Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Slik jeg har forstått det så setter de standby-tagger på den innsjekkede kofferten, og blir ikke lastet inn på flyet før du faktisk går ombord. Jeg hadde absolutt prøvd å få standby plass, så lenge det ikke går utover din confirmed booking.

 

Om flyet er relativt fult så er det store sjanser for at du ender opp med et dårlig sete.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Tenkte det var rundt 500 km.....uansett sikkert for mye styr mht skifte av tog osv....kanskje det ikke er saa mye aa spare heller.

 

Blir nok Norwegian til Geneve og saa 3t med tog.

Lenke til kommentar

http://www.sas.no/no/EuroBonus/EuroBonus-partnere/Andre-partnere/Trumf/

"Med vår nye partner, Trumf, får du mulighet til å konvertere Trumf-bonusen du samler når du handler dagligvarer, til EuroBonus-poeng. Dette gir deg en ny og raskere måte å samle poeng på – som du kan bruke på bonusreiser."

 

Nå begynner det å bli litt poeng, på tide med spennende Eurobonustilbud.

Lenke til kommentar

Da var man hjemme igjen. Å skaffe seg direktefly var langt mer håpløst enn antatt, men som kjent, ting rrdner seg for snille gutter.

 

Tidligere i år kuttet Alaska Airlines offisielt ut "standby". I tråd med trenden, skal mer penger tjenes og nye inntektskilder i form av gebyrer skaffes. Nytt nå er at man kan komme seg med et tidligere fly om det er plass mot et gebyr på $25. Forsåvidt greit nok, men det er en betingelse som sier at reiseruten må være den samme. Altså kunne jeg for $25 fly tidligere samme dag, men måtte fortsatt ha mellomlandingen jeg ønsket å bli kvitt.

 

Dagen for avreise fikk jeg beskjed om dette over telefon. Jeg ville dog ikke gi meg uten videre, og ba om å få en pris for endring av billetten. Siden min billett var kjøpt gjennom "Alaska Airlines Vacations" (som vel i praksis er en tjeneste som fullt og helt styres av orbitz.com) kunne ikke kundeveileder hos Alaska Airlines endre billetten min og satte meg over vacations-avdelingen. De sa de kunne gi meg en pris, men den ble for høy til at jeg ville betale det uansett, så je burde heller satse på standby. Jeg sier Alaska har sluttet med standby, kundeveilederen jeg snakker med virker overrasket, setter meg på hold for å snakke med den supervisor og kommer tilbake og hevder stadig at jeg burde være kvalifisert for standby, og at de ville gjøre en notat ang. det på reservasjonen min.

 

Jeg må innrømme at jeg var litt spent i det jeg troppet opp på flyplassen neste dag. I det jeg ba om standby fikk jeg som ventet standardsvaret om at det ikke var noen mulighet. De kunne heller ikke endre billetten min, det var det bare vacations-avdelingen som kunne gjøre, og de hadde selvsagt stengt i helgene. Så det var bare en ting å gjøre, å be de ta frem reservasjonen min, og joda, der stod det en notis om at jeg hadde rett på standby om det var ledige seter til samme destinasjon samme dag. Det var vel ca 15 seter som ikke var solgt, og jeg sammen med 5-6 andre som av ulike grunner stod på standby-listen, kom alle med.

 

Jeg tror at jeg kom med fordi noen ikke kunne jobben sin, men det er selvsagt bare å takke og bukke når slike muligheter dukker opp. At flyselskapet her også hadde økonomisk gevinst av å sende meg med direkteflyet spiller nok også en rolle. Billetten var jo forhåndsbetalt inkl. skatter og avgifter, og som kjent betaler flyselskapene disse avgiftene basert på hvem som er med flyet, og ikke hvem som faktisk har kjøpt billett.

 

Jeg hadde ikke mange godord å si om Alaska Airlines i det jeg først ble brått avvist, men det er godt å se at de faktisk kan bruke skjønn og sunn fornuft en gang i blant. Noe som jeg tidligere har savnet fra andre og større flyselskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Reise standby er absolutt ikke alltid like lett. Endte opp med å tilbringe en kort natt på NBO, som er den mest underdimensjonerte flyplassen jeg har vært på, det var knapt nok nok sitteplasser midt på natta.

Ser ut som om det skal bli lettere å komme hjem, sitter i biz lounge og satser på at jeg får et sete i andre etasje til A380 til Lufthansa.

Lenke til kommentar

SVO er en forjævlig flyplass.

 

Aeroflot har jo flyttet inn på nye terminal D som sto ferdig i fjor og de gamle har blitt rustet opp en del, så så forjævelig kan det vel neppe være? Enn med Aeroflot da? Har de blitt bedre? Leser at de har forjævelig dårlige anmeldelser på Skytrax. Jaja jeg skal nå ikke i transfer så slipper i prinsippet å bruke så mye tid på SVO.

Endret av William_S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...