Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal fra Oslo - New York, og så fra New York - Hawaii i sommer. Noe som er en forbasket lang tur, etter min mening. Lengste jeg har flydd er til Gran Canaria :p

Det jeg lurer på, er hvordan det ligger an med elektronikk på flyet. Er det mulig og ha med PC? Hadde vært et enormt tidsfordriv hvis jeg kunne sett film på den osv.

 

Skal fly med Continental.

Hvis jeg ikke husker feil, er det Boeing 757 til Newark, og Boeing 767 til Hawaii/Honolulu.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

PC går det an å ha på på alle flyturer så vidt jeg vet. Elektronikk kan ikke være skrudd på når du tar av/lander, men ellers går det greit.

 

De nyeste flyene til Norwegian støtter til og med internett, men det fungerer relativt dårlig.

 

Edit: Så lenge elektronikk ikke sender/mottar selvfølgelig. Flight mode på telefoner gjelder her, men tror ikke PC tar i mot noe så lenge du ikke har skype.Rett meg hvis jeg tar feil

Endret av Error
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjekket inn på flyreisen min med SAS på internett. Siden ba meg skrive ut boardingkort, men jeg har ikke en fungerende skriver tilgjengelig. Hvordan kan jeg få tak i boardingkortet? Kan jeg få det skrevet ut til meg på flyplassen? Har hørt om folk som har hatt boardingkortet på smartphone, men vil ikke ta sjansen på at det fungerer.

Lenke til kommentar

Skal fra Oslo - New York, og så fra New York - Hawaii i sommer. Noe som er en forbasket lang tur, etter min mening. Lengste jeg har flydd er til Gran Canaria :p

Det jeg lurer på, er hvordan det ligger an med elektronikk på flyet. Er det mulig og ha med PC? Hadde vært et enormt tidsfordriv hvis jeg kunne sett film på den osv.

 

Skal fly med Continental.

Hvis jeg ikke husker feil, er det Boeing 757 til Newark, og Boeing 767 til Hawaii/Honolulu.

 

 

På Boeing 757-200 fra Oslo til Newark, finnes det strømuttak på alle seter, med to uttak per treseter. De har i tillegg et helt greit underholdningssystem i setet i stolryggen foran deg. Dette er noe som kalle AVOD (Audio Video On Demand), som betyr at du kan velge/stoppe/starte/spole så mye du orker.

 

Til Hawaii flyr du antageligvis en 767-400, og der det litt dårligere med strømuttak (bare til og med rad 23, i en økonomikabin som går fra rad 16 til 45).

Underholdningssystemet her er også i stolryggen foran, men om jeg tolker det riktig, er det ikke AVOD. Filmene går mao. en loop, om igjen, og om igjen.

 

Sjekket inn på flyreisen min med SAS på internett. Siden ba meg skrive ut boardingkort, men jeg har ikke en fungerende skriver tilgjengelig. Hvordan kan jeg få tak i boardingkortet? Kan jeg få det skrevet ut til meg på flyplassen? Har hørt om folk som har hatt boardingkortet på smartphone, men vil ikke ta sjansen på at det fungerer.

 

Det kan du f.eks. printe på en av automatene på flyplassen.

Endret av marfo83
Lenke til kommentar

Har det noen å si om jeg velger US Airways eller Continental innenlands i USA? Tenker da på standard og slikt. Prismessig ligger de helt likt.

Innenlands er de nok veldig like. Dvs null gratis mat på økonomiklasse. Hvor langt skal du? Om det er mellom øst og vestkyst hadde jeg nok gått for Continental (aller helst Delta, men det er ikke aktuelt her) Sjekk hvilke flytyper som har tv i stolryggen her om du skal mellom øst og vestkyst.

http://www.continental.com/web/en-US/content/travel/inflight/economy/default.aspx

Endret av William_S
Lenke til kommentar

Sjekket inn på flyreisen min med SAS på internett. Siden ba meg skrive ut boardingkort, men jeg har ikke en fungerende skriver tilgjengelig. Hvordan kan jeg få tak i boardingkortet? Kan jeg få det skrevet ut til meg på flyplassen? Har hørt om folk som har hatt boardingkortet på smartphone, men vil ikke ta sjansen på at det fungerer.

 

Om du tar med booking/reservasjons-nummeret så kan du printe det på flyplassen. Jeg printer sånt aldri ut selv. Mye enklere å gjøre det på flyplassen.

Lenke til kommentar

Sjekket inn på flyreisen min med SAS på internett. Siden ba meg skrive ut boardingkort, men jeg har ikke en fungerende skriver tilgjengelig. Hvordan kan jeg få tak i boardingkortet? Kan jeg få det skrevet ut til meg på flyplassen? Har hørt om folk som har hatt boardingkortet på smartphone, men vil ikke ta sjansen på at det fungerer.

 

Om du tar med booking/reservasjons-nummeret så kan du printe det på flyplassen. Jeg printer sånt aldri ut selv. Mye enklere å gjøre det på flyplassen.

