Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg og en gjeng andre skulle ta KLM til SFO bestemte vi oss for å dra til Gardermoen kvelden før og bli gjennom natten der. Selv valgte jeg å ta det som en "oppvarming" til den kaliforniske søvnrytmen, og sov ikke før jeg var på morgenflyet til Schiphol. Men fungerer nok best når man er mange sammen. :)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Til dere som har flydd mye. Hvilken rute foretrekker dere til LAX? Vil jo selvfølgelig ha reisen billigst mulig, men ser det er vanskelig uten mange mellomlandinger. 2 går fint, men ikke mer. Reiser fra SVG.

Etter hva jeg har forstått burde man unngå mellomlandinger i USA så langt det lar seg gjøre?

Jeg ville nok flydd via Munchen med Lufthansa. Da må du fly fra Stavanger til Oslo først, da blir det to stopp.

Da får du Airbus, de bruker Airbus A340-600 på MUC-LAX.

Her er du garantert AVOD (video on demand) og flotte maskiner, jeg tuller ikke at det er den beste longhaulmaskinen etter min mening.

Flyr du med KLM via AMS får du ganske slitne 747-400, og de foretrekker jeg ikke om jeg må reise med KLM.

Lufthansa bruker også 747-400 fra Frankfurt som er ganske slitne, og det er vel bare en maskin som har AVOD.

Lenke til kommentar

Fikk en A319 med det nye intra-europeiske interiøret til Lufthansa idag. Setene var ganske behagelige egentlig, men man merket at det var tynt med polstring i ryggen så fort man ikke satt rett i setet, men skled ned litt. Beinplass kan jeg ikke kommenterea på, da jeg utrolig nok satt på nødutgang.

Lenke til kommentar

Begynner å få litt poeng på forskjellige bonuskort. Med Flying Blue mangler jeg under 300 poeng på en bonustur jeg har lyst på. Da jeg for 4 månder siden var på et kjedehotell som er partner for Flying Blue ba jeg om å få poengene satt inn der. Det var sikkert ikke mange poeng jeg fikk, men jeg manglet heller ikke mye. På hotellet insisterte de på at jeg heller fikk poengene inn på Priority Club og påstod at det ikke var noen forskjell da poengene kunne overføres.

Sjekket med min konto på Priority Club idag:

-Man kan minimum overføre 1000 poeng

-Man må betale 5$ gebyr per 1000 poeng man overfører

-Poengene hadde enda ikke kommet inn på kontoen.

Lurt trill rundt altså. :(

Lenke til kommentar

Etter bestilling og bekreftelse på mail fra wideroe.no får jeg enda en mail fra [email protected]:

"Din bestilling er dessverre kansellert på grunn av at det selskap du har bestilt reise på har kansellert de bilaterale avtalene med Widerøe.

Vi anbefaler at du bestiller direkte på dette selskapets nettside. Ditt kredittkort er ikke belastet av oss.

I forbindelse med bestillingen vil du motta en automatisk bekreftelse på bestillingen. Denne kan du se bort ifra."

Skulle bruke 3 forskjellige flyselskaper på flighten så jeg aner ikke hva de egentlig mener eller hva som har skjedd. Flighten er også fremdeles synlig på checkmytrip.com.

Lenke til kommentar

Er det noen som har vært i Gambia her? Vurderer en tur til neste vinter, får meget gode priser nemlig og har ikke lyst til å sitte enda en vinter i minusgrader her hjemme.

PS: robertaas, spør på reiseforumet til flyprat.no. Vet at er minst 2-3 stk. der som jobber med widerøe sine websider og booking.

Lenke til kommentar

Flighten er også fremdeles synlig på checkmytrip.com.

Deter sannsynligvis bare en reservasjon du ser. Den kan bli stående til avreisedato, men er nok likevel null verdt. Noe jeg fikk smertefullt erfare selv en gang først når jeg troppet opp på flyplassen like før avgang. Reservasjonen stod, men noen billett hadde jeg ikke.

Et tips kan være å se etter e-billettnummer (numerisk). Såvidt jeg har forstått det, er det først når det dukker opp at man faktisk har billett.

Lenke til kommentar

Hvis man oppnår EuroBonus Gold på SAS, kan man bli nedgradert da? Ser ikke at det står, men rart om det ikke kreves en viss aktivitet for å opprettholde Gold-medlemskapet.

Ja, du blir nedgradert til sølv etter x antall måneder (mener det er 14 mnd?) uten aktivitet på flyfronten.

Tror ikke det hjelper å ta seg en natt på radisson, litt usikker der.

Lenke til kommentar

Må man oppfylle de kravene hvert eneste år for å beholde kortet? Isåfall må man ha 45.000 poeng og 35 enveisreiser utenlands hvert år for å beholde gull, med andre ord en god del. Hva er den letteste (og billigste) måten å få tilgang til mange (i forhold til prisen) lounger? Diners?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...