Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade

Anbefalte innlegg

Noen forslag til spennende reisemål som passer for juni?

Du kan vel heller fine ut hvor du ikke har vært og reise dit :tease:

I Juni har vel såvidt jeg vet kun få av skolene i Europa ferie, ergo du kommer unna turistsesongen i Europa. Greie temperaturer på hele kontinentet også.

Eller hadde du tenkt deg lenger?

e: robert har du forresten den linken til reviews av flyselskaper? Kunne tenkt meg å lese litt om LOT.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant noe mildt sagt urovekkende her nå. Jeg har bestilt en flybillett som jeg ikke aner noenting om (aka reiseselskapet har tatt seg av det), og sjekket momondo om hvilket flyselskap som er aktuelt å få på ruten.

Ruten er Phnom Penh - Siem Reap og jeg får opp Vietnam Airlines MED FLY FOR BRAVO AIR CONGO?

Googlet Bravo Air Congo og fant ut at de har lagt ned sine operasjoner i 2008 og var på listen over fly som ikke får lov til å fly i Europa :no:

Kan jeg vente meg noen reperasjoner med gaffateip?

Tok forøvrig noen vilkårlige datoer i juni/juli for å sjekke.

Lenke til kommentar

Fant noe mildt sagt urovekkende her nå. Jeg har bestilt en flybillett som jeg ikke aner noenting om (aka reiseselskapet har tatt seg av det), og sjekket momondo om hvilket flyselskap som er aktuelt å få på ruten.

Ruten er Phnom Penh - Siem Reap og jeg får opp Vietnam Airlines MED FLY FOR BRAVO AIR CONGO?

Googlet Bravo Air Congo og fant ut at de har lagt ned sine operasjoner i 2008 og var på listen over fly som ikke får lov til å fly i Europa :no:

Ser ut til å ha en logisk forklaring. Cambodia Angkor Air ble grunnlagt i 2009, etter at Bravo Air Congo sluttet å fly, og fikk tildelt BACs gamle IATA-kode, K6.

Diverse bookingsider o.l. forholder seg til disse kodene, og det er sannsynligvis en eller annen liste eller database som ikke er oppdatert.

Lenke til kommentar

Buss PP-SR tar ca. 5 timer og koster 10 USD. Helt grei standard, husk mp3-spiller.

Lenke til kommentar

Ser ut til å ha en logisk forklaring. Cambodia Angkor Air ble grunnlagt i 2009, etter at Bravo Air Congo sluttet å fly, og fikk tildelt BACs gamle IATA-kode, K6.

Diverse bookingsider o.l. forholder seg til disse kodene, og det er sannsynligvis en eller annen liste eller database som ikke er oppdatert.

Jepp, har gjort litt research i dag. Vi kommer til å fly ATR 72 (propellfly).

Propellfly innenriks i Kambodsja...

...

Lenke til kommentar

I morgen skal jeg ringe Air Asia nede i Thailand. Blir sikkert et jævla mas, kommer sikkert ikke til å skjønne noe.

Tingen er at jeg har lest flere steder at for "reisende med Air Asia som skal fra Thailand til Vietnam" påkreves det Visum og fremvisning av et eller annet.

Wikitravel sier:

Air Asia passengers travelling to Vietnam from Bangkok must present the letter of approval letter at check-in, otherwise no check-in[/Quote]

Jeg skal spørre hva dette er for noe rart, og høre om dette er nødvendig for Norwegian citizens, som ikke trenger visa i Vietnam.

Lenke til kommentar

Applaus etter gjennomgang av sikkerhetsprosedyrene? Det topper faktisk applaus ved vellykket landing.

..ingenting er som norske sydenturister som klapper ved vellykket landing på Mallorca.

herregud jeg ble flau da FA'en til Norwegian presterte å si "Komigjen da, dere kan jo klappe!!" når ingen klappet ved vellykket landing forrige gang.

Lenke til kommentar

http://www.vl.no/samfunn/article101915.zrm

"Nå har statsminister Jens Stoltenberg (Ap) sett seg lei på at nordmenn ikke tar klimaproblemet på alvor. Derfor innfører regjeringen kvoteplikt på alle flyreiser innen Norge, EU og EØS-området. Kvoteplikten vil gjelde fra 1. januar 2012. EUs beregninger antyder at billettprisen kan øke med mellom 5 og 40 euro. Det tilsvarer mellom 40 og 320 kroner, avhengig av hvor langt du skal fly."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...