Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Planene for Nepal er og sykle fra Lhasa til kathmandu over Friendship highway.

Herlig tanke, men har du en plan som gjør at du slipper å ha med deg guide for hvert eneste skritt du tar? Ellers kan sykkelturen fort bli en dyr opplevelse, skulle jeg tro ...

 

Er ikke så vanskelig å reise over lang tid om man (i) ikke har noen fast jobb å måtte få fri fra og (ii) er villig til å være kreativ og fire litt på standard.

 

 

må desverre ha guid, men har fått anbefalt et Hostel som arrangerer turer i Tibet og til Nepal http://www.mixhostel.com/tibet.htm de har eks Lhasa-EBC-Nepal 7 days med bil for 2000kr ca, andre selvskaper vil ha over 8000kr for samme, selvskapet er i grunn for backpare så standaren er ikke bra men,

 

har sendt litt mail med de om og sykle, tar 21 dager, kommer på 2500kr per person ca (må må minimum være 4) da er alt inkl.

 

 

et norsk selvskap vil ha 30000kr for sammen turen:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du reiser mye wailer, og lenge av gangen. Tør jeg spørre hvordan du finansierer dette? SLik at vi dødlige også har en mulighet.

 

 

jeg har en avtale med jobben som gjør at jeg kan reise 9månder i året, må være tilbake til 1.juni da folk går ut i ferie, da kommer jeg tilbake for og hjelpe til med ferieavløsning. Jeg kan også gå tilbake til fast stilling igjen når jeg måtte ønske.

 

Har en 2manns bollig som jeg leier ut, lånet betaler seg selv + får et par tusen ekstra hver månde.

 

Når jeg er hjemme og jobber, tjener jeg soppas at jeg enkelt kan reise resten av året

Lenke til kommentar
Hvor har du tenkt deg i påsken da Robert?

 

Interkontinentalt eller Europa`?

I påsken bør det bli korallrev og ukomplisert område man kan reise litt rundt i og bo forskjellige steder. For å gi en idé så traff jeg i år godt med Mexico hvor jeg flyttet basecamp rundt til Cancun, Isla Mujeres, Cozumel og Playa Del Carmen. Året før var også vellykket med Australia og basecamp i Sydeny, Uluru, Cairns og Sydney.

 

Følger med på prisene på flere destinasjoner og de har gått litt ned de siste ukene. Vil ikke oppgi de mest aktuelle da interesse kan øke prisene. Kan i alle fall si at fransk polynesia ser ut til å bli uaktuell igjen pga. høy pris, det er visst endel svensker som skal dit for tiden.

Lenke til kommentar

Reiser man til Machu Picchu på helgetur er formodentlig sydpolen og månen eneste som er tilstrekkelig langt unna for å få slått ihjel en hel uke ... ? :) Imponerende planleggingsvilje.

Turene helt nord i Antarktis, bare på kysten og ikke polpunktet, tar halvannen uke og koster minst 50k selv med delt lugar. Turene sprekker altså både på tid og kost.
Lenke til kommentar
Hvor har du tenkt deg i påsken da Robert?

 

Interkontinentalt eller Europa`?

I påsken bør det bli korallrev og ukomplisert område man kan reise litt rundt i og bo forskjellige steder. For å gi en idé så traff jeg i år godt med Mexico hvor jeg flyttet basecamp rundt til Cancun, Isla Mujeres, Cozumel og Playa Del Carmen. Året før var også vellykket med Australia og basecamp i Sydeny, Uluru, Cairns og Sydney.

 

Følger med på prisene på flere destinasjoner og de har gått litt ned de siste ukene. Vil ikke oppgi de mest aktuelle da interesse kan øke prisene. Kan i alle fall si at fransk polynesia ser ut til å bli uaktuell igjen pga. høy pris, det er visst endel svensker som skal dit for tiden.

 

Sri Lanka bør vel ha ok temperaturer på den tiden av året og er vel noenlunde stabilt nå. Du kan jo utforske øya, evt en dagstur til India?

 

Eller Brasil? Tipper det er varmt i lufta og det skorter ikke på ting å se der nede.

 

Fransk Polynesia er et stykke unna, og prisene er som sagt ganske høye.

Lenke til kommentar

Du reiser mye wailer, og lenge av gangen. Tør jeg spørre hvordan du finansierer dette? SLik at vi dødlige også har en mulighet.

 

 

jeg har en avtale med jobben som gjør at jeg kan reise 9månder i året, må være tilbake til 1.juni da folk går ut i ferie, da kommer jeg tilbake for og hjelpe til med ferieavløsning. Jeg kan også gå tilbake til fast stilling igjen når jeg måtte ønske.

 

Har en 2manns bollig som jeg leier ut, lånet betaler seg selv + får et par tusen ekstra hver månde.

 

Når jeg er hjemme og jobber, tjener jeg soppas at jeg enkelt kan reise resten av året

Det høres ut som en fantastisk måte å leve på! Du har virkelig vært heldig, hadde ikke klagd hvis jeg hadde vært i den posisjonen.

Lenke til kommentar
Sri Lanka bør vel ha ok temperaturer på den tiden av året og er vel noenlunde stabilt nå. Du kan jo utforske øya, evt en dagstur til India?
Var en helgetur i India sist vinter og fikk sett et par byer. Syntes det var et slitsomt sted å være. Ser for meg at Sri Lanka er lignende og kjenner i tillegg enda ikke til stort jeg har lyst til å se der. Sri Lanka står altså ikke så langt opp på listen min nå.
Eller Brasil? Tipper det er varmt i lufta og det skorter ikke på ting å se der nede.
Har vært to ganger i Brasil og har fremdeles mye igjen å se, men det er dårlig med korallrev der. Ser altså etter noe annet til påsken.
Lenke til kommentar

Fattigdommen i Sri Lanka er ikke særlig mindre påtrengende enn den i India, har jeg skjønt.

 

Theroux sier det––som så ofte-–best: «Starvation, which had turned the Indians into makers of the foolproof rubber-lugged sprocket and vendors of the fishmeal cutlet and vegetable shop, had made the Ceylonese (sic) religious fanatics. [...] [T]here was a renewed interest in St Jude, who is popularly known as 'the patron saint of hopeless cases'.» (The Great Railway Bazaar, s. 177.)

Lenke til kommentar

hvis du vil ha koral og dykking anbefaler jeg Andaman øyene i India og Havelock. beste dykkinga jeg har gjort noen gang, du kan også dykke med en elefant

 

"Rajan is the last of the famous ocean swimming elephants in the Andaman Islands, India.

 

Rajan is a celebrity in his own right having featured in the Hollywood movie" The Fall". His ocean swimming skills will amaze you and his sheer beauty will captivate you. With Barefoot Scuba, you can dive or snorkel alongside this magnificent tusker and experience a once in a lifetime opportunity. "

 

jeg dykka med han i mars i går, går ikke ann og beskrives den følelsen.

 

dykket koster ca 1000kr men er verdet det.

 

er en nordmann som driver dykke sentret og eier elefanten

 

http://www.divingelephant.com/

 

National Geo var der samtidig som meg og lagde en dukumentar

Endret av wailer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...