Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, de sparer jo på de syke arbeidsvilkårene sine. En flyvertinne bruker mye tid på bakken, og Norwegian og SAS lønner for dette. Ryanair lønner bare for tiden de er i luften, noe som bare er rundt 60% av arbeidstiden.

Jeg boikotter Ryanair. De utnytter at folk ikke har penger og trenger jobb, ved å gi dem tøffe vilkår, og gjøre fagorganisering vanskelig.

Hvor dro du, forresten?

Lenke til kommentar

Nå kommer jo premiespørsmålet Mc - hvorfor satte du deg ikke helt foran, der det ser ut til å være ledig? Eller har du nødutgang?

Blokkerte seter. Jeg satt på den som var aller først som ikke var blokkert.

@Hanske: Jeg dro t/r Rygge-Memmingen.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

På tester har jeg lest at Ryanair har bedre benplass enn Norwegian og økonomibillettene til SAS.

Fløy SAS på mandag for første gang på mange år. Kan ikke huske å noensinne hatt så dårlig benplass. Knærne stod langt inne i setet foran meg mens det ennå var tomt. Så kom det en fyr på minst 120 kg og setet ga etter flere cm. Au!

Til SAS forsvar skal det sies at det ble opplyst at den lille forsinkelsen som var skyldtes tekniske problemer og flybytte på Gardermoen. Så muligens var det et gammelt vrak de hadde stående i back-up som ble satt inn. En ting er hvertfall sikkert, går det flyet i regelmessig trafikk, er det ikke rart det går dårlig med SAS.

Lenke til kommentar

Fløy SAS på mandag for første gang på mange år. Kan ikke huske å noensinne hatt så dårlig benplass. Knærne stod langt inne i setet foran meg mens det ennå var tomt. Så kom det en fyr på minst 120 kg og setet ga etter flere cm. Au!

Til SAS forsvar skal det sies at det ble opplyst at den lille forsinkelsen som var skyldtes tekniske problemer og flybytte på Gardermoen. Så muligens var det et gammelt vrak de hadde stående i back-up som ble satt inn.

Hei knutaj.

Det kan nok hende du var "uheldig" å fikk en maskin med høy seteconfig og havnet på en dårlig seterad.

Dette gjelder ikke spesielt SAS, men egentlig alle flyselskaper. Noen seterader har dårligere benplass enn andre - spesielt de langt bak. Kan jeg spørre om hvilken seterad du satt på?

En ting er hvertfall sikkert, går det flyet i regelmessig trafikk, er det ikke rart det går dårlig med SAS.

Hva mener du egentlig nå?

SAS fornyer også flyparken, bare ikke i samme tempo som konkurrenten.

MD-80 skal ut etterhvert, selv om det er den beste flytypen etter min mening, men også den eldste i drift i SAS - da hadde jeg faktisk skjønt om du hadde klaget, men den fløy du vel ikke med?

Lenke til kommentar

Noen seterader har dårligere benplass enn andre - spesielt de langt bak. Kan jeg spørre om hvilken seterad du satt på?

Sete 10D på en eldre 737-maskin. Husker jeg ikke helt feil, var det nødutgangrad ved innsjekking, men etter flybyttet endte jeg opp på en rad foran nødutgangen.

Jeg flyr 737 20-25 ganger i året med andre flyselskaper og kan ikke huske å ha hatt noe i nærheten av like dårlig benplass.

Lenke til kommentar

Etter litt googling fant jeg ut at jeg fløy et tidligere Braathens-fly. 737-705 levert for 10 år siden og hvor SAS har økt antall seter til 140 etter sammenslåingen.

Jaja, jeg har bare meg selv å takke. Jeg kunne og burde spart noen kroner ved å fly Norwegian. Noe jeg ville ha gjort hadde det ikke vært for at jeg skulle fly videre uten gjennomgående billett. Skulle det oppstå problemer, ville jeg rekke neste fly selv om jeg ble med neste SAS-avgang, men ikke med neste Norwegian-avgang.

Det skader ikke å ta sine forholdsregler og det var uansett ikke lange flyturen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...