Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

15 av 15. :D Men flynerd og flynerd, den der var rimelig enkel. Jeg anser meg ikke som flynerd, bare interessert. Hadde regnet med litt dyptgående og historiepregede spørsmål om man skal kalle seg flynerd, men for all del. :D

 

Enig der. De fleste spm var jo om fly som er i lufta nå. Hadde vært verre med fly som var satt på bakken for et ti-talls år siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

A380 er et temmelig stort fly, men utover det kan jeg ikke si det har føltes veldig spesielt de gangene jeg har fløyet det. God plass og eksepsjonelle seter i business på Singapore Airlines, da -- det skal de ha. Lengre opp i prisklasse tar det hele litt av standardmessig, men da er man godt utenfor min komfortsone hva pris angår ...

Lenke til kommentar

I papirutgaven av Aftenposten hadde de et bilde som så ut som noe annet i tillegg til lasterom.

 

Fløy engang over atlanteren med et fly som hadde masse toaletter i underetasjen. Husker ikke hvilket fly det var eller hvem jeg fløy med.

 

A340-600 har toaletter i underetasjen, ikke alle som har det men hos Lufthansa er det sånn.

 

På Emirates sine A380 med hele underetasjen til economy er det ikke noen trapp ned, ihvertfall ikke for vanlige reisende. Det er dog et lite kontor under den fremre trappen.

 

Forøvrig så hadde B747 maskinen i bildet som Aftenposten sammenlignet med,bare to motorer, så hvor nøyaktig den er vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Hadde vært morsomt om Obama eller Sarkozy eller noen hadde bestilt seg Airbus 380 som sitt nye privatfly...

Med noen titalls tusen amerikanske arbeidsplasser som er avhengige av Boeings suksess, er det nok ikke veldig sannsynlig at Obama kjøper Airbus.

 

Jeg så en reportasje på tv forleden i forbindelse med Boeing er i ferd med å skru sammen 767 nummer 1000 hvor det ble sagt at 767 er Boeings foretrukne modell når levering av nye tankfly til det amerikanske forsvaret skal avgjøres. Avgjørelsen gjøres senere i høst om de ender opp med Boeing, sikrer det 10-12000 (for meg lokale) arbeidsplasser. Airbus og EU klaget vel inn noe greier til WTO, men uten å få gehør. Amerikanske myndigheter gjorde det også klart at de ikke ville rette seg etter evt. uttalelser fra WTO. Så det skal nok mye til for at de velger fransk.

Lenke til kommentar

Sarkozy har en A330-200. Hadde en A319 tidligere men byttet den inn i et større fly.

 

Det er ganske naturlig at den franske presidenten velger Airbus mens den amerikanske velger Boeing. Presidentens fly er et viktig symbol for hjemlandet og da velger man selvsagt et "hjemmebygd" fly, blant annet av hensyn til hjemlige arbeidsplasser.

Lenke til kommentar

Da var årets vinter-tur i boks. Ettersom hovedturen i år er en lengre tur til VIetnam og Kambodsja, tok jeg det stille og rolig med Ryanair til Munchen og leiebil deretter til Garmisch Partenkirchen for å stå litt på ski :)

 

Flybilletten for 2 pers kommer på i underkant av 1000,- kr t/r. Dette er medregnet bagasje. Trenger litt skigreier.

 

Legger merke til at Ryanair skal ha 800kr for ett par med ski og staver. Da er det faktisk rimeligere for oss å leie der nede.

Lenke til kommentar

Selvsagt gjorde vi det, og fant ut at Ryan ble omtrent 1000kr billigere enn Norwegian, og drøye 1500,- billigere enn SAS og Lufthansa. Eneste som er kjipt med Ryanair er at vi lander på Memmingen flyplass.

 

 

Fly + leiebil + hotell kommer på under 5000 for 2 pers for 5 netter i høysesongen midt under VM i alpint. Faktisk 4* hotell også :)

Lenke til kommentar

Har ikke fått beskreftet billetten enda, men håper det går greit og da blir det gode muligheter for rundreise, avslapping og både snorkling og dykking på korallrev. Har også valgt en spesiell vri på flyreisen dit og et selskap jeg ikke har flydd med før så dette blir spennende. Vil enda ikke si noe mer om hvor jeg skal. ;)

 

Er ikke helt fornøyd med budjet.no som først fortalte om et kortgebyr på 89 kroner etter at man hadde akseptert å bestille turen hos dem. :thumbdown:

 

Så nå gjenstår å finne turer for mars og juni, men de er det mye mindre stress med. Kanskje jeg skal ta en bonusreise. :)

 

Har ikke flydd med KLM siden januar og poengene forsvinner da neste september om jeg ikke flyr mer. Skulle helst ha klart å få inn 1300 poeng til innen da. Irriterer meg grønn på at jeg ikke hadde med kort, nummer eller pc med på et hotell i India hvor de ville gitt meg 1500 poeng. :realmad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...