Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har man ikke høyere status i et eller annet fordelsprogram hos flyselskapet, er vel det vanligste at man ikke kan endre sete mellom billettkjøp og innsjekking.

Alt håp er uansett ikke ute. Har man en sammenhengende billett som består av flere flyvninger, kan man ofte sjekke inn og velge sete X antall timer før det første flyet går. Hvilket betyr at man stort sett kan velge sete før de fleste andre på en evt andre og tredje flyvning.

Lenke til kommentar

Via Japan eller Sør-Korea.

Hvis han stopper i USA må han gjennom immigration and all that jazz. Sikkert ikke kult for en som er dårlig til beins. Må også hente ut bagasje og sjekke inn på nytt.

Så østover er best? Jeg skal være med og ta meg av alt det praktiske + bæring av all bagasje. Han går med krykker så jeg tør ikke ha så kort stopover. Blir sikkert rimelig sliten av hans utrolig lave gåtempo med krykker men hva gjør man ikke for 2 uker til Hawaii med Business påspandert? ;)

Lenke til kommentar

Jepp, så det når jeg sjekka div ruter på google earth nå.

OSL - HEL - NRT med Finnair

NRT - HNL med United

Så ut som en kurant routing.

Svært god routing det ja.

Da HEL er en relativt liten flyplass ift. London, Frankfurt, Amsterdam osv, og mye mer oversiktlig og mindre avstander.

NRT er stor, så legg inn en god del tid der.

Lenke til kommentar

Mellomlanding i USA er kun for spesielt interesserte.

Stort sett alltid enig i dette. Men det blir likevel feil å utelukke alternativ med mellomlanding i USA for en reise som dette i mine øyne.

Innreise til USA er en pest og en plage, men det er jo ikke slik at man slipper det. Man utsetter det bare. Og det er ikke nødvendigvis mye verre å ta runden med immigration på en av de større flyplassene på fastlandet for så å kunne tusle rett ut av flyplassen på Honolulu enn å ankomme Honolulu fra Asia hvor mesteparten av de reisende sannsynligvis havner i samme kø som deg. I tillegg slipper man en runde med køståing og passkontroll på hjemreisen om man reiser via USA.

Videre blir det merkelig i min verden å ikke ta hensyn til pris. Koster det deg 1000 kr minuttet å bære bagasjen gjennom immigration, så er det kanskje verdt det.

For en såpass lang reise, vil jeg også holdt et øye med både total reisetid samt tidspunkt for avgang og ankomst. Jeg vet ikke hvor lang tid det tar totalt å reise østover, men ser at via USA kan man komme ned mot 20-22 timer hver vei. Det er mye, selv på business. Har man muligheten til å korte ned reisetid med noen timer, hadde jeg tatt den.

Alle er man forskjellige og har har ulike preferenser. Selv sliter jeg med at jeg omtrent aldri får sove på fly. Noe som gjør reising veldig slitsomt. Jeg tror ikke business hadde vært mye til hjelp heller, ikke uten hjelp av mye alkohol. Nettopp derfor ville mulighet for internett ombord betydd mye for meg. Det er tilgjengelig på de fleste innenlandsruter i USA, og jeg mener Delta også tilbyr det på LAX-HNL.

Lenke til kommentar

Apropos det å sjekke inn tidlig online. Passet på å få tatt en kikk nå for helgas flytur til Norge. Hadde i og for seg greie seter men det skader jo ikke å se etter noe bedre. Flyet til Keflavik var det knapt ledige seter å velge for, men for flyet videre til Norge var det overraskende mye tilgjengelig. Ikke det at jeg trodde flyet var utsolgt eller noe, men jeg fikk faktisk sjekket inn med sete på Saga Class (tror jeg, 75W rad 6). Og det med absolutt billigste billettype som er å oppdrive.

Det blir spennende å se om jeg faktisk får setet eller ikke. Jeg var inne på tanken på å sikre meg et annet godt sete mens jeg kunne, men faen heller, det er en kort flytur og sannsynligvis godt med plass, hvorfor ikke sikte høyt?

Saga Class er vel uansett ikke veldig bra, men etter hva jeg leser er de IA lite fleksible når det gjelder disse setene. De flyr visst heller med de tomme enn å la folk oppgradere for en billig penge.

Lenke til kommentar

Are-you-a-Wizard-.jpg?imageSize=Medium&generatorName=are-you-a-wizard

Når jeg ser det der så skjønner jeg at jeg burde ha nada problem å pakke for turen min i en 40-liters sekk.

Det eneste med den pakkingen er at det ikke var veldig praktisk hvis du skal ha tak i noe på bånn :whistle:

Trenger en genser og en bukse i sekken, har på meg et sett bukse + genser og jakke. Resten er bare skjorter, shorts, sokker og boxere i tillegg til dykkemaske og div. duppeditter som bøker, kamera, solkrem, myggmiddel osv. :p

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...