Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade

Anbefalte innlegg

Kan jo aldri være sikker på hvor firkanta de man treffer på på flyplassen er, men jeg skal fly med Norwegian og personlig har jeg ingen negative erfaringer med de. Tenker å ha den i en pose, kaaanskje med en ryggsekk i tillegg, men det kan være at jeg safer på å ikke ha ryggsekken siden det egentlig bare er lov med én håndbagasje (men folk har stort ofte med seg poser og slikt i tillegg så ser ikke for meg problemer). Målene til Wii-en er hvert fall ikke større enn ryggsekken jeg alltid har med meg, så det skulle være noe problem. Jeg tenker mer på at om det går greit å få den gjennom sikkerhetskontrollen osv. uten å bli mistenkeliggjort for en bombemaker. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strengt talt, skal vel en spillkonsoll sidestilles med en bærbar PC gjennom sikkerhetskontrollen - så gjør de jobben sin der, regner jeg med at du må pakke den opp og sende den separat gjennom scanneren for gjennomlysing.

Like vel er det mulig at det går greit. Retningslinjene følges ikke alltid like slavisk, og etter mine erfaringer, gjør spesielt engelskmennene ting på sin egen måte i forhold til resten av verden (ikke det at jeg har vært overalt).

Lenke til kommentar

Kom akkuratt hjem fra en tur fra Gatwick, og måtte ikke ta opp datamaskinen fra sekken der. Gleder meg til dette blir vanlig i Norge også. Får alltid støt når jeg skal plukke den opp av kassen, p.g.a. macen blir ladet av statisk elektrisitet av å rulle over båndet.

Lenke til kommentar

Det skal sies at det var særdeles lite folk i kø akkuratt da (ble bedt om å gå igjennom i 2.etg.) Men de spurte om jeg hadde med flytende, men spurte ikke om noe data. Har en standard pc-bag, så jeg antar de så at det var en pc oppi, men brydde seg ikke. Stod ingen anvisninger på håndbagasje utenom det flytende i sikkerhetssjekken heller.

Lenke til kommentar

Er du på Værnes må du pakke opp det meste..

Eller i Norge generelt.

Norge lever jo i steinalderen når det kommer til transit. Skal du f.eks Bergen -> Utlandet er det jo mer hensiktsmessig å velge store hubber i utlandet for å slippe å sjekke inn igjen bagasje etc på Gardermoen.

Lenke til kommentar

Veit ikke om noen har sett det, men på Statoil på Torshov, rett ved VOllebekk stasjon eller over Meny, så er denne bensinstasjonen bygget i lik stil utvendig som innvendig i den første hallen du går inn i på Gardermoen. Over sikkerhetskontrollen..

Lenke til kommentar
Robertaas, har du fått bestilt påsketur enda? Hvor går den i så fall? :!:
Hovedflytur er bestilt, men opphold og reise i regionen er enda ikke klart. Har flere turer før det hvor alt enda ikke er bestilt så jeg fokuserer på det. Er i en slik situasjon at det hender planer må endres så jeg sier ikke noe mer om den reisen foreløpig.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...