ahpadt Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Sumasumarium: Så jeg har ikke noe å tape på det men samtidig heller lite jeg kan vinne på det, så lenge jeg ikke har muligheter/penger til å fly oftere? Personlig så foretrekker jeg å fly med SAS når jeg skal til London siden det gjør det enklest å komme seg videre til der hvor jeg alltid reiser i England med tog. De pleier stort sett alltid å lande tidligere enn antatt, bortsett fra når de på Heathrow ikke gir de klarering, noe som skjedde meg når jeg flydde til 1. oktober og hjem igjen i går. Det gikk bra til slutt bortsett fra at en togbillett til 400kr ble ubrukelig. EDIT: Der meldte jeg meg inn. Spørsmål: kan jeg legge til tidligere reiser jeg har gjort med SAS eller vil kun nye bestillinger teller? Endret 14. oktober 2010 av ahpadt Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 "Du kan etterregistrere poeng tidligst 3 uker og senest 6 måneder etter gjennomført reise, forutsatt at du var medlem på det gjeldende tidspunktet." Så kun nye bestillinger. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Har de ikke hatt etterregistrering på reiser inntil X antall måneder før man ble medlem tidligere? Mener å ha sett det på innmeldingsskjemaene i magasinene om bord. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Om jeg husker riktig kreves det et nummer som står på boadringskortet for etterregistrering. Det er jo bare å prøve å etterregistrere det man kan for de siste 6 månedene og se hva som skjer. Det verste som kan skje er jo at de sier nei. Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Jeg fant følgende: Nye medlemmer kan få etterregistrert poeng for aktiviteter foretatt opptil én måned før innmeldingsdatoen http://www.sas.no/no/EuroBonus/Medlemsinformasjon/Etterregistrering/Flyreiser/ Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Aktiviteter er vel andre ting, som billeie etc? Jeg syns også huske at det varcet par måneder. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Ok. Da får jeg i hvert fall lagt til 1 reise selv om det ikke er rare greiene. Lenke til kommentar
TGV Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 skal hjem fra USA. Har en big koffert + en middels stor bag. Kan jeg i tillegg ha med to sekker inn pa flyet, eller bare en? Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 skal hjem fra USA. Har en big koffert + en middels stor bag. Kan jeg i tillegg ha med to sekker inn pa flyet, eller bare en? Avhenger vel litt av hvilket flyselskap du flyr med. Muligens også hvor fullt det er på flyet. Mitt inntrykk er hvertfall at amerikanske flyselskap er mer liberale når det kommer til håndbagasje enn hva europeiske er. Både når det gjelder antall "kolli" og størrelse. Var innom Macy's for noen uker siden og kikket på "carry on" koffert. Fikk klar beskjed om at skulle jeg fly med europeiske flyselskap, kunne jeg bare glemme å få med meg en med standard (amerikansk) størrelse. Også på flyvninger fra USA til Europa. Amerikanske selskap opererer vel med 22" som max lengde mens i Europa er det stort sett 20" som er max. Løste det egentlig ganske enkelt. Utvalget var elendig og prisene høye for alt av 20", så jeg kjøpte den billigste 22" jeg fant. Etter en tur/retur reise var kostnaden for kofferten nest tjent inn. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Ikke ta for gitt at du kan sjekke inn 2 kolli uten å sjekke det. Det vanlige er å kun få med 1 skikkelig bag inn i kabinen, med mindre du flyr business. Dette avhenger som sagt av flyselskap, men også klasse og kortstatus. Flyselskapene har veldig klar info om dette på websitene sine. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Non-stop_flight Dette er morsom lesing for noen og enhver. Forresten så er flyet mellom Newark og Singapore kun utstyrt med business-seter. Hadde vært småkjipt å sitte i kommunistklassen i 19 timer ja... Lenke til kommentar
karljanne Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Jeg kjøpte billige flybilletter med Travel Link via SAS. De hadde en dårlig benplass ... Endret 27. oktober 2010 av karljanne Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Om du ofte har utfordringer med benplass bør du sjekke http://www.seatguru.com/ før du bestemmer deg for flyselskap. Har ellers funnet ut at jeg ikke klarer sitte over 11 timer uten å gå en tur. Og det er sikkert lurt å gjøre det før. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 http://e24.no/boers-og-finans/article3867127.ece "Lover USA tur-retur for 2000 kroner" Lenke til kommentar
koots Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Non-stop_flight Dette er morsom lesing for noen og enhver. Forresten så er flyet mellom Newark og Singapore kun utstyrt med business-seter. Hadde vært småkjipt å sitte i kommunistklassen i 19 timer ja... AFAIK så flyr Delta med vanlig congif ATL-JNB, 16t40m. Skrekk og gru. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Kjipt å sitte med non-reclining seat helt bakerst da. Som i tillegg er nærme toaletter, og som vi alle vet så er det jo konstant folk som må på do under flyvninger. Helst rett etter takeoff. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Tenker fly Sveits-HK.....overnatter i Bern , kan like godt dra fra Zurich i stedet for Geneve....gaar vel opp i opp mht tog til Geneve. Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Non-stop_flight Dette er morsom lesing for noen og enhver. Mest interessant å se hvor mye de faktisk sparer på å fly som de gjør. Sjekk f.eks. rutene fra Singapore til Los Angeles og New York. Her skiller det 1300 miles og en drøy time i flytid. Direkte mellom byene er det ca dobbelt så langt og man må påregne en flytid på over seks timer. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Håper det er greit å spør om dette her isteden for å opprette egen tråd: Jeg tenker å kjøpe en spillkonsoll (Wii) i julegave før jeg drar hjem fra England for juleferien. Går det greit å ha med konsollen i uåpnet eske inn på flyet i håndbagasjen? Vil nødig sende den inn i innsjekket bagasje etter å ha sett mitt av behandlingen den til tider får. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Kommer helt an på målene og vekten på Wii'en i forhold til det flyselskapet tillater. Men hvis du lurer på om det går greit å ha med, så tror jeg det er null problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå