Gå til innhold

CL1557 - Blåskjerm etter driver installering

Anbefalte innlegg

Det skjedde noe merkelig med 1557 laptopen min i går...

Den har kjørt stabilt og knirkefritt en god stund nå, snart 1 år på samme windows installasjon. Jeg liker å holde systemet ryddig og renser opp i registeret og litt forskjellig nå og da, samt at jeg kjører spybot, adaware osv, så det skal mye til før det skjer noe uventet.

Men uansett, i går lastet jeg ned noen offisielle drivere til et midi keyboard jeg har, nærmere bestemt et M-Audio Mk249c som jeg la inn, og alt virket fint, helt til jeg plutselig skulle starte reason litt utpå kvelden. Jeg hadde startet Reason før den samme kvelden med midi keyboardet tilkoblet uten at noe skjedde, på de samme driverne, men nå fikk jeg plutselig blåskjerm, hvor det sto noe om IRQ_LESS_OR_EQUAL_ eller no lignende, fikk ikke med meg alt, men poenget var i allefall at dette hadde noe med en IRQ konflikt å gjøre.

Jeg startet maskinen på nytt, men nå frøs den på selve bios oppstarten. Det endte med at jeg måtte inn i bios, og fikse på noen innstillinger, fordi bios hadde gått tilbake til default settings fra fabrikken, og datoen var plutselig år 2002 osv. Jeg fikset da som sagt i bios og prøvde på nytt, men med en gang jeg skulle inn i Reason fikk jeg blåskjerm igjen. Prøvde å starte Reason med keyboardet slått av, koblet fra osv, men over halvparten av gangene fikk jeg blåskjerm.

Har nå fjernet driverne til midi keyboardet mitt helt, og det ser ut til å fungere normalt nå. Men er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette? Og er det noe mer jeg burde være på vakt på etter at bios gikk tilbake til default fra fabrikken?

Takker for alle svar ;)

EDIT: Til informasjon er Reason er musikkprogram som gjør nytte av f.eks midi keyboards ;)

EDIT2: Fant akkurat ut at problemet vedvarer, jeg har fjernet driverne ved hjelp av uninstal, men får forsatt blåskjerm.. hjelp? :dontgetit:

Her er et bilde av blåskjermen:

bod.gif

Endret av Bornslip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fungerer laptopen som normalt i alle andre programmer, eller får du blåskjerm helt tilfeldig ?

5940498[/snapback]

Den funker normalt bortsett fra når jeg starter Reason, dvs programmet som bruker driverne jeg la inn til midi keyboardet...

Lenke til kommentar
Blåskjermen du får referer til en fil som tilhører Cubase, ma763003.sys.

