har helt sikkert noe med hvor mange som har vært der å gjøre. Da vinner storbyene lett, ettersom det er sykt mange flere innom der enn mindre steder..

Dersom 1 av 100 besøkende liker New York, så har ikke Alta noe å stille opp med selv om 100/100 besøkende hadde likt den byen.

Lenke til kommentar

Dette er i all hovedsak en enkel opplisting av populære destinasjoner og sier usedvanlig lite om stedenes kvaliteter; liten grunn til å la slikt dominere, men selvsagt kurant som en av mange kilder til inspirasjon. Slike lister er omtrent like viktige for mine reisevalg som underholdning på flyet, og jeg kan knapt tenke på noe som har mindre betydning for min livskvalitet enn slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...