Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Fantastisk! Leste akkurat n24.no på jobben og tenkte jeg skulle dele nyheten med dere - men her var raskere enn meg! Dette er en veldig god nyhet, og som sikkert vil bidra til mindre kø da flere og flere (meg inkl.) vil droppe å være på flyplassen 1 time + før avgang. Nå vil det jo ta 10 min. fra man går ut av flytoget til man er inne i avgangshallen. Perfekt.

 

Synd for dere Sky Team Elite medlemmer! :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Continental må vel klare å betale det som skal til for at vi, ihvertfall når vi skal på NY-flyet, kan få slippe køen... Men det kan jo "plutselig" bli litt mange som skal slippe køen da..

6365489[/snapback]

Men denne fast-track'en er jo finansiert av SK - hvorfor skulle de la sine rivaler i Sky Team, nærmere bestemt CO (som opererer jo OSL - EWR, som er en direkte konkurrent til SK sin OSL - EWR (via CPH eller ARN)) få gå i sin fast-track? ;)

Lenke til kommentar

Norwegian skulle jo benytte den også, i følge radionyhetene(at det kommer på radionyheter i det hele tatt er litt for mye av det gode, men for all del).

 

EDIT: Og det som jo er greien med Continental-flyvningen er jo at den har veldig mange business-kunder - og hvem er det som ønsker at det går "fast"? Det er jo business-segmentet Dueholmen vil nå. Det vil nok Co. også, så vil nok tro de finner på noe..

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Høres litt merkelig ut hvis Norwegian også skal bruke den...Men på den andre siden kan det vel ikke være mange som har fullprisbilletter hos Norwegian. Typisk Norge kommer helt sikkert masse feite ferieturister til å prøve seg på den "fine uten kø"....

Lenke til kommentar

Helt sikkert. Var Kanal24(greit, jeg gir meg, jeg hører på dem om morgenen) som nevnte Norwegian - mulig det var noen som ikke fattet hva det gikk ut på. Nettavisen skriver ihvertfall ingenting om det, så..

 

Samtidig kan det vel hende SAS får til et sammarbeidsprosjekt med de andre som flyr business-kunder på OSL.

 

EDIT: Sånn "BTW" har jeg fløyet med fleksibel biillett et par ganger hos Norwegian. Må vel være det som skal være "fullprisbillett"? Men er enig med deg, tror nok store deler av NAS-markedet fylles av private "billigturer".

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
Høres litt merkelig ut hvis Norwegian også skal bruke den...Men på den andre siden kan det vel ikke være mange som har fullprisbilletter hos Norwegian. Typisk Norge kommer helt sikkert masse feite ferieturister til å prøve seg på den "fine uten kø"....

6365523[/snapback]

No kidding.

 

Jeg er forresten blitt kjeftet på 3 ganger i OSL. Første gangen var da jeg gikk forbi køen og sjekket inn i C-skranken hos Air France, da kom det en sur eldre dame og sa "Hvordan våger du å snike i køen?" med fin Bergensdialekt. Moro.

 

Senere samme dag da de åpnet gaten skjedde det noe morsomt. De ber alle C-class PAX om å komme frem for boarding over høyttalerne på engelsk, så var det noen som ropte til meg "Vær snill og still deg i kø!". Jeg bare smilte og gikk videre. :)

 

Den siste gangen var for en tre/fire uker siden da jeg sjekket inn i SK*G skranken og det kom tre forretningsreisende (fra Trondheim) og spurte høflig om jeg kunne fjerne meg fra deres kø og viste meg over til Economy-skrankene på andre siden, da jeg viste dem SK*G kortet kom det plutselig en "Æ beklage så mjye".

 

Vi er faktisk berømte i OSL hva gjelder kjefting av Frequent Flyers, så jeg kan bare glede meg til fast-track linjen åpner og alle charter PAX som vil gjennom der. There's no place like OSL. :w00t:

Lenke til kommentar
Det er det fantastiske norske sosialdemokratiets skyld... Ingen skal få snike i noen kø, skal de vel?

 

Eventuelt det Olsen så fint kaller "flyplassaristokrati". Jeg ser vel egentlig ikke problemet, de andre reisende vet jo at de også kan betale mer - og få samme behandling.

6366173[/snapback]

 

Helt enig... Forøvrig misliker jeg det at alle på død og liv skal stille seg i kø ved gaten omtrent i det øyeblikket det er go to gate på flyvninger med free seating. Det er bare utrolig irriterende!

Lenke til kommentar

Free seating er i det hele tatt grusomt irriterende - man skulle jo tro det var en kasse øl til førstemann inn i flyet sånn som folk stresser.

 

Nå skal jeg antagelig ikke si noe, da jeg har erfaring med å komme inn i flyet som sistemann. Tror det var Bergen-Stavanger en gang(måtte fly via Stavanger til Oslo....) hvor folk "buet" i det vi kom inn i et lite fly som sistemann. Flyet gikk på tid det... :shrug:

Lenke til kommentar
Free seating er i det hele tatt grusomt irriterende - man skulle jo tro det var en kasse øl til førstemann inn i flyet sånn som folk stresser.

 

Nå skal jeg antagelig ikke si noe, da jeg har erfaring med å komme inn i flyet som sistemann. Tror det var Bergen-Stavanger en gang(måtte fly via Stavanger til Oslo....) hvor folk "buet" i det vi kom inn i et lite fly som sistemann. Flyet gikk på tid det... :shrug:

6366256[/snapback]

 

Kjenner til den... Ble sittende å slappe av i loungen på Kastrup helt til en av de som jobbet der vennlig lurte på hvilket fly jeg skulle med siden alle kveldens siste fly var gate closed. Fikk litt stygge blikk da jeg kom inn på bussen som skulle ta oss til flyet 10 min etter de var klare til å dra.

Lenke til kommentar
Free seating er i det hele tatt grusomt irriterende - man skulle jo tro det var en kasse øl til førstemann inn i flyet sånn som folk stresser.

 

Nå skal jeg antagelig ikke si noe, da jeg har erfaring med å komme inn i flyet som sistemann. Tror det var Bergen-Stavanger en gang(måtte fly via Stavanger til Oslo....) hvor folk "buet" i det vi kom inn i et lite fly som sistemann. Flyet gikk på tid det... :shrug:

6366256[/snapback]

Når jeg tar Norwegian så prøver jeg å komme tidlig inn for å få plass ved nødutgangen der det er god beinplass, fordi det er så trangt i de flyene de aller fleste andre stedene. Nå er jeg såpass lang at for å få plass i de andre setene må jeg skyve setet foran forover, slik at noen som sitter der blir sittende rett opp, men det blir jo ledig så sant flyet ikke er fult da.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok fast-tracken kommer til å bli brukt av andre enn kun SAS, det fordi å åpne en egen sluse for dette koster noen millioner kroner, og denne summen må betales til Oslo Lufthavn (som igjen betaler Adecco Airport Security). Muligens Continental fiffen og Air France fiffen kommer til å bruke den også.

 

Nå har vel ikke Norwegian noen business / First Class system? Er ikke uvanlig at journalister tar feil, og det tror jeg at de har gjort i dette tilfelle.

Lenke til kommentar
Jeg tror nok fast-tracken kommer til å bli brukt av andre enn kun SAS, det fordi å åpne en egen sluse for dette koster noen millioner kroner, og denne summen må betales til Oslo Lufthavn

Det er korrekt, og det er blitt gjort i både ARN og CPH som begge har SK-only Fast Tracks. Mange SK*G kunder har også spurt om å få dette på OSL i lengre tid (selv etterlyste jeg dette da køene var som verst et par uker siden), det er således ingen "nyhet" at SK betaler for å "blidgjøre" sine lojale kunder.

 

Og nei, som du selv sier har DY hverken C (business) eller F (first). SK har forresten heller ikke F. :)

Lenke til kommentar

Haha, TV på Ryanair tror jeg du må se laaaangt etter. Alt koster, og servicen er ikke tilstedeværende. Eneste grunn til at det i det hele tatt er flyvertinner ombord er kravene som er satt om crew på et passasjerfly.

 

Har fløyet med dem en gang - og det holdt. Har du muligheten - hold deg LANGT unna.

 

EDIT: Og det med tiden..: Vi tok flybussen som Ryanair reklamerte med. Flybussen ble en smule forsinket, og vi var de siste som fikk sjekke inn. De som var etter oss, måtte vente til dagen etter... Fantastisk, ka?

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...