William_S Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Hm håper folk leser denne tråden. Lurer på hva som er det verste flyselskapet dere har reist med? Mitt må være Ryanair. Joda de frakter de greit fra A til B, men ikke noe mer enn det. Kabinen er stygg og sist jeg fløy med dem var kabinen veldig skitten (full av matrester osv). Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Aeroflot, flyene holdt på å dette fra hverandre. Servicen var under middels, folkene ombord (russere) var frekke, fulle og uspiselige, mellomlandingsflyplassene var grusomme (Moskva) Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Aeroflot istemmes, selv om det er lenge siden jeg har fløyet det. SVO er ingen hyggelig transitflyplass om man skal videre. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Mitt må være Ryanair. Joda de frakter de greit fra A til B, men ikke noe mer enn det. Kabinen er stygg og sist jeg fløy med dem var kabinen veldig skitten (full av matrester osv).Alle liker kanskje ikke fargevalget, men dette er da nye fly og de har vært rene de gangene jeg har flydd med dem. Prøv SAS om du vil ha skikkelig gamle nedslitte fly. At de fremdeles har aksebeger i armlenene sier vel litt om hvor gamle de flyene er og ikke ikke har de engang pusset dem opp innvendig. Har ikke flydd Aeroflot så Air China er det verste jeg har opplevd. Tripreport kommer.. Endret 13. mars 2011 av robertaas Lenke til kommentar
koots Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Vet ikke om det er et flyselskap jeg vil utnevne som det verste, da mange av de har veldig forskjellige produkter og maskiner/configs. Verste IC jeg kan huske er LH B747 i economy, umennesklig trangt og dårlig IFE. Short haul deler SAS og Norwegian, da de begge har enkelte maskiner som er forferdelig trange. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Jeg skal fly LOT Polish Airlines B763ER Longhaul til sommeren. Jeg tipper vi får en ny pallkandidat på "årets verste flyselskap" da ja... Har hørt stygge rykter om vodkafester og gærne polakker. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Har hørt stygge rykter om vodkafester og gærne polakker.Mange fra østblokken har store problemer med å oppføre seg på fly. Da jeg fløy Air Baltic til Vilnius ga besetningen helt opp å kontrollere passasjerene. Da vi landet stod folk i kø med utgangsdøren, med bagasje i hånden og snakkende i telefonen... allerede før flyet hadde svingt ut av flystripen. Endret 13. mars 2011 av robertaas Lenke til kommentar
William_S Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Har hørt stygge rykter om vodkafester og gærne polakker.Mange fra østblokken har store problemer med å oppføre seg på fly. Da jeg fløy Air Baltic til Vilnius ga besetningen helt opp å kontrollere passasjerene. Da vi landet stod folk i kø med utgangsdøren, men bagasje i hånden og snakkende i telefonen... allerede før flyet hadde svingt ut av flystripen. På et amerikansk flyselskap hadde samtlige blitt lagt i håndjern av air marshals og på El Al hadde de antageligvis neppe sluppet ombord. Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 På et amerikansk flyselskap hadde samtlige blitt lagt i håndjern av air marshals Nja, kanskje for å reise seg tidlig, men ikke for telefonsnakkingen. Horribelt om enkelte flyselskap fortsatt insisterer på at mobiltelefoner skal være avslått til man står parkert ved gaten (hvilket vel fortsatt er tilfelle i Norge). Jeg er skeptisk til bruk av telefon på fly, så kan leve med hysteriet om at alle telefoner må være avslått til tider (følger sjelden instruksene selv), men har ikke noe imot at folk bruker telefon fra det øyeblikk man lander. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Sikkert gamle nyheter, men nå har det blitt innført billettkontroll før sikkerhetskontrollen. http://www.aftenposten.no//reise/nyheter/article4060344.ece#xtor=RSS-3 Lenke til kommentar
