Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade

Anbefalte innlegg

Hm kan jeg få spørre hva du jobber som siden du var i møte med Qatar? Hvordan får man egentlig tilgang til dette Amadeus systemet? Når jeg søker får jeg bare opp en side hvor jeg kan se priser på flybilletter.

Tja, jeg jobber som project manager i et selskap som selger noe spesielle reiser både med privatfly, chartrede fly og rutefly. Det går for det meste i store gruppereiser så Qatar ville informere hvordan jeg booket store grupper med de, nå som de starter fra OSL.

Privatpersoner kan ikke ha amadeus. Dette må kjøpes av en bedrift som har et IATA nummer mener jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ID avtale? Det betyr?

SAS og Qatar samarbeider, jeg fløy SAS til og fra connectinglandet da jeg fløy dem. Alt bestillt via Qatar Airways.

Standby billetter for ansatte i flyselskap. SAS har også køddet til den avtalen med BA, så kan heller ikke bruke ID billetter der.

Lenke til kommentar

Bruker QR Amadeus, Mchansern?

Ja, jeg fant da de der i dag.

Forøvrig var ikke prisene ut fra OSL loaded inn i systemet når jeg gikk fra kontoret i dag.

Jeg kan sjekke i morgen om det er av interesse?

Tidene var jo relativt kjipe da, utreise fra OSL 16.10 eller hva det var. Passer sikkert greit for galningen robertaas som liker å reise på fredag ettermiddag til fjerne himmelstrøk langt vekk, og komme hjem søndag kveld. :tease:

Ankomst Doha var midnatt tror jeg.

Lenke til kommentar

Trodde Qatar brukte SABRE GDS. Link til QR bruker Sabre GDS; link. Litt rart at QR bruker to forskjellige GDS. Jeg får sjekke imorgen når jeg kommer på jobb selv. Får håpe at de har loaded inn prisen til imorgen.

Endret av akira7
Lenke til kommentar

For de som måtte lure på flytider:

Qatar Airways

QR 953

Doha Intl (DOH), Doha, Qatar 08:25

Gardermoen (OSL), Oslo, Norge 14:40

Direkte / 332 7t:15

Qatar Airways

QR 954

Gardermoen (OSL), Oslo, Norge 16:10

Doha Intl (DOH), Doha, Qatar 23:55

Direkte / 332 6t:45

Kilde: Amadeus

Riktige priser skal ligge på flyselskapets hjemmeside nå.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Flytidene er ganske ypperlige med tanke på å reise videre til Melbourne. (nedover altså, aner ikke hjemover, sjekket ikke det).

Ja, ganske greie tider, men ikke stor forskjell med TG.

Qatar Airways

QR 954

Direkte / 332 21t:05

Qatar Airways

QR 030

Doha Intl (DOH), Doha, Qatar 00:45 + 1 dag(er)

Tullamarine (MEL), Melbourne, Victoria, Australia

Terminal 2 22:15 + 1 dag(er)

Direkte / 77L

Mens TG har reisetid på 21:45.

Man skal også huske på at man kun har 50 minutter på seg å rekke flyet til MEL, med TG har man drøye 2 timer.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Flytidene er ganske ypperlige med tanke på å reise videre til Melbourne. (nedover altså, aner ikke hjemover, sjekket ikke det).

Ja, ganske greie tider, men ikke stor forskjell med TG.

Qatar Airways

QR 954

Direkte / 332 21t:05

Qatar Airways

QR 030

Doha Intl (DOH), Doha, Qatar 00:45 + 1 dag(er)

Tullamarine (MEL), Melbourne, Victoria, Australia

Terminal 2 22:15 + 1 dag(er)

Direkte / 77L

Mens TG har reisetid på 21:45.

Man skal også huske på at man kun har 50 minutter på seg å rekke flyet til MEL, med TG har man drøye 2 timer.

Siden de selger det som en connection er de jo ansvarlige for at du rekker den.

Lenke til kommentar

William S, hvis jeg ikke tar 149% feil så befinner du deg på Hawaii nå, stemmer det?

I så fall, hvordan er det med tsunamien osv.?

Tsunamien var vel et eneste stort gjesp om man ser på underholdningens side... Kom vel bare 30-40 cm her på det meste og det var knapt nok til å gå over stranda. Holdt meg våken til 04:30 da droppa jeg å se på.

Lenke til kommentar

Betalte 1197 dollar for Delta first class HNL-LAX t/r i spring break. Skal besøke noen slektninger der. Egentlig så er det økonomiklasse med automatisk oppgradering, så ved uregelmessigheter kan de sette deg bak i bussen selv om det skjer sjeldent. Flighten er på 4-5 timer så jeg tenkte okey da la det gå. Du får tross alt sykt mye, fast track security, gratis bagasje osv. Så ble ikke noe Fiji, men disse slektningene her ønsket jeg å besøke så da får det være. :)

Endret av William_S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...