knutaj Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Hadde det samme tilbudet på en innenlands flytur med Continental, men da måtte man dra kredittkortet. Internett for betaling er etter hvert tilgjengelig over nesten hele linja. Er vel stort sett samme selskap som tilbyr tjenesten også, så det er f.eks. mulig å tegne månedsabonnement på tvers av flyselskapene. Praktisk for folk som flyr mye. Har ikke testet internett selv, sverger stort sett til film eller musikk. Live TV med mange kanaler tilgjengelig har jeg dog ikke sett andre steder enn hos Delta. Fikk ikke allverdens utbytte av det heller, da de ikke delte t headset og mitt lå godt nedpakket. For lengre flyvninger ser jeg på det som et stort pluss. Flyr ikke delta for KLM fra schipol til USA? De gjorde det sist jeg dro den veien. Jepp. KLM og Delta flyr begge til ulike destinasjoner i USA fra Schipol. De har codeshare og har fordelt destinasjonene mellom seg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Hadde jeg visst jeg kom til aa faa 3k i bot hvis jeg ikke fullfoerte transitt saa hadde jeg dratt til Geneve med en gang....skulle ikke vert lov aa ta slike gebyrer ! Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Transit i Geneve? Hva slags merkelig reiserute er dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Gen-Zur-H.K....skippet Gen og fikk vanvittig gebyr. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 I alle tilfeller der man uttaler (eller impliserer gjennom handlinger) noe i retning av «Jeg må fly» blir prisen rimelig frisk. Forståelig nok. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Internett for betaling er etter hvert tilgjengelig over nesten hele linja. Er vel stort sett samme selskap som tilbyr tjenesten også, så det er f.eks. mulig å tegne månedsabonnement på tvers av flyselskapene. Praktisk for folk som flyr mye. Har ikke testet internett selv, sverger stort sett til film eller musikk. Live TV med mange kanaler tilgjengelig har jeg dog ikke sett andre steder enn hos Delta. Fikk ikke allverdens utbytte av det heller, da de ikke delte t headset og mitt lå godt nedpakket. For lengre flyvninger ser jeg på det som et stort pluss. Her fikk jeg det med på en tripreport med Continental: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1206132 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Ser ut som det er på tide å smi mens jernet er varmt hvis man skal kjøpe poeng og fly med de; http://boardingarea.com/blogs/onemileatatime/2010/11/25/us-airways-starnet-blocking-is-getting-bad/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+boardingarea%2Fonemileatatime+%28One+Mile+at+a+Time%29&utm_content=Google+Reader For de som har tenkt å kjøpe hos US Airways og bruke på First til Asia, that is. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Niks, toget er gått for denne gang. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Stemmer, kampanjen er jo over. Men hvis noen sitter på masse poeng (selv har jeg hele 1000 poeng, woohoo!) så ville jeg bestilt ganske fort. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Stemmer, kampanjen er jo over. Men hvis noen sitter på masse poeng (selv har jeg hele 1000 poeng, woohoo!) så ville jeg bestilt ganske fort. Kampanjen varer til den 30 november den så den er ikke over, men for de som ikke har meldt seg inn er den over da man må være medlem i over 12 dager for å kjøpe miles. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10019505 Mulig enda en direkterute til NYC. Jaja, man tar det man får, blir vel billig da. Forøvrig ikke veldig imponert over disse ekspertene i artikkelen. De får det til å fremstå som om folk som reiser OSL - NYC utelukkende blir i NYC og ikke reiser videre. Mange som mellomlander der på vei til endelig destinasjon. Endret 26. november 2010 av Mchansern Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Forøvrig ikke veldig imponert over disse ekspertene i artikkelen. De får det til å fremstå som om folk som reiser OSL - NYC utelukkende blir i NYC og ikke reiser videre. Mange som mellomlander der på vei til endelig destinasjon. Er det virkelig så mange? For oss som flyr til steder i USA med direkteflyvninger fra Europa har jeg et inntrykk av at meellomlanding i Europa foretrekkes. I mine øyne er det langt mer beleilig, vi Vestkysten er det mye raskere, og det er nok også i de fleste tilfeller klart billigst. Spennende med Delta fra OSL. Det er hva som skal til for at jeg i hele tatt skal vurdere mellomlanding på Østkysten. Jeg tviler dog på at det kan måle seg mot eksisterende reiseruter. Uansett positivt om det skjer noe med Star Alliance sitt monopol direkte til USA fra Norge. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Continental hadde i 2009 ca 33% belegg med lokaltrafikk til New York. Dvs. at 67% fløy videre i USA. Det vil i 2010 være ca 600.000 reisende mellom OSL og Nord-Amerika, fra Norge totalt ca 850.000. Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 De tallene gjør meg fristet til å konkludere med at nordmenn stort sett består av idioter. Men ved nærmere ettertanke er nok ikke mellomlanding i New York helt håpløst om man skal til f.eks. Florida. Og nettopp Florida er vel, etter New York, staten flest nordmenn besøker. Uansett, en del "idioter" er det nok. Mine flybilletter mellom Europa og USA betales av arbeidsgiver, men jeg har rimelig strikte forholdsregler å forhlde meg til når jeg bestiller. Billigst mulig billetter skal bestilles. Er prisforskjellen liten og det skiller mye i f.eks. reisetid, kan man selvsagt argumentere for å ikke fly billigst mulig. Men det har jeg sluppet, for melkeruta om New York koster stort sett alltid flesk. Vi kjøper vel også noen hundre billetter årlig over dammen, og kun unntaksvis har jeg hørt om folk som skal til Vestkysten som har mellomlandet i NYC/Philly. De jeg vet har gjort det, har ikke vært spesielt fornøyde. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) De tallene gjør meg fristet til å konkludere med at nordmenn stort sett består av idioter. Men ved nærmere ettertanke er nok ikke mellomlanding i New York helt håpløst om man skal til f.eks. Florida. Og nettopp Florida er vel, etter New York, staten flest nordmenn besøker. Uansett, en del "idioter" er det nok. Stemmer. Jeg har selv fløyet med CO til Florida og synes dette var helt greit. Måtte hente bagasje på Newark, men det var ingen stress og connection var grei nok. Delta har jo også mange destinasjoner som folk kan benytte seg av i både USA, Canada og Mellom-Amerika. Skal ikke se bort fra at nordmenn som skal til karibien benytter seg av enten Continental eller Delta til NYC. Kan jo også hende at folk har stopover i ferien sin i NYC da, at de f.eks tar 2-3 dager i the big apple og så reiser videre. Men hadde helst sett at Delta startet LAX / Atlanta / Chicago. Det hadde vært kanon. ____ Du jobber på vestkysten ikkesant? Hvis jeg hadde reist monkeyclass til Europa fra LAX tror jeg kanskje jeg hadde overveid en mellomlanding på vestkysten. Liker ikke ultra-longhaul. LAX - Zurich f.eks er jo litt for langt i kjipklasse for meg. Vel vel, det ble bestilt 11t i kjipklasse til Asia for litt siden. Nattflyvning. Endret 26. november 2010 av Mchansern Lenke til kommentar
koots Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 11t er jo omtrentlig reisetid til LAX fra Europa. Problemet der i motsetning til f.eks Asia og Sør-Afrika er at det er dagfly og man flyr med sola. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 Det ble nattfly da, så håper jeg får en blund på øyet. Drar rundt 22.00 tiden fra Warszawa (spelling?) og lander i Hanoi rundt 14.25 tiden. (Det er tidsforskjell). Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Jeg er på Vestkysten, ja. Men lengre nord enn, så de 11 timers flyturene slipper jeg heldigvis. Ikke det at jeg hadde sett veldig mørkt på det. Jeg syns alt av flyturer over 3 timer er pyton. Om det er 6, 8 eller 10 betyr ikke all verden fra eller til. USA er altfor stort til at mellomlanding på østkysten er noe godt alternativ. Ved å fly direkte, sparer man flere timer i samlet flytid. Er det ikke nesten 7 timer til New York? Å etter en lik tur stresse med immigartion, sjekke inn bagasje på nytt og vente en time eller to på en ny flytur på 5-6 timer frister særdeles lite. Da er det langt mer behagelig med en kort tur til en eller annen europeisk HUB om man derfra kan fly direkte. Mine erfaringer fra fly til Europa bekrfter bare det. Skal man fly langt og ha en mellomlandig, er det en fordel å ha mellomlandingen så tidlig som mulig. 2-3 timer venting på Schipol om man kommer fra Norge etter en kort flytur, er helt greit. Mens 2-3 timer venting på Schipol når jeg kommer herfra etter en 9-10 timers flytur, er langt fra like behagelig. Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Fikk min første tur på første klasse i går. Riktignok bare en kort tur, men nå har man hvertfall forsøkt det. Hadde egentlig billett på et overbooket fly, men meldte meg frivillig til å vente noen timer. Noe som ga meg oppgradering til første klasse og i tillegg gavekort på $300. Ikke helt feil med tanke på at billetten jeg hadde kostet $49. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Fikk min første tur på første klasse i går. Riktignok bare en kort tur, men nå har man hvertfall forsøkt det. Hadde egentlig billett på et overbooket fly, men meldte meg frivillig til å vente noen timer. Noe som ga meg oppgradering til første klasse og i tillegg gavekort på $300. Ikke helt feil med tanke på at billetten jeg hadde kostet $49. Når de kan påkoste seg det der sier det litt om hvor mye de tjener inn på å overbooke fly. Egentlig veldig brilliant bruk av statistikk det der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå