Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC deling av bredbånd

Anbefalte innlegg

hei, jeg begynner å bli ganske frustrert nå, nå har jeg sittet langt over en time å søkt å søkt på SØK knappen her til venstre om mitt lille problem men fant ingen ting om det. Bare masse annen tull å tøys.

Jeg sitter her med 2 pc`er, den ene er oppkoblet mot upc bredbånd å den andre ikke. Jeg tenkte da å kjøpe meg en SMC Switch 5 porter. Men her kommer problemet mitt, vil denne switshen her få begge pc`ene mine online? Som jeg har forstått så er en switsh en "hub" bare smartere... Siden en Hub ville få pc`ene mine online fikk jeg høre....

Noen som har litt erfaringer å kan hjelpe meg, jeg trenger svart litt fort. Siden det haster.

Ps: Jeg er Newbie i nettverk så ikke fortvent så mye ut av meg.

[ Denne Melding var redigert av: BanAnus på 2002-09-30 01:50 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en sånn billig 5-porters Cnet Switch (4-500 kroner hos Komplett) og har koblet 2 maskiner mot den her hjemme (en med Win 2000 og en med XP) og det fungerer helt fint - tror egentlig ikke jeg gjorde noe spesielt for å få det til å fungere bortsett fra å legge inn nettverksinfoen til UPC på begge maskinene.

Satte det opp sånn:

Kabelmodemet -> Uplink-porten i switchen og deretter de 2 pc'ene i hver sin 'vanlige' port.

Har forøvrig Chello Maestro-abonnementet som tillater at man deler samme linje på inntil 3 maskiner, det er sikkert mulig å få det til på det 'andre' Chello-abonnementet også men da må du nok knote litt.

Lenke til kommentar

kan vel kjøpe deg et ekstra nettverkskort å sette i en av dei maskinene som deler internett igjennom dette kortet. Jeg har et slikt oppsett. upcmodem - server med 2000 ser. denne er koblet til en 100 hub. så har jeg to maskiner i hubben. Tror ikke det funke å plugge i modemet rett i hubbenswitchen.

Lenke til kommentar

Ok, da har jeg koblet opp mitt Unex Switsh 5 porters 10/100mbit i begge pc`ene, å gått gjennom Network wizard på begge.

Internetten fungere utmerket, MEN jeg får ikke overført en fil over til den andre pc, heller ikke brukt skriveren min fra pc nr.1. Printeren står i pc nr.2.

Det ser ut som at pc`ene komuniserer siden jeg kan se at jeg har pc nr 2 i nettverket fra min pc. Men jeg får ikke overført noen filer. Prøvde å komme inn i pc 2 fra min men da fikk jeg en beskjed om at jeg ikke har tilgant til denne pc`en i nettverket.

Noen her som kan vær så snill å hjelpe meg??

HVA gjør jeg? Jeg er desperat siden jeg har nå sittet her hele kvelden.

Lenke til kommentar

problemet er at jeg kommer så klart inn på min egen pc i nettverket (share fungsjonen) men jeg kommer ikke inn i den andre pc min, Over nettverket...

Det er noe som er i veien...................

kansje jeg har koblet det feil opp, I swithsen står min pc i P1 å den andre i P2, å bredbåndskabelen står i uplink porten......

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

UPC er inkompetente til tusen.

Vi hadde UPC i ca 1,5 år med 2-3 pcer konstant tilkoblet. Hos en kamerat av meg hadde de 5 pcer konstant tilkoblet i samme periode. Alle maskinene hadde forskjellige upc ip'er. Koblet modemet rett i switch. Fikk aldri noe som helst problemer. Hadde det dyreste abb men det var først etter ca 1 år at de begynnte å tillate deling av linja. Før det var det ikke lov, men hvem brydde seg om det? Ingen. Vet om flere andre også som delte på samme måte uten problemer. Så jeg tviler sterkt på at dere vil få noe problemer.

Nå har vi heldigvis fått NGT hele gjengen :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-27 11:57, skrev nåvi:

UPC er inkompetente til tusen.

Vi hadde UPC i ca 1,5 år med 2-3 pcer konstant tilkoblet. Hos en kamerat av meg hadde de 5 pcer konstant tilkoblet i samme periode. Alle maskinene hadde forskjellige upc ip'er. Koblet modemet rett i switch. Fikk aldri noe som helst problemer. Hadde det dyreste abb men det var først etter ca 1 år at de begynnte å tillate deling av linja. Før det var det ikke lov, men hvem brydde seg om det? Ingen. Vet om flere andre også som delte på samme måte uten problemer. Så jeg tviler sterkt på at dere vil få noe problemer.

Jeg tror dette kommer av noe helt annet enn at de er inkompetente. For om du har 1 eller 5 IPer spiller ingen rolle sålenge UPC har nok ledige IPer, derfor vil jeg tippe at policy'en til UPC er ganske liberal mht IPer. De kunne lett hatt scannere som sjekka hvor mange IPer du brukte, men hvorfor være så stricte når de ikke taper på det? Viss det skulle vise seg at UPC hadde gått tom for IPer, da ville dem nok sjekka etter(og derfor står det i avtalen hvor mange IPer du har krav på), men det er ikke noe problem sålenge de har ledige IPer.

Quote:

Nå har vi heldigvis fått NGT hele gjengen :smile:

og nå jubler du fordi du har en ISP som er strengere på at du følger reglene? Kan ikke se hva som var så ille med å ha en snill ISP :wink:

Jeg skal ikke si noe stygt om NGT, men jeg du framstiller jo UPC's liberale holdning til IPer som noe negativt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...