Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, egentlig. Gitt at prisen er den samme regner jeg med at folk vil prioritere SAS, da tjener du poeng du faktisk kan bruke til noe spennende, og ikke bare innad hos Norwegian. Selv med høyere pris tror jeg fortsatt at folk vil velge SAS.

Så spørs det om vi får samme pris da. Om man får lavpris på interkontinentale reiser så må de jo legge seg under SAS.
Selv med høyere pris tror jeg fortsatt at folk vil velge SAS.
Den er litt mere tvilsom. Om folk skal rett videre til en annen destinasjon i USA ser jeg et poeng, men om et par kun skal til new York ser jeg ikke noen grunn til at de fx skal betale 500 kr hver ekstra.
Lenke til kommentar

Spørs naturligvis på prisforskjellen, men en tur til NYC fra København gir deg 3900 EB-poeng hver vei, så da er du oppe i nesten 8000 poeng på én tur. (gitt at du ikke har status fra før, og du flyr i Economy med bookingklasse M)

De varer en stund, og hvis man venter til det kommer en kampanje og i tillegg flyr litt i mellomtiden.

Selvfølgelig, hvis man bare flyr én gang i året og ikke har tjent poeng tidligere har det kanskje ikke mye for seg, men hvis jeg skulle flydd til NYC hadde jeg nok valgt SAS selv om det hadde vært et par hundrelapper dyrere, fordi jeg allerede har poeng der.

Lenke til kommentar

Flere nyheter som har druknet i OSL-EWR annonseringen

Usikker på frekvens og oppstartstidspunkt men SAS vil åpne:

Oslo-München (tidl. kun codeshare med LH)

Oslo-Palma

Oslo-Split

Stockholm-Venezia

Ifølge pressemelding om blant annet OSL-EWR.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Ikke mer enn 1150 poeng? Ifølge Eurobonus-sidene, fikk jeg 1200 poeng for CPH-CDG i klasse Q.

Selv economy (B/M/H) til München gir jo 900 poeng.

Er forøvrig spent på hvor mange poeng jeg får for turen jeg tar de neste ukene.

OSL-EWR-MCO, MCO-ORD, LAS-IAH-EWR-OSL. Alle flighter er med Continental.

EDIT: Jeg flyr heller LH til München hvis muligheten er der. Liker bedre å fly de enn SAS.

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar
Ikke mer enn 1150 poeng? Ifølge Eurobonus-sidene, fikk jeg 1200 poeng for CPH-CDG i klasse Q.

Selv economy (B/M/H) til München gir jo 900 poeng.

Economy og Economy er ikke det samme.

Klasse GKLOTUW: 1125 poeng

Klasse EHMQV: 4500 poeng (ikke tilgjengelig på de alternativene jeg fikk opp)

Klasse BSY: 6750 poeng

For den billigste flighten hadde de 4 forskjellige Economy-tilbud:

K (Economy fixed) til 4496,-

W (Economy Flex) til 4967,-

B(Economy Extra - Flex) til 12.356,-

S(Economy Extra - Full Flexible ) til 16.536,-

Med sølvkort eller bedre får man litt mere poeng.

Lenke til kommentar

Om jeg flyr drøyt én gang i måneden frem og tilbake til London er det i det hele tatt vits å vurdere Eurobonus gjennom SAS?

Med de billigste billetene får du 600 poeng i måneden eller 7200 poeng i året. Poengene utløper etter 4 år så du kan maks opparbeide deg 28.600 poeng.

Det er begrenset med billetter som er tilgjengelig for bonusreiser og man må betale skatter og gebyrer. Har hørt om en som reiste med bonusbillette som måtte betale mere i skatter og gebyrer enn enn venn som samtidig reiste til samme by med et lavprisselskap så man bør ikke bruke bonusbilletter ukritisk.

La oss si at du er maksimalt flink til å bruke poengene med eurobonustilbud så kan du kansje spare 1500 kr på å bruke 12.000 poeng. Det betyr at om du betaler mer enn 75 kr ekstra per t/r til London for å få fly med SAS så vil det ikke lønne seg mot å fly et billigere selskap.

Skal du fly SAS uansett så lønner det seg uansett å samle poeng da dette ikke vil gi noen ekstra kost for deg.

Å betale en dyrere klasse for å få mere poeng er en meget dårlig deal, men om noen andre betaler for billetten og er villige til å betale mere så er det bare å kjøre på.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Om jeg flyr drøyt én gang i måneden frem og tilbake til London er det i det hele tatt vits å vurdere Eurobonus gjennom SAS?

Om du flyr SAS hele tiden så er det 24 kvalifiserende flygninger, som gir deg sølv hos EB. Gir deg blant annet mulighet til å sjekke inn i biz skranken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...