William_S Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 (endret) Fleksibel billett in my ***. Har en studentbillett fra Kilroy, den skulle være litt mer fleksibel enn en vanlig billett. Tok kontakt med dem for å endre noen dager på hjemreise, men det var visst ikke mulig pga null studentseter. Dette ca en måned før hjemreise. Nå får jeg ikke den ekstra uka på Hawaii som jeg hadde tenkt meg. Jeg kjøpte jo den studentbilletten 10 dager før jeg dro fra Norge, så det her skjønner jeg ikke helt. Det å kansellere og kjøpe enevisbillett er uaktuelt pga enveisbilletter er dobbelt så dyre som en t/r billett. Det finnes ingen fornuftige priser på enveisbilletter mellom Norge og USA og omvendt. Jaja er bare for å få ut litt aggersjon her og er litt smått irritert. Jeg skylder på alle de norske og europeiske studentene her på Hawaii som sikkert tar opp studentsetene på samtlige avganger mellom 15 mai og 1 juni. Og nå over til noe helt annet. Det ser ut som Air France spekulerer i dårlige seter for spesifikke bookingklasser. Når jeg fløy over hit hadde jeg valgt et dårlig sete, bare for å unngå å få et enda dårligere sete. Når så online innsjekken åpna kunne jeg velge et bra sete med utvida benplass. Hva er egentlig grunnen til dette mån tro? Endret 19. april 2011 av William_S Lenke til kommentar
;_; Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Har noen her flydd med AirBaltic? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Low cost carrier. Vet at flere her har flydd med det. Ikke forvent noe. Du må kjøpe mat ombord, betale for bagasje og kan glemme TV'er i stolryggen. Kurante priser da, spesielt til Tel-Aviv. Lenke til kommentar
;_; Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Skal bare til Riga da, så trenger i hvert fall ikke TV . Lenke til kommentar
William_S Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Low cost carrier. Vet at flere her har flydd med det. Ikke forvent noe. Du må kjøpe mat ombord, betale for bagasje og kan glemme TV'er i stolryggen. Kurante priser da, spesielt til Tel-Aviv. Skjønner ikke hvorfor folk forventer tver selv på kortere strekk, Air Baltics rutenett er såpass innen rekkevidde at man ikke trenger det. Men ja det er rimelig, selv om man må betale for bagasje og alt annet. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Jeg bare påpekte det, mange som forventer det vettu. Enig i at AirBaltics priser er gode. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Sjekk Air Berlin for enveis fra New York eller Miami. Har gode erfaringer med Air Baltic, mener jeg fikk mat da jeg fløy til Simferopol. Mulig jeg husker feil. De har vært nede i 1700 til Dubai. T/r. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 (endret) Sjekk Air Berlin for enveis fra New York eller Miami. Om jeg er på Hawaii så er det litt meningsløst, men jeg ser at Kilroy har billige enveis studentbilletter fra Hawaii. Vanlig pris er 12000 (!). Så jeg får se hva jeg gjør. Kansellere den eksisterende billetten og kjøpe ny enveis eller bare å beholde den og dra hjem når jeg opprinnelig hadde tenkt. Får tenke litt. Trenger jo tid på å skaffe kinesisk visum når jeg kommer hjem uansett. Endret 20. april 2011 av William_S Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Trodde du kunne komme deg billig innenlands til østkysten og så er det fra 2500 derifra med AirBerlin. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 TV virket jo ikke paa Deltaflyet..... Lenke til kommentar
William_S Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 TV virket jo ikke paa Deltaflyet..... Hvilken rute var dette? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Irriterende når det skjer. Da jeg reiste med KLM fra USA var jeg sikkert den eneste på HELE flyet som hadde TV-skjerm som ikke fungerte. Det fungerte hos alle andre, bare ikke meg. Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Fløy med BA til Los Angeles for litt siden, og da virket ikke underholdningssystemet i det hele tatt. Resultat: 15.000 miles inn på BA-kontoen . Jeg var uansett trøtt, så jeg sov mesteparten av turen. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 (endret) Burde jeg bedt om kompensasjon for at underholdningen ikke fungerte? Kunne det vært noe å hente der? Nå er jo det for sent, men bare lurer sånn til neste gang det eventuelt skjer. Endret 21. april 2011 av A-Jay Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Kan jo alltids prøve å skrive en kjapp mail og se hva de sier, evt. dokumentere med bilder osv. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Skader ikke å prøve, og det koster de jo ikke så altfor mye å gi deg litt miles på kontoen. Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Burde jeg bedt om kompensasjon for at underholdningen ikke fungerte? Kunne det vært noe å hente der? Nå er jo det for sent, men bare lurer sånn til neste gang det eventuelt skjer. Vet ikke hvordan det er hos andre, men hos British Airways er det faktisk standard å dele ut miles (evt. en voucher i HighLife-shoppen - du kan velge), og crewet var kjappe med å dele ut skjemaer for utfylling. Antall miles man får, avhenger av hvilken klasse man sitter i - i mitt tilfelle, fikk jeg 15.000 miles i business. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Da var ombookinga løst. Ringte først Air France kontoret her i USA, men de sendte meg videre til Delta fordi de ikke kunne ombooke billetten pga et Delta referansenr og de viderekoblet meg uten at jeg måtte notere et annet nr! Kosta meg 2400 kr (annereledes bookingklasse og ombookingsfee). Og det ser ikke ut som det ruinerte meg heller. Betalte kun mine 2 dollar som jeg betaler uansett om jeg bruker telefonen. Synes det var bra service også. En annen ting som jeg merka meg da jeg ringte opp Air France var at man gjøre et tastevalg for fransktalende personell og et annet et for engelsktalende personell. Vel det var iallefall himmelen i forhold til supporttelefonen for Ryanair hvor de kun snakker veldig dårlig engelsk og hvor de er uvillige til å gi service, de bare oppgir et faxnr. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Jeg ringer agentnummeret til KLM/Air France et par ganger i uken og de er veldig behjelpelige ja. Det har tilogmed noen som sitter i Norge! (det har forøvrig Lufthansa-gruppen også, mens BA ikke har det). Lenke til kommentar
William_S Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Jeg ringer agentnummeret til KLM/Air France et par ganger i uken og de er veldig behjelpelige ja. Det har tilogmed noen som sitter i Norge! (det har forøvrig Lufthansa-gruppen også, mens BA ikke har det). Jada, var bra service det. Eneste jeg synes var kjipt var at jeg måtte ut med cash for en høyere bookingklasse, men jeg hadde regna med det uansett i og med at Kilroy ikke kunne finne noe i utgangspunktet, men er ikke bare bare å bytte billetter her og der når man reiser billig. Er iallefall billigere enn å kansellere også kjøpe en ny enveisbillett (nå vet jeg ikke hvor mye man hadde fått igjen i skatter og avgifter, så tar et lite forbehold der), billigste jeg fant var en studentbillett hos Kilroy på 3900 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå