Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade

Anbefalte innlegg

Er meningen at vi skal sitte i vanlige stoler sammen med alle andre, men da jeg var i USA i sommer endte en eller fler av oss opp på klapp på omtrent halvparten av flyvningene.

Er vel WF TRF-SVG, LH SVG-FRA-DXB, EK DXB-NBO og Kenya Airways eller South African NBO-JNB.

Kanskje jeg skal slenge ut en tråd på scanair.no og høre hva flyfolkene der klarer å finne fram av ruter med god plass?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange som har tilgang/erfaring med diverse booking tools og lignende som kan finne antall ledige seter o.l.

Men folka her kan gjerne prøve de også, om de har tilgang til de riktige sidene.

Vi er 5 stykker som må finne en flyrute med så mange ledige seter som mulig. Avreise 2. oktober, avgangssted TRF/OSL, ankomst JNB.

Lenke til kommentar

Pappa er født der nede, da farfar var hvalfanger, så har jo litt forbindelse sånn sett. Hadde også venner der nede som stammet fra hvalfangsttiden, men de har flyttet, men til gjengjeld så har vi fått nye venner der. Hjelper vel litt på at vi også for et par år siden skaffet oss hus i et viltreservat der nede.

Lenke til kommentar

Prøve å få en langhelg i Cape Town inn på planen, virker som et spennende sted. Da jeg var på Seychellene hadde det siste hotellet en tv-kanal fra Sør-Afrika som spilte kwaito hele tiden. :yes:

For oss som må betale 5-6.000 for å fly dit blir det litt vanskelig bruk av og besøk av andre til en "hytte" der. Er også litt betenkt på kriminaliteten der.

Lenke til kommentar

Droppet å betale for å få med meg en koffert innsjekket og har dermed tenkt å bruke kabinbagasjen som en vanlig koffert. Maks målene til Ryanair er 55cm x 40cm x 20cm. Jeg har en bag, ikke en koffert, som i full lengde er 68x45x30. Er Ryanair helt nazi når det gjelder dette eller konsentrer dem seg mer om vekten på bagasjen?

Jeg kommer neppe til å bruke all plassen i baggen.

Lenke til kommentar
Når jeg skal fly Ryanair på årets vintertur så blir det ski-støvler som håndbagasje. Lurer på hvordan det går. De er selvfølgelig pakket inn i egne små bagger, men allikevel... vi får se.
Det er kun en eneste bag som håndbagasje og ikke den minste håndveske i tillegg til det.

Jepp, klar over det. Har flydd Ryanair før, og jeg liker det ikke. Men er ikke så mye valg når SAS og LH ligger drøye 1000,- over selv med bagasje på Ryan.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Osl-Helsinki-Hong Kong 20.11.....Finnair

Hong Kong-Tokyo 1.12 , kanskje Singapore Airlines er bra ?

Tokyo-Geneve....Aeroflot eller BA , dette er rundt juletider så kanskje billigst ?

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

SAS er relativt spesifike når de skriver om hvor stor/tung håndbagasje skal være ( http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Bagasje/Handbagasje/ ). Jeg har utallige ganger gått helt ut av telling av hvor mange folk som har med seg 3-elements trillekofferter som uten tvil både er større og veier mer enn dette. Min bag er så og si målene de oppgir men vil nok veie mer enn 8kg, spesielt siden jeg skal ha med meg en laptop og masse bøker.

Economy/Economy Extra 1 håndbagasje á 8 kg

Størrelsen på håndbagasjen må ikke overskride L55 x B40 x H23 cm, og det totale mål må ikke overskride 115cm

Har gjort det én gang før og da sa ingen noen ting til meg (flydde med Norwegian), bør jeg føle meg skyldig for å gjøre det igjen? :shrug:

Skal fly til LHR hvor flyet lander ca 12 og jeg er avhengig av å ta et tog som går ~12:30. Blir kanskje litt snaut med tid om jeg sjekker inn bagasjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...