PlatinumFlyer Skrevet 20. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2010 Ser at SAS skal endre bagasjereglene fra 1. oktober uavhengig av destinasjon: Economy Class: 23 kg totalt, 23 kg per kolli, 1 kolli (+ 1x23 kg for EBS/EBG, + 2x23 kg for Pandion) Economy Extra: 46 kg totalt, 23 kg per kolli, 2 kolli (+ 1x23 kg for EBS/EBG, + 2x23 kg for Pandion) Economy Class: 64 kg totalt, 32 kg per kolli, 3 kolli (+ 1x32 kg for EBS/EBG, + 2x32 kg for Pandion) Sistnevnte skal være business class. Litt feil å sette kiloene først, all den tid det er maks antall kolli som teller først og fremst - deretter antall kilo. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) Usj, litt skrivefeil. Både antall og vekt teller, og ved innsjekking sjekker man først antall, så vekt per kolli og sist totalvekt. Ser man det derimot fra passasjerens side så må bagasjen først pakkes og da kan det være logisk å starte med hvor mye stæsj man totalt får med seg og så fordele det på koffertene man trenger. Og i Business Class ender man lett opp feil om man pakker etter listen i motsatt rekkefølge, men jeg tror ikke dette er et stort konflikttema. Endret 20. juni 2010 av robertaas Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Nyhetsbrev fra FlyingBlue: Some Summer Tips When you are travelling with AIR FRANCE and KLM, you are entitled to bring up to three items of check-in baggage depending on the cabin you have booked. As Flying Blue Silver, Gold and Platinum member, you may check in one additional item of baggage for free, no matter what class you travel in. Moreover, our sporty members will be happy to know that they can bring their golf bag (of max. 23 kg) for FREE. Hva de egentlig mener her, er at mens alle sist sommer gratis kunne ta med to kolli bagasje på flyvninger til og fra USA, må nå de fleste betale dyrt for det. Greit med en advarsel da. Eller tips som de kaller det. (Ja, jeg har et horn i siden på FlyingBlue. Svindel og bedrag, i tillegg til å være det minst kundevennlige selskapet jeg noensinne har vært i kontakt med. Brenn!) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Om du ser endringen til SAS over er dette en ny policy som flere nettverkselskaper adopterer. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 åssen er det med rayanair, ser at man må betale ca 400kr for bagasje men åssen er det med håndbagasje? har jeg lov og ha med håndbagasje uten og betale for det? Lenke til kommentar
quakie Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Ja, det har du. Når vi først er innom Ryanair- jeg regner med at document number(i online check-in) er det samme som pass-nr i passet? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 åssen er det med rayanair, ser at man må betale ca 400kr for bagasje men åssen er det med håndbagasje? har jeg lov og ha med håndbagasje uten og betale for det? http://www.ryanair.com/no/questions/cabin-baggage-allowance10 kg, 1 kolli, men de er veldig nazi på at det ikke er en plastpose eller veske ved siden av. Alt skal inni 1 kolli med maks størrelse og vekt ellers må du betale ekstra. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Nyhetsbrev fra FlyingBlue: Some Summer Tips When you are travelling with AIR FRANCE and KLM, you are entitled to bring up to three items of check-in baggage depending on the cabin you have booked. As Flying Blue Silver, Gold and Platinum member, you may check in one additional item of baggage for free, no matter what class you travel in. Moreover, our sporty members will be happy to know that they can bring their golf bag (of max. 23 kg) for FREE. Hva de egentlig mener her, er at mens alle sist sommer gratis kunne ta med to kolli bagasje på flyvninger til og fra USA, må nå de fleste betale dyrt for det. Greit med en advarsel da. Eller tips som de kaller det. (Ja, jeg har et horn i siden på FlyingBlue. Svindel og bedrag, i tillegg til å være det minst kundevennlige selskapet jeg noensinne har vært i kontakt med. Brenn!) KLM har hatt ett kolli til USA siden desember i fjor - og de som i fjor reiste med KLM kombinert med Delta kunne allerede da kun ha ett kolli (i økonomi). Det KLM forteller deg er at du fra og med mars i år kan ha med 23 kilo - i ett kolli - uansett hvor du skal - og at du kan kjøpe et kolli nummer to for 55 euro. Spesielt til Asia er dette kjempefremgang fra tidligere ca 275 NOK per ekstra kilo. Til USA er det nå bare ett kolli, mot det som tidligere var to - og det er jo synd - men du kan fortsatt ha med et kolli ekstra uten å bli ranet ala overvekt per kilo. Videre får du med en golfbag ekstra gratis - både til USA og andre AirFrance-KLM-destinasjoner. Og i Business Class ender man lett opp feil om man pakker etter listen i motsatt rekkefølge, men jeg tror ikke dette er et stort konflikttema. Å? Hvordan da? I businessklasse hvor SAS nå tillater 32 kilo per kolli kan faktisk ikke kolliene veie mer - det er maksimumvekt i forhold til arbeidsmiljøet til stuerne. (Med tanke på tidligere 30 kilo i businessklasse mot nå 2 kolli hver av 32 er det jo også en dobling hva Europa angår. Ingen forbedring til USA. (Ser du skriver 3PC a 32 i Business, jeg mener bestemt det kun er 2 SAS har tenkt å innføre. AirFranceKLM tillater derimot 3PC i business). Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Og i Business Class ender man lett opp feil om man pakker etter listen i motsatt rekkefølge, men jeg tror ikke dette er et stort konflikttema Å? Hvordan da?OK, skal pakke i motsatt rekkefølge:3 kolli: tar frem 3 kofferter Maks 32 kg/kolli: putter 32 kg i hver koffert Maks 64 kg totalt: Auda, har pakket 96 kg. (Ser du skriver 3PC a 32 i Business, jeg mener bestemt det kun er 2 SAS har tenkt å innføre. AirFranceKLM tillater derimot 3PC i business).Det er ikke det jeg skriver. Skjønner SAS vil få problemer med å forklare de nye reglene... Endret 24. juni 2010 av robertaas Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Satser på at det går greit å spørre her; Har kjøpt et par kniver i gave som jeg gjerne vil ha med meg til Norge, det blir vel ikke noe problem hvis jeg lar dem ligge i kofferten? Det er ikke noen stor machete det er snakk om, men to vanlige biffkniver... Lenke til kommentar
koots Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Så lenge du sjekker inn kofferten så går det greit. Hatt med verre ting enn biffkniver jeg. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Ah, godt å høre. Tusen takk! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Og i Business Class ender man lett opp feil om man pakker etter listen i motsatt rekkefølge, men jeg tror ikke dette er et stort konflikttema Å? Hvordan da?OK, skal pakke i motsatt rekkefølge:3 kolli: tar frem 3 kofferter Maks 32 kg/kolli: putter 32 kg i hver koffert Maks 64 kg totalt: Auda, har pakket 96 kg. (Ser du skriver 3PC a 32 i Business, jeg mener bestemt det kun er 2 SAS har tenkt å innføre. AirFranceKLM tillater derimot 3PC i business).Det er ikke det jeg skriver. Skjønner SAS vil få problemer med å forklare de nye reglene... Hvor har du det fra at det blir tre kolli i business? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Hvor har du det fra at det blir tre kolli i business?Har lest det 2 steder, men det kan selvsagt være fra samme kilde som har tatt feil. Står fx her:http://www.boarding.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=28564 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Har fått tak i en spesiell billett som er litt utfordrende da den er med både SAS og Emirates som er med i forskjellige nettverk. -Vil bagasjen virkelig bli sendt rett gjennom? -De har forskjellige bagasjeregler, hvilke vil gjelde? -Må jeg bruke flere bonuskort? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Det kommer litt ann på hva som er oppgitt som "validating carrier" dette er vanligvis det firmaet du reiser lengst med. F.eks om du reiser OSL - FRA med SAS og FRA - AUH (Husker ikke helt, er ikke det Abu Dhabi?) med Emirates så vil du sannsynligvis måtte innrette deg etter Emirates sine regler. Det med om du må plukke opp bagasje igjen er jeg litt usikker på. Vil tro at du må bruke 2 bonuskort ja. Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 (endret) Har fått tak i en spesiell billett som er litt utfordrende da den er med både SAS og Emirates som er med i forskjellige nettverk. -Vil bagasjen virkelig bli sendt rett gjennom? -De har forskjellige bagasjeregler, hvilke vil gjelde? -Må jeg bruke flere bonuskort? bagasjen vil bli sendt hele veien.. du må bruke eurobonus(star alliance kort for SAS flighten) og skywards(på emirates).. Ang bagasje regler så er det first operating carrier som gjelder, så i ditt tilfelle blir det SAS sine bagasjeregler på vei ut og Emirates på vei hjem(hvis du flyr med dem hjem igjen også).. Endret 27. juni 2010 av MiKA77 Lenke til kommentar
koots Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Det kommer litt ann på hva som er oppgitt som "validating carrier" dette er vanligvis det firmaet du reiser lengst med. F.eks om du reiser OSL - FRA med SAS og FRA - AUH (Husker ikke helt, er ikke det Abu Dhabi?) med Emirates så vil du sannsynligvis måtte innrette deg etter Emirates sine regler. Det med om du må plukke opp bagasje igjen er jeg litt usikker på. Vil tro at du må bruke 2 bonuskort ja. AUH er Abu Dhabi, men om man flyr Emirates så ender man opp på DXB i Dubai. Må nok bruke to bonuskort, da EK ikke er EB partner. http://www.flysas.com/en/EuroBonus/Spend-earn-EuroBonus/Airlines/ Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Ah forveksler Emirates med Etihad. Etihad har jo sitt hovedkontor på AUH mens Emirates har det ved DXB. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 Hvor har du det fra at det blir tre kolli i business?Har lest det 2 steder, men det kan selvsagt være fra samme kilde som har tatt feil. Står fx her:http://www.boarding....ArticleID=28564 Jeg ser det står der. SAS' egen pressemelding sier dog 2PC á 32 i Business med nye regler. Interessant nok. Har fått tak i en spesiell billett som er litt utfordrende da den er med både SAS og Emirates som er med i forskjellige nettverk. -Vil bagasjen virkelig bli sendt rett gjennom? -De har forskjellige bagasjeregler, hvilke vil gjelde? -Må jeg bruke flere bonuskort? Hva bagasjen gjelder er det hva billetten er utstedt på som gjelder. Dette vil nok være 20 kilo, men du må sjekke hva billetten er utstedt med. Ang bagasje regler så er det first operating carrier som gjelder, så i ditt tilfelle blir det SAS sine bagasjeregler på vei ut og Emirates på vei hjem(hvis du flyr med dem hjem igjen også).. Nei -- det er hva billetten er utstedt på som gjelder! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå