Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade

Anbefalte innlegg

Skal fly med British Airways fra Gardermoen -> Heathrow -> Beijing og tilbake igjen fra Hong Kong. Hvilke fasiliteter kan man forvente seg da? Har kunn flydd såpass langt en gang før, og det var vel for 13 år siden.

Vel da jeg floy med dem fra San Francisco i 2003 var det allerede da skjermer i stolryggen pa Boeing 747. Er vel det de flyr imellom London og Beijing og Hong Kong og London. Begynner a bli lenge sia jeg floy med BA, men det er et skikkelig flyselskap. Det eneste problemet her er Heathrow som kan vaere et lite helvete a komme igjennom (men na gar jo sa a si alle BA fly fra terminal 5 sa terminalbytte slipper du antageligvis). Skal den samme retning jeg ogsa, jeg skal ut med Aeroflot da hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal fly med British Airways fra Gardermoen -> Heathrow -> Beijing og tilbake igjen fra Hong Kong. Hvilke fasiliteter kan man forvente seg da? Har kunn flydd såpass langt en gang før, og det var vel for 13 år siden.

Vel da jeg floy med dem fra San Francisco i 2003 var det allerede da skjermer i stolryggen pa Boeing 747. Er vel det de flyr imellom London og Beijing og Hong Kong og London. Begynner a bli lenge sia jeg floy med BA, men det er et skikkelig flyselskap. Det eneste problemet her er Heathrow som kan vaere et lite helvete a komme igjennom (men na gar jo sa a si alle BA fly fra terminal 5 sa terminalbytte slipper du antageligvis). Skal den samme retning jeg ogsa, jeg skal ut med Aeroflot da hehe.

Hmm, okay. Høres bra ut. Er setene gode? (for soving osv, blir jo overnatting på flyet), og hvordan er det med mat?

Vi kunne fly med Aeroflot, noe som var en god del billigere. Litt kjapp googling og et par skrekkhistorier senere fant vi ut at vi ikke hadde lyst til å risikere livet enda, så ble ikke Aeroflot på oss.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Hmm, okay. Høres bra ut. Er setene gode? (for soving osv, blir jo overnatting på flyet), og hvordan er det med mat?

Vi kunne fly med Aeroflot, noe som var en god del billigere. Litt kjapp googling og et par skrekkhistorier senere fant vi ut at vi ikke hadde lyst til å risikere livet enda, så ble ikke Aeroflot på oss.

Jeg skal ikke føre dette inn i en ny Aeroflot debatt, men Aeroflot er ikke noe mer utrygt enn andre flyselskap. Fløy med dem til Moskva i oktober i fjor og det synes jeg var helt greit.

Hva setene til BA gjelder vel jeg husker dem som greie seter, men er vel ikke så mye mer spesielt enn andre økonomiseter hva benplass osv gjelder.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg og gjengen skulle ta et fly fra Roma til Oslo. Vi reiser fra Roma, mellomlander i Berlin og reiser videre til Oslo. Problemet er at det er 10 timers ventetid i Tegel flyplass. Vi tenkte da vi skulle bruke de 10 timene på å se litt rundt i Berlin. Det ser ikke ut som flyplassen ligger så altfor langt unna hovedstaden, så det skal ikke være noe stress. Det jeg nå lurer på er om vi blir nødt til å sjekke inn bagasjen på nytt når vi lander i Berlin. Blir litt slitsomt å drasse med seg bagasjer rundt i byen :p

Lenke til kommentar

Store gud jeg er imponert over Norwegian. Et selskap som satser for fullt og ser ut til å lykkes med det. Tror aldri flyturen min fra Oslo - Nice (fem ganger i året) noen sinne har vært mer fleksibel og underholderne. Innsjekking elektronisk tar jo 2 minutter og internnett ombord på de nye 737ene gjør reisen så utrolig kjapp!

All creds til etter min mening, Nord-Europas beste lavprisselskap.

Lenke til kommentar

Hvem flyr dere med? Om det er en gjennomgående billett så er det kun med Air Berlin at dere må sjekke ut og inn igjen bagasjen.

Ellers kan dere ta med bagsjen inn til jernbanestasjonen "Berlin Hauptbahnhof":

http://www.berlin-hauptbahnhof.de/site/berlin__hauptbahnhof/en/focus__customer__service/service__for__travellers/luggage/luggage.html

Jeg bestilte billettene fra TravelPartner, og vi flyr med Air Berlin hele veien. De andre gangene jeg har flydd med mellomlanding, så har vi ikke hatt behov for å sjekke ut og inn bagasjen på nytt da flyselskapet tok seg av dette. Er litt usikker på om det samme vil gjelde når vi har en ventetid på 10 timer!

Hvor ligger denne jernbanestasjonen? Ved Tegel flyplass?

Lenke til kommentar

Jeg bestilte billettene fra TravelPartner, og vi flyr med Air Berlin hele veien. De andre gangene jeg har flydd med mellomlanding, så har vi ikke hatt behov for å sjekke ut og inn bagasjen på nytt da flyselskapet tok seg av dette. Er litt usikker på om det samme vil gjelde når vi har en ventetid på 10 timer!

Hvor ligger denne jernbanestasjonen? Ved Tegel flyplass?

Hauptbanhof (sentralbanestasjonen) ligger selvsagt midt i Berlin sentrum. TXL-bussen fra Tegel stopper der.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Store gud jeg er imponert over Norwegian. Et selskap som satser for fullt og ser ut til å lykkes med det. Tror aldri flyturen min fra Oslo - Nice (fem ganger i året) noen sinne har vært mer fleksibel og underholderne. Innsjekking elektronisk tar jo 2 minutter og internnett ombord på de nye 737ene gjør reisen så utrolig kjapp!

Hver eneste, bidige gang jeg har fløyet med Norwegian så har de vært forsinka. Forrige gang så kom flyet så sent inn til Oslo at det ikke var noen flytog som gikk.

Aldri igjen om ikke det er tvang.

Lenke til kommentar

Hver eneste, bidige gang jeg har fløyet med Norwegian så har de vært forsinka. Forrige gang så kom flyet så sent inn til Oslo at det ikke var noen flytog som gikk.

Aldri igjen om ikke det er tvang.

Har faktisk litt av det samme inntrykket som deg hva gjelder Norwegian. For sent innkommende fly har jeg nesten opplevd hver gang jeg har flydd med dem. Har dog kun flydd med dem utenlands så er godt mulig de er bedre innenlands.

Lenke til kommentar

Og jeg flyr med Norwegian flere ganger i året har enda til gode å oppleve forsinkelser. Uansett, jeg betaler heller 199 kr eller 299 kr for én vei enn å betale 500-1300 kr eller for samme strekning med SAS. Jeg er glad i begge selskaper, men må jeg velge blir det Norwegian, som regel alltid billigere.

Lenke til kommentar
Det vanlige er at du ikke må sjekke ut og inn, uavhengig av ventetid. Air Berlin er som sagt litt spesielle her da de er en lavprisselskap. Jeg fløy med dem til Wien via Tegel for halvannet år siden og da ble jeg overrasket over at vi ble bedt om å sjekke bagasjen ut og inn igjen i terminalen ved siden av. Spesielt da det kun var 25 minutter mellom flyene ble det slitt stress. Du bør kontakte AirBerlin eller se på websiten om det samme fremdeles stemmer.

Om dere må ta ut bagasjen kan dere jo prøve å sjekke denn inn igjen for neste strekning med en gang.

Lenke til kommentar
Har faktisk litt av det samme inntrykket som deg hva gjelder Norwegian. For sent innkommende fly har jeg nesten opplevd hver gang jeg har flydd med dem. Har dog kun flydd med dem utenlands så er godt mulig de er bedre innenlands.
Jeg fløy mere med Norwegian til utlandet før, men har nesten helt kuttet dem helt ut pga:

1: Stadig flere forsinkelser og jo senere på dagen det var jo større var forsinkelsene. Det kunne skape praktisk problemer, økte kostnader og ødelegge formen for neste dag. Og hvor mye synes man sin egen tid er verdt om man skal vente 5-6 timer på en flyplass uten ledige sitteplasser, og hvor alt av butikker og spisesteder forlengst er stengt, for å spare 2-300 kr?

2: Økte priser. Når Norwegian før annonserte destinasjoner for 299,- klarte jeg finne helgeturer til 700 NOK inkludert setereservasjon. Nå annonserer de på samme måte, men prisene er nesten bestandig for utreise søndag eller retur torsdag. For en helgetur er det vanskelig å finne noe som passer for under 2000,- og med økte gebyrer kommer 200,- i tillegg i kortgebyr og setereservasjon.

Lenke til kommentar

Skal til USA i august og skulle helst ha droppet en innenlandsflygning på vei hjem. Noen som vet om dette er mulig eller vil vi da ikke få sjekket og kommet med flyet? (har hørt med SAS, men de hadde ikke et skikkelig svar).

Hjemover flyr vi United Airlines fra Miami til New York, derfra SAS til Oslo. Da det er en event i New York jeg kunne tenke meg å få med meg nest siste dag, så tenkte jeg på om det er mulig å møte bare direkte til den siste flygningen. Vet at kanselleringer og slikt ikke er mulig, men noen som har vært borti dette før? Evt. tror dere United kan svare meg på dette (de som har innsjekk for SAS?)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...