 

Stemmer det, er bare å punche inn reservasjonsnummeret på automaten så får du nytt boardingkort. Det er bare Ryanair hvor du MÅ printe ut på forhånd. Er det som er fantastisk med eticket. I gamle dager måtte man får all del ikke miste billetten, nå kan man ikke miste den.

Lenke til kommentar

Har det noen å si om jeg velger US Airways eller Continental innenlands i USA? Tenker da på standard og slikt. Prismessig ligger de helt likt.

Utrolig nok er de fleste priser på innenlandsreiser i USA like. Jeg kan ikke skjønne annet enn at det må være et utpreget prissamarbeid på gang.

 

US Airways har jeg flydd. Jeg ble alt annet enn imponert. Sammenlignbart med SAS på sitt verste. Slitne fly, ingen benplass, hverken strømuttak eller skjermer ombord og gretne gamle kjerringer som flyvertinner. Jeg kan ikke skjønne at Continental er verre.

 

Driver selv og ser etter flybilletter om dagen hvor det er snakk om +20 timer hver vei og 2 eller 3 mellomlandinger. Jeg er vanligvis veldig prisbevisst når det gjelder flybilletter, men nå er US Airways billigst. Styrer glatt unna de og resten av Star Alliance-selskapene.

 

De siste dagene har jeg forresten flydd både Southwest og Alaska Airlines (x2) innenriks i USA. Samtlige ganger ble det nevnt etter landing at de var takknemlig for at vi valgte de selv om vi passasjerer kunne flyddd med noen andre. Flere burde nok være konkurransen bevisst.

Lenke til kommentar

Sjekk Air Berlin for enveis fra New York eller Miami.

 

 

 

Om jeg er på Hawaii så er det litt meningsløst, men jeg ser at Kilroy har billige enveis studentbilletter fra Hawaii. Vanlig pris er 12000 (!).

Så jeg får se hva jeg gjør. Kansellere den eksisterende billetten og kjøpe ny enveis eller bare å beholde den og dra hjem når jeg opprinnelig hadde tenkt. Får tenke litt. Trenger jo tid på å skaffe kinesisk visum når jeg kommer hjem uansett.

Sent nå når du har booket om billetten, men et annet alternativ kunne vært IcelandAir fra Seattle. De priser ikke enkeltbilletter høyere enn returreiser - og i tillegg går det masse fly mellom Hawaii og Seattle.

 

Litt overraskende at du ble satt over til Delta når du kontaktet Air France. Selv har jeg ringt både Flying Blue og KLM i USA og har stort sett endt opp med å snakke med Delta-ansatte. Men jeg mener å ha sett operere med postadresse i Kanada for oss bosatt i Nord-Amerika, så det er mulig Air France har noen sittende der oppe hvor de kan finne fransktalende.

 

Mine erfaringer med KLM/Flying Blue i USA er forresten alt annet enn gode. Jeg har t.o.m. blitt fortalt at jeg har kommet til Delta og må ringe KLM ved et tilfelle - ironisk nok ba deg meg ringe det nummeret jeg hadde ringt for å komme i kontakt med KLM.

 

En annen gang hadde jeg blingset med bestillingen så jeg fikk 12 timer lay over i Amsterdam på vei til Norge. Å endre billetten kostet skjorta og var uaktuelt, men når jeg dagen før avgang ringte KLM for å høre hvilke muligheter jeg hadde for å komme med et tidligere fly til Norge ble jeg anbefalt å sjekke inn bagasjen til Amsterdam, hente den ut og til KLM-skranken på Schiphol og be om stand by for tidligere fly. Noe jeg gjorde, men på Schiphol himlet de bare med øynene og fortalte at de ikke har stand by i Europa. Men for 5-600 euro skulle de nok skaffe meg et sete på det halvfulle flyet jeg ville være med. Og folk klager på RyanAir...

Lenke til kommentar

Innenlands er de nok veldig like. Dvs null gratis mat på økonomiklasse. Hvor langt skal du? Om det er mellom øst og vestkyst hadde jeg nok gått for Continental (aller helst Delta, men det er ikke aktuelt her) Sjekk hvilke flytyper som har tv i stolryggen her om du skal mellom øst og vestkyst.

http://www.continental.com/web/en-US/content/travel/inflight/economy/default.aspx

Utrolig nok er de fleste priser på innenlandsreiser i USA like. Jeg kan ikke skjønne annet enn at det må være et utpreget prissamarbeid på gang.

 

US Airways har jeg flydd. Jeg ble alt annet enn imponert. Sammenlignbart med SAS på sitt verste. Slitne fly, ingen benplass, hverken strømuttak eller skjermer ombord og gretne gamle kjerringer som flyvertinner. Jeg kan ikke skjønne at Continental er verre.

 

Driver selv og ser etter flybilletter om dagen hvor det er snakk om +20 timer hver vei og 2 eller 3 mellomlandinger. Jeg er vanligvis veldig prisbevisst når det gjelder flybilletter, men nå er US Airways billigst. Styrer glatt unna de og resten av Star Alliance-selskapene.

