Giallorossi Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Ser ikke slik ut: link til info Ca. 12 mil fra Bari til Brindisi. Fant det ut før avgang så rakk å komme meg til flyplassen i tide. Med de rette personene går det meste i Italia Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Er det New York det er snakk om? I så fall gir bookingklasse V 4500 grunnpoeng mens bookingklasse K gir 1125. Ja, det er Oslo - New York. Turen bortover var K, mens hjemover ble det V. Videre med United Airlines/Continental er det V og W. Bokstaven forespeiler poeng - eller ingenting å si? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Ja bokstaven viser poengopptjening og hvilken klasse man sitter i. UA og CO er jo med i Star Alliance så du tjener poeng på SAS kortet ditt, om du har ett. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Er det noen her som har reist jorden rundt, leid seg ferieleiligheter / bodd på hostels, jobbet freelance fra sin bærbare og generelt bare vært på eventyr? Vurderer noe slikt Work in progress. Min første inter-rail reiste jeg med en sekk på 20 liter. Fant ut at jeg hadde tatt med for mye da jeg kom hjem... Imponerende! Jeg er litt bedagelig – liker å dra på kamera, iPad, bøker og en knapp ukes skift. Du kan ikke ha hatt mer enn 2-3 dagers skift med så liten sekk? Er fristet til å tenke ut en løsning som lar meg reise på ubestemt tid med ~40 liter. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Det er fra 14. mars til 28. mars. Akkurat i US Spring Break. Hvor fant du prisene hen? http://nb.momondo.com/Fly.aspx?search=true&O=SVG&D=CUN&DD=14-03-2011&RD=28-03-2011 Fra 6300 med Continental på datoene dine. Pass på at du må ha ESTA i orden om du flyr via USA. Jeg regner med at du vet hva du begir deg ut på med spring break. Det er masse grøftefyll og bråk. Stikk ut på Isla Mujeres om du vil slippe unna. Takk. Forstå det eller ei, men det er skikkelig Spring Break jeg vil oppleve. Alt må prøves så lenge man er ung. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Forstå det eller ei, men det er skikkelig Spring Break jeg vil oppleve. Alt må prøves så lenge man er ung.Book bosted så raskt du kan. Husk at det er hotell-stripen du skal til. Inne i Cancun by kommer du et godt stykke unna. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Imponerende! Jeg er litt bedagelig – liker å dra på kamera, iPad, bøker og en knapp ukes skift. Du kan ikke ha hatt mer enn 2-3 dagers skift med så liten sekk? Er fristet til å tenke ut en løsning som lar meg reise på ubestemt tid med ~40 liter.Hadde ca. 2 ukers skift med meg og poser med Biotex om jeg var et sted hvor jeg raskt kunne tørke klærne. Det var underbukser og tank tops som jeg måtte ha mange av og de trenger ikke ta mye plass. Det som tok størst plass var "bibelen" fra Deutsche Bahn med ruter for nesten alle tog i Europa. For musikk hadde jeg kun en knøttliten radio-walkman slik at jeg fikk med meg hva som skjedde der jeg var, lokale hits og fikk bryne meg på litt språk. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 1 time og 15 min på København flyplass, er det litt lite? Bagasjen regner jeg med blir sendt hele veien, kjøper via Qatar sin side og blir satt på et SAS-fly fra København til Torp. Eneste jeg kan tenke meg er at siden jeg skal stoppe i Qatar først så kan det bli knapt, er ikke ofte jeg har vært på en flytur som har tatt kortere tid enn planlagt ihvertfall. (kun en gang til USA med riktige vinder som gjorde at turen gikk fortere) Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Hvis du har gjennomgående billett (alle 3 fly på samme billett og kjøpt samtidig) så er det null problematos. Hvis du mot formodning ikke skulle rekke flyet til Doha fra Kastrup (ved f.eks forsinkelse fra Sandefjord) så blir du sendt med et senere fly free off charge og blir innlosjert på hotell. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Dette var hjemveien, TIL torp. Veien nedover har jeg mellom 2 og 3 timer på begge flyplassene Jeg regner med at det blir gjennomgående bilett, har ikke kjøpt den enda, men får opp flyturen helt fra Gardermoen til Bali, og Bali til Torp på nettsiden til Qatar, så da må det jo nesten være det? SAS til første stopover og siste tilbake. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) Ja da er det gjennomgående billett, når du får opp alle flyreiser på samme søkemotor og betaler alle samtidig. Bagasjen blir sendt hele veien. 1.15t bør gå helt fint på CPH Airport uansett, det er en oversiktlig og fin flyplass som mange ganger har havnet blant topp 10 i Europa. Minste stopovertid i København er 40min, så med 1.15 har du nok av tid. Du bør ikke uroe deg Endret 21. januar 2011 av Mchansern Lenke til kommentar
multisync Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) Okei, takk, da kommer jeg meg til Torp i stedet for gardermoen, dvs. nesten 2 timer kortere reisevei Endret 21. januar 2011 av multisync Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Det går uansett fly til Oslo fra København hele tiden, så om du går glipp av flyet blir du uansett kun booket om til neste fly. No big deal der altså. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Ja, da blir jeg mest sannsynlig satt på det flyet som jeg vuderte å bestille til Gardermoen i stedet, som går litt over en time senere Det går også en til Torp tre timer senere i tillegg, så da går det nok fint Takk igjen for svar Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 God tur! Husk at Indonesia er muslimsk så du ikke bør hamstre sprit i taxfree`n. Faktisk er både Qatar og Indonesia muslimsk, så det er ikke lurt i det hele tatt. Blir mest sannsynlig tatt fra deg. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Akkurat på Bali ihvertfall er 92% hinduer da, kun rundt 5,5% muslimer der. Godt tips allikevel, sånn siden jeg sikkert ikke hadde tenkt over det der og da Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hvordan er flyreisen med Continental? Skal fra Gardermoen til New York i sommer. Hvordan er maten, og har hørt dette om at det er en liten tv i hvert setehode. Hva kan man ta seg til på en så lang reise, av dippedutter som finnes på flyet? Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hvordan er flyreisen med Continental? Skal fra Gardermoen til New York i sommer. Hvordan er maten, og har hørt dette om at det er en liten tv i hvert setehode. Hva kan man ta seg til på en så lang reise, av dippedutter som finnes på flyet? Jeg skal fly den ruta 3. Mars, så hvis jeg husker det kan jeg legge ut litt info når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hvordan er flyreisen med Continental? Skal fra Gardermoen til New York i sommer. Hvordan er maten, og har hørt dette om at det er en liten tv i hvert setehode. Hva kan man ta seg til på en så lang reise, av dippedutter som finnes på flyet?Sjekk denne:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1206132 Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Ser ut som det blir IcelandAir-debut på meg til helga. Fant SEA-OSL-SEA for 4900. Særdeles billig med tanke på at det er under fem dager til avreise. Hadde spart enda noen hundrelapper ved å velge en annen returdato. Fikk bare reservert billettene, så det blir spennende å se om prisen fortsatt er den samme når det er tid for ticketing. Planen var egentlig å, som vanlig, fly med KLM/Delta. Fant billetter der før helga for ca 6.000 kr, men de økte plutselig alt av priser for aktuelle reiseruter med ca 2.000 kr. Så da tester jeg heller IA selv om det betyr en ekstra overnatting i Oslo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå