Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade

Anbefalte innlegg

Har ikke flydd med KLM siden januar og poengene forsvinner da neste september om jeg ikke flyr mer. Skulle helst ha klart å få inn 1300 poeng til innen da. Irriterer meg grønn på at jeg ikke hadde med kort, nummer eller pc med på et hotell i India hvor de ville gitt meg 1500 poeng. :realmad:

Hm, ser ikke noe informasjon om poeng transfer på KLMs nettside. Hadde de tilbydd det vederlagsfritt, kunne jeg alltids shippet 1300 poeng. Jeg trenger de uansett ikke - har 14,200 poeng nå, trenger 12,500 for en enveis billett. Siden jeg ikke samler poeng hos FlyingBlue lenger går nok resterende til veldedig formål før forfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Robert: Du flyr mye interkontinentalt og langdistanse. Har du noe tips på hvordan man kan sovne i kommunist-klassen (også kjent som apeklassen). Har ikke sovet noe særlig på fly før, og man føler seg litt groggy når man ankommer hhv. Jakarta og Harare uten noe søvn innabords på det siste døgnet.

Lenke til kommentar
Hm, ser ikke noe informasjon om poeng transfer på KLMs nettside.
Can I transfer Miles from one account to another?

No, Miles are not transferable from one account to another.

But you can offer an award ticket to the person of your choice.

Ellers takk for velviljen.

Stod forresten engang ved siden av en person som fikk hjelp til å sjekke inn en lang reise på en automat, Hun ble flere ganger spurt om hun ikke skulle registrere poengene, men sa hun ikke brukte denslags. Hadde da lyst til å spørre om jeg fikk stikke inn mitt bonuskort. :innocent:

Lenke til kommentar
Har du noe tips på hvordan man kan sovne i kommunist-klassen (også kjent som apeklassen).

-oppblåsbar nakkepute

-komfortable klær

-ta av sko med en gang

-egen flaske med vann for jevnt inntak. Det er litt som når man springer maraton, venter man med å drikke til man er skikkelig tørst så har man tapt.

-hodetelefoner med passiv støydemping (kan ikke fordra aktiv) og noe lyd å kose seg med. Det er viktig at hodetelefonen er slik at man kan supportere siden av hodet uten at det gjør vondt.

-vindussete på skyggesiden, ikke helt bak eller forran hvor det ofte er folk som står i kø

Lenke til kommentar

Om det er mulig, et sete hvor du kan strekke ut beina uforstyrret. Tillater også at du kan skli litt ned i setet, viktig med god ryggstøtte.

I tillegg til god støydemping (aktiv eller passiv, alt etter preferanser) så må hodetelefonene være behagelige å ha på over lengre tid.

Lenke til kommentar

hohoho, som den ekte flynerden jeg er så har jeg funnet litt underholdning.

www.airlinemogul.com.

Her skal du starte og drifte ditt eget flyselskap. Det er ganske krevende spill, og de to første gangene gikk jeg konkurs. Det er basert på ekte ting. Flymodellene der er ekte, lengden de kan fly er ekte og passasjerer på hver flyplass er ekte etc.

Lenke til kommentar

Har faktisk spilt det spillet, har en bruker, men har ikke vært innom på halvannet år.

Lurer på hvordan det går med selskapet mitt.

edit: Argh, tiden har visst løpt ut på den verdenen jeg var med i. Jaja.

Hvilken verden/spill har du registrert deg på Mc?

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

Jeg er nå den heldige eier av et firma som heter "Lithuanian Aviation" og vi har hovedsete i Vilnius :)

Vi flyr til Teheran, Salzburg, Istanbul og Tallinn. Gud jeg elsker dette spillet.

Current world er:

Private world 1152 FAIR GAME. Den er uten passord :) Du starter med en fin Boeing.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Aha! Jeg meldte meg inn i Private World #1606, passord er "potato". Det stod på forumet, så kan vel dele her også.

Starter med 5 737, og 5 millioner i cash, så er lett å komme i gang.

Har lagt base til CPH, og holder på med rutenettet, men blir til Dublin, Oslo, Stockholm, Barcelona, Athen og Munchen tenker jeg.

Edit: Jada, dette går jo glimrende! Har allerede funnet et par ruter som noen andre har, men jeg kjører på, senker prisene og har flere avganger - og fortsetter med 100% load.

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

Har ikke flydd med KLM siden januar og poengene forsvinner da neste september om jeg ikke flyr mer. Skulle helst ha klart å få inn 1300 poeng til innen da. Irriterer meg grønn på at jeg ikke hadde med kort, nummer eller pc med på et hotell i India hvor de ville gitt meg 1500 poeng. :realmad:

Det er ikke mulig å etterregistrere poeng da?

Jeg har ikke vært borti det bonussystemet, men hvertfall med Eurobonus hos SAS kan jeg etterregistrere.

Lenke til kommentar
Det er ikke mulig å etterregistrere poeng da?

Jeg har ikke vært borti det bonussystemet, men hvertfall med Eurobonus hos SAS kan jeg etterregistrere.

Joda, for fly. På hotellet sa de at de måtte at nummeret mitt da jeg var der og at de ikke registrerte i etterkant. Prøvde for sikerhets skyld å sende en e-post med nummeret da jeg kom hjem, men service var noe som stoppet da jeg sjekket ut.

Hadde også valgt et litt dyrere hotell for å få med basseng som jeg kunne kose seg litt ved i desember, men de forberedte arrangementer rundt bassenget hver kveld så det var stengt de dagene jeg var der. :(

Lenke til kommentar

Tror ikke det er noe særlig krise i flybransjen, skal til Sør-Afrika om litt under to uker og reiser på ID billetter som vanlig. En mulighet vi har funnet hittil som det skal være plass er:

Torp-Stavanger-Frankfurt-Dubai-Nairobi-Johannesburg.

Sånn blir det når vi ikke har mulighet til å dra tidligere enn en lørdag, skal være lett å komme hjem, da vi reiser hjem igjen på en tirsdag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...