 

De siste dagene har jeg forresten flydd både Southwest og Alaska Airlines (x2) innenriks i USA. Samtlige ganger ble det nevnt etter landing at de var takknemlig for at vi valgte de selv om vi passasjerer kunne flyddd med noen andre. Flere burde nok være konkurransen bevisst.

Takk for svar :)

Vurderer Continental mellom Las Vegas og New York da de tilbyr direkterute og det korter ned reisetiden med 2 timer. Når turen er under 5 timer spiller det ikke så stor rolle for meg med skjerm i seteryggen, da jeg kommer til å ha med en pc med nok filmer/serier.

Washington - Orlando så tilbyr de kun United Airlines sin flygning og jeg fløy med de to ganger i fjor og det var ingen super opplevelse. Southwest har jeg også fine erfaringer med, men de tilbyr desverre ikke noen kurrant reiserute mellom de byene ser det ut til: mellomlanding som fører til lengre reiserute.

Lenke til kommentar

Innenlands er de nok veldig like. Dvs null gratis mat på økonomiklasse. Hvor langt skal du? Om det er mellom øst og vestkyst hadde jeg nok gått for Continental (aller helst Delta, men det er ikke aktuelt her) Sjekk hvilke flytyper som har tv i stolryggen her om du skal mellom øst og vestkyst.

http://www.continental.com/web/en-US/content/travel/inflight/economy/default.aspx

Utrolig nok er de fleste priser på innenlandsreiser i USA like. Jeg kan ikke skjønne annet enn at det må være et utpreget prissamarbeid på gang.

 

US Airways har jeg flydd. Jeg ble alt annet enn imponert. Sammenlignbart med SAS på sitt verste. Slitne fly, ingen benplass, hverken strømuttak eller skjermer ombord og gretne gamle kjerringer som flyvertinner. Jeg kan ikke skjønne at Continental er verre.

 

Driver selv og ser etter flybilletter om dagen hvor det er snakk om +20 timer hver vei og 2 eller 3 mellomlandinger. Jeg er vanligvis veldig prisbevisst når det gjelder flybilletter, men nå er US Airways billigst. Styrer glatt unna de og resten av Star Alliance-selskapene.

 

De siste dagene har jeg forresten flydd både Southwest og Alaska Airlines (x2) innenriks i USA. Samtlige ganger ble det nevnt etter landing at de var takknemlig for at vi valgte de selv om vi passasjerer kunne flyddd med noen andre. Flere burde nok være konkurransen bevisst.

Takk for svar :)

Vurderer Continental mellom Las Vegas og New York da de tilbyr direkterute og det korter ned reisetiden med 2 timer. Når turen er under 5 timer spiller det ikke så stor rolle for meg med skjerm i seteryggen, da jeg kommer til å ha med en pc med nok filmer/serier.

Washington - Orlando så tilbyr de kun United Airlines sin flygning og jeg fløy med de to ganger i fjor og det var ingen super opplevelse. Southwest har jeg også fine erfaringer med, men de tilbyr desverre ikke noen kurrant reiserute mellom de byene ser det ut til: mellomlanding som fører til lengre reiserute.

 

 

Du kan jo prøve American airlines

Lenke til kommentar

Skall en tur til Praha fra Trondheim. Skal jeg velge Norwegian som er en direkteflyvning, eller czech airlines fra oslo/Gardermoen da jeg tar sas eller Norwegian ned til Oslo først.

 

Noen forslag?

 

Noen som har erfaringer med czech airlines?

 

På forhånd takk :D

 

Czech Airlines er et skikkelig selskap hvor du får gratis måltid om bord. Prøvde OSL-PRG-TLV. Var en bra opplevelse med transfer i Praha som også er en veldig behagelig flyplass å bytte fly på. Men om Praha er din siste destinasjon ser jeg ingen grunn til å fly ned til OSL for så å ta Czech Airlines. Da holder direkteflyet med Norwegian i lange baner.

Lenke til kommentar

Skall en tur til Praha fra Trondheim. Skal jeg velge Norwegian som er en direkteflyvning, eller czech airlines fra oslo/Gardermoen da jeg tar sas eller Norwegian ned til Oslo først.

 

Noen forslag?

 

Noen som har erfaringer med czech airlines?

 

På forhånd takk :D

 

Czech Airlines er et skikkelig selskap hvor du får gratis måltid om bord. Prøvde OSL-PRG-TLV. Var en bra opplevelse med transfer i Praha som også er en veldig behagelig flyplass å bytte fly på. Men om Praha er din siste destinasjon ser jeg ingen grunn til å fly ned til OSL for så å ta Czech Airlines. Da holder direkteflyet med Norwegian i lange baner.

 

 

takker for svar. :thumbup::whistle:

 

Ser at det kan være unødvendig med en mellomlanding i oslo, men det var mye billigere med czech airlines......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...