wilzoo Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Etihad Airways. Et av verdens topp 3 flyselskaper, direkte til Abu Dhabi fra byer som Frankfurt, London osv. i Europa. Har flydd med Ethiad fra Sydney - Abu Dhabi før i et A340-600 og det var veldig greit. Fikk turen ganske billig den gangen men jeg ser at det blir litt smådyrt å reise feks via London med dem nå.. Virker som Turkish Airlines har en relativt overkommelig pris ned til Emiratene og. Noen erfaringer? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Turkish er et kurant selskap etter hva jeg vet. Direkte fra OSL - Istanbul - Abu Dhabi. Turkish har Europas beste Businessklasse, men for oss dødelige i kommunistklassen så er det greit nok det også. Istanbul er ikke den beste flyplassen i Europa, men den duger. PS: Har hørt at Turkish er ganske dårlige på å håndtere bagasje. De er vistnok noen verstinger når det gjelder tap av bagasje. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Er åpen for å resie via London for å sitte på med litt bedre flyselskap. Jeg haiker fremfor å sitte på med Norwegian til Dubai! Hadde ingen problemer med Norwegian til Dubai. De er også de eneste som flyr direkte dit fra Norge. Heathrow i London ville jeg derimot unngått, det er også feil vei. Har selv flydd til Dubai i høst både med Emirates via Frankfurt og Swiss via Zürich. Emirates var suverent best. Gulf-flyselskapene tilbyr ikke reise fra Norge, men bestill via Wideroe så setter de sammen med SAS selv om det er en annen allianse Lenke til kommentar
wilzoo Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Takler ikke setene i de nye 737-800W hos Norwegian. Knallharde seter og ingen infotainmentsystemer. Har jobbet som handler for Norwegian så jeg vet godt hvordan flyene deres er. Fløy til Las Palmas med nettopp et slikt fly. 6 timer er et helevette i de setene. Jeg fløy OSL-BKK-SYD (23t) med 20min transfer i Bangkok med Thai uten å være i nærheten så sliten å lei som jeg var med Norwegian t/r Las Palmas. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Turkish Airlines er såpass fornøyd med inntjeningen på Oslo - Istanbul ruten sin at de øker frekvensen fra 7 ganger i uken til 9(muligens 10) ganger i uken til sommeren. Gode nyheter. Må få tatt meg en tur til Istanbul. Alle sier det er så flott der. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Direkteflygning til Istanbul er absolutt av interesse. Problemet mitt med er at: -de er dobbelt så dyre som de beste tilbudene på strekningen -de ikke flyr så tidlig at man får gjort stort i Istanbul den dagen. -de ikke flyr så sent at man kan reise etter jobb. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Ja, men nå åpner de to ny avganger på andre tider på dagen på mandag og fredager. Skulle gjerne hatt en langhelg der. Tror kanskje det blir det neste år. Sesong er vel kanskje tidlig vår, type April? Lenke til kommentar
William_S Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Ja, men nå åpner de to ny avganger på andre tider på dagen på mandag og fredager. Skulle gjerne hatt en langhelg der. Tror kanskje det blir det neste år. Sesong er vel kanskje tidlig vår, type April? Istanbul er flott ja. Kan anbefales. Min erfaring med billettpriser til Istanbul er at man må bestille rimelig tidlig for å få de billigste billettene. Det blir sinnsykt dyrt (4000-5000 kr ikke uvanlig) etter ca 1 måned før avreise tidspunkt dit. Ellers har man jo KLM og Air Baltic som jeg har sett er noe rimligere. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 TILBUD KUN I DAG! 17 des har Air Berlin tilbud. Kjøp 1 reis 2 innenfor Europa. Meget godt tilbud. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Noen ideer om routing til HNL? Ser på en mulighet med SAS via København og Tokyo også Ana videre. Denne muligheten dukker opp på Star Alliance siden, men når man klikker på den linken som kommer opp der blir man bare sendt videre til SAS sin hjemmeside og der går det ikke an å booke den routinga, ei heller turer til Honululu i det hele tatt. Grunnen til at jeg ønsker denne rutinga er at jeg vil ankomme HNL på en nogenlunde fornuftig tid og at jeg vil slippe LAX når "alle" flygninger fra Europa kommer inn. Jeg vil også slippe idiotiet fra TSA så mye som mulig selv om man får det når man skal hjem da. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Tja, via Japan er vel en litt lang routing? Uansett så kommer du vel ikke under 30hrs reisetid til HNL, gjør du det? Tror du må mellomlande i USA. Har hørt mye bra om Hawaiian Airlines. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Forskjellen i flydistanse på de to rutene er ikke så stor, cirka 10%. Endret 18. desember 2010 av A-Jay Lenke til kommentar
William_S Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Tja, via Japan er vel en litt lang routing? Uansett så kommer du vel ikke under 30hrs reisetid til HNL, gjør du det? Tror du må mellomlande i USA. Har hørt mye bra om Hawaiian Airlines. Nei det er faktisk ikke den store forskjellen har jeg funnet ut. Men jeg er vel generelt litt mer flyglad enn de fleste. Skal være der borte å studere i 1/2 år så lurer litt på om RTW billett er tingen, om jeg skal reise litt i etterkant (et amerikansk studentvisum gir en lov til å være i landet i 30 dager etter slutt). Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Hvordan fungerer innenlands skifrakt med SAS nå som de har fått nytt opplegg? Det sendes fremdeles som spesialbagasje, men jeg har forstått at 1 kolli ski belastes som 1 kolli vanlig bagasje. I billetten min er det kun betalt for 1 kolli bagasje (Youth-billett), så jeg antar at jeg må betale 170 kr ekstra på ett eller annet tidspunkt (har både bagasje og ski). Spørsmålet er egentlig når dette skjer. På spesialbagasjesiden står det blant annet Reiser du med spesialbagasje skal det registreres i bestillingen din før avreise. Kontakt SAS på telefon 05400 eller ditt reisebyrå. men da jeg ringte SAS i sted var jeg plutselig nummer søtti-helvete i køen (sannsynligvis stor pågang pga. litt snø), og da kan jeg like godt spørre her.Jeg har heller ikke noe konto på sas.no (oppga bare email da jeg bestilte reise), så jeg finner ingen plasser å gjøre ekstrabestillinger på billetten. Holder det at jeg møter opp på flyplassen i god tid og får registrert spesialbagasjen/skiene i bestillingen min, eller må jeg få gjort dette på 05400 litt i forveien? Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Tja, via Japan er vel en litt lang routing? Uansett så kommer du vel ikke under 30hrs reisetid til HNL, gjør du det? Tror du må mellomlande i USA. Har hørt mye bra om Hawaiian Airlines. Nei det er faktisk ikke den store forskjellen har jeg funnet ut. Men jeg er vel generelt litt mer flyglad enn de fleste. Skal være der borte å studere i 1/2 år så lurer litt på om RTW billett er tingen, om jeg skal reise litt i etterkant (et amerikansk studentvisum gir en lov til å være i landet i 30 dager etter slutt). Ser man kommer seg fra OSL til HNL på knappe 23 timer om man velger kjappeste alternativ. Nå vet jeg ikke hvor du evt. har tenkt å reise etter studiene er avsluttet, men skal du først og fremst reise innen USA (siden du nevner studentvisumet), kan vel en tur/retur billett med reise til HNL og retur fra et annet sted være et alternativ? Så vet du hvor returen går fra, når den er, og har rikelig med tid til å planlegge hvilke steder du ønsker å besøke. Jeg vil anta at det er billigere enn å kjøpe en RTW-billett, men det avhenger selvsagt av reiseplanene dine. Immigration kan være en pest, men er det nødvendigvis verre på LAX enn andre steder? Er flyplassen stor, så er det det gjerne større kapasitet. En ankomst alene kan være ille nok om de ikke er mange nok til å ta unna køen. Flyr man til fastlandet fra Europa vil det nødvendigvis også være en hel del amerikanere ombord som ikke ender opp i samme kø som deg, mens jeg vil anta at andelen amerikanske statsborgere som flyr fra Japan til HNL er mindre. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Leter etter billigst mulig flyreise fra Miami - London (en vei) den 28. mars 2011, og finner noen ganske rimelige billetter på Momondo.no. Ser at enkelte sider har billetter fra 1900NOK til 3200NOk, før prisene plutselig hopper opp til 6500NOk. Hvorfor det? Er disse billige billettene reelle? Endret 20. desember 2010 av El Matador Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Bestilte tur med Vietnam Airlines i dag gitt Kunne velge mellom følgende: AirAsia til ca. 1200kr for to pers og avreise 0645 fra Bangkok til Hanoi. (ergo stå opp midt på natta i Bangkok evt. ikke legge seg) Vietnam Airlines til ca. 1700 for to pers og avreise 12.20 med servering, litt SkyTeam miles og langt bedre avreisetid. Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Hvordan fungerer innenlands skifrakt med SAS nå som de har fått nytt opplegg? Det sendes fremdeles som spesialbagasje, men jeg har forstått at 1 kolli ski belastes som 1 kolli vanlig bagasje. I billetten min er det kun betalt for 1 kolli bagasje (Youth-billett), så jeg antar at jeg må betale 170 kr ekstra på ett eller annet tidspunkt (har både bagasje og ski). Spørsmålet er egentlig når dette skjer. På spesialbagasjesiden står det blant annet Reiser du med spesialbagasje skal det registreres i bestillingen din før avreise. Kontakt SAS på telefon 05400 eller ditt reisebyrå. men da jeg ringte SAS i sted var jeg plutselig nummer søtti-helvete i køen (sannsynligvis stor pågang pga. litt snø), og da kan jeg like godt spørre her.Jeg har heller ikke noe konto på sas.no (oppga bare email da jeg bestilte reise), så jeg finner ingen plasser å gjøre ekstrabestillinger på billetten. Holder det at jeg møter opp på flyplassen i god tid og får registrert spesialbagasjen/skiene i bestillingen min, eller må jeg få gjort dette på 05400 litt i forveien? Er bare å si ifra når du er der eller evt gjøre det på nett, trenger bare etternavn og referansenummerLogg inn med etternavn og pnr.. Ja de sliter fælt på tlf grunnet det snøkaoset i europa.. Men det er som du nevner at du må betale for ett ekstra kolli(siden du har ett kolli fra før av).. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Når jeg logger inn med etternavn og referansenummer for min reise er det ikke mulig å gjøre stort. Det eneste mulige tillegget er den berømte Klimabilletten. Et litt merkelig system i mine øyne, men det er kanskje fordi jeg er vant med Norwegian. Men hvis det (som du sier) er uproblematisk å gjøre det i forbindelse med innsjekk er det tilstrekkelig i mine øyne. (Reiser forøvrig i morgen.) Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Nå som dressen er på og akevitten er klar gjenstår det bare å ønske alle forum-medlemmer god jul! Håper dere ikke har brukt opp alt for mye på gaver, slik at dere ikke kan reise noe neste år. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå