Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Noen som har flydd Southwest Airlines i USA?

Ja, to ganger for bare en uke eller to siden. :)

Først fra Los Angeles fra San Francisco og noen dager senere dro vi videre til Las Vegas.

Først tenkte jeg kanskje at dette var Ryanair-opplegg, men ble veldig positivt overrasket.

 

Kan jo sjekke inn 2 kolli på opptil 50 pounds (rundt 22-23 kg) uten noe tillegg + den vanlige håndbagasjen selvfølgelig.

Når vi kom ombord på flyet var det overraskende god benplass. Like god som vi hadde på flyvningen over med SAS og Economy Extra som vi fløy med United Airlines.

Under overfarten som varte mellom 1 og 2 timer hver fikk vi servert brus/vann og et par småposer med nøtter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ut og fly med chartret fly neste uke. Blir spennende å se hva slags maskin det blir.

 

Dessverre er vi nok for mange til at jeg kan håpe på en Learjet eller lignende.

Det er nemlig en av tingene jeg har på min liste over ting jeg skal gjøre før jeg dør. :)

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar

Har hørt om folk som ikke flyr dem av prinsipp fordi de er "jalla", men det hørtes jo greit ut.

Southwest er et utmerket alternativ for innenriksflighter i USA. Mens "alle" flyselskaper tar betalt for innsjekket bagasje (med mindre du har status), er dette gratis hos Southwest. Det anbefales imidlertid at man spiser på forhånd når man legger ut på en lengre flytur med selskapet, fordi det ikke serveres noe annet enn nøtter og drikke ombord.

Lenke til kommentar

Sjekket hva Air Asia har å tilby? De har rimelig mange destinasjoner i India, også en god del i Kina -- men du må nok via KL. Kathmandu tror jeg dessverre de ikke flyr til (ennå, men mener å ha lest noe om planer i den retning ...).

 

Noen spennende planer for Nepal? Er fristet til å gå rundt Annapurna.

Lenke til kommentar

Sjekket hva Air Asia har å tilby? De har rimelig mange destinasjoner i India, også en god del i Kina -- men du må nok via KL. Kathmandu tror jeg dessverre de ikke flyr til (ennå, men mener å ha lest noe om planer i den retning ...).

 

Noen spennende planer for Nepal? Er fristet til å gå rundt Annapurna.

 

 

ja har skjekka air asia, virker som de er det biligste og fly fra Kina til Kl så til India, eneste negative er at det skal være vanskelig og få visum til India i Kina og KL så kunne tenkt meg og fikse det i Kathmandu.

 

Planene for Nepal er og sykle fra Lhasa til kathmandu over Friendship highway. har en svensk venninde som bor i kathmandu jeg kunne tenkt meg og besøkt, kommer helt ann på hvor mange dager jeg har i Nepal, Everest Base camp besøker jeg på Kina sin side. må hvertfall komme meg til Kolkata før 17 december, har planer om og være på Andamans øyene i jula (var der i fjor også, perfekt)

Lenke til kommentar

Planene for Nepal er og sykle fra Lhasa til kathmandu over Friendship highway.

Herlig tanke, men har du en plan som gjør at du slipper å ha med deg guide for hvert eneste skritt du tar? Ellers kan sykkelturen fort bli en dyr opplevelse, skulle jeg tro ...

 

Er ikke så vanskelig å reise over lang tid om man (i) ikke har noen fast jobb å måtte få fri fra og (ii) er villig til å være kreativ og fire litt på standard.

Lenke til kommentar

Bestilte meg enveisbillett OSL-BKK. 3222,- OSL-MXP-CAI-BKK. Grunnen til at jeg bestiller den lange reisen er fordi at det var det billigste mellom 29-31. jan jeg kunne finne. Trenger alle penger for backpacking i sørøst-Asia.

 

De to første flightene er med SAS siste er med Egypt Air, noen som har erfaring med Egypt Air?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...