multisync Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Noen som vet om noen billige biletter til Toronto i Juli? Fant et tilbud for en ukes tid siden, men det var reisetid bare ut mai. Billigste nå er rundt 5500. Er det lurest å bare bestille til den prisen nå? Endret 15. mars 2011 av multisync Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Sikkert gamle nyheter, men nå har det blitt innført billettkontroll før sikkerhetskontrollen. http://www.aftenposten.no//reise/nyheter/article4060344.ece#xtor=RSS-3 Jeg har vel egentlig ikke noen sterke meninger rundt dette, men lurer litt på hvordan det til fungere i praksis. For noe slikt burde neppe blitt innført uten at det har en klar hensikt med tanke på sikkerhet. Såvidt jeg forstår sjekker de ikke ID, så da må det vel være en eller annen form for registrering på hvem som har passert og ikke!? Tidligere kunne folk som ble med på flyplassen bli med gjennom sikkerhetskontrollen om de ville. Vil de ikke fortsatt det om den reisende har en billettutskrift til "gjesten" men bruker kort/SMS ved passering selv? Mulig det er jeg som er sær, men jeg har ved en noen tilfeller gått flere ganger gjennom sikkerhetskontrollen på samme billett. Syns jeg ser for meg at jeg blir stoppet andre gang og får beskjed om at jeg allerede har passsert. Selvsagt kan jeg vise ID, men de kan vel ikke bare ignorere at noen allerede har gått inn? Eller ta mitt ord på at det var meg da også? Jeg har altså ikke noe imot sikkerhetstiltak, men da må man få et snev av sikkerhet på kjøpet. Noe jeg har sliter med å se at de får uten ID-sjekk. Sjekker de ikke ID, tror jeg dette først og fremst bare blir et irritasjonsmoment. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Emirates hadde en helsides profil-annonse i Aftenposten. De har også fått opp siden http://emirates.com/no/English/, men man kan enda ikke bestille reiser fra Norge der og man finner heller ingen pristilbud fra Norge. Men de tar vel ikke ut helsides annonser uten å ha noen planer. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 De fikk vel med seg oppstarten til Qatar og må gjøre et motangrep. Lenke til kommentar
pi. Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Hei! Jeg skal til Sør-Afrika i juli. Har noen spørsmål ang flypriser; Billigste flymåte ned? Skal jeg finne mellomlandinger selv? Bør jeg bestille nå, eller vente? Ja, jeg er fattig og trenger noen lure tips Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Jeg skal til Sør-Afrika i juli. Har noen spørsmål ang flypriser;Kom tilbake fra Cape Town igår. Under 5K med Lufthansa med mellomlanding i Frankfurt. Du får prøve på momondo.no, restplass.no eller flybilligst.com har alle kalenderfunksjon for å vise prisenen litt rundt i tid. Lenke til kommentar
pi. Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Har gjort det, men synes 8000 (laveste i snitt) er mye penger. Mener at det burde vært mulig å få det billigere? Ved å finne mellomlandinger selv, for eksempel.. Trenger råd!! Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Hm håper folk leser denne tråden. Lurer på hva som er det verste flyselskapet dere har reist med? Mitt må være Ryanair. Joda de frakter de greit fra A til B, men ikke noe mer enn det. Kabinen er stygg og sist jeg fløy med dem var kabinen veldig skitten (full av matrester osv). Enig, Ryanair er definitivt det verste selskapet jeg har flydd med. Generelt dårlig service, ikke imponert. Og det er ofte billigere å heller fly med SAS eller Norwegian pga alle gebyrene og what not de skal ha betalt for. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Enig, Ryanair er definitivt det verste selskapet jeg har flydd med. Generelt dårlig service, ikke imponert.Hva opplevde du der som du ikke opplever andre steder? Og det er ofte billigere å heller fly med SAS eller Norwegian pga alle gebyrene og what not de skal ha betalt for.Om man bare er våken så har ikke Ryanair flere gebyrer enn for eksempel Norwegian. Sist jeg fløy med Ryanair satt jeg ved siden av et par som hadde gått i alle fellene med Ryanair: -kjøpe billett rett før avgang -sjekke inn hver sin lille koffert for en liten helgetur -ha med seg mange små kolli med håndbagasje -ikke ha med seg utprintet boardingkort Jeg måtte takke dem for at de sponset den billige reisen min. :!: Endret 17. mars 2011 av robertaas Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Ryanair er uslåelig om man gjør alt rett; klarer virkelig ikke si interiørfarger er noe stort problem på en kort flyvning, all reklamen er det bare å ta med en porsjon godt humør. Forrige tur (Tyskland-Norge-Tyskland) havnet totalprisen på all transport omtrent på samme pris som en returbillett med toget til Gardermoen. Selvsagt har privatfly, Singapore Business eller selv monkey class på SAS sine fordeler. Alt til sin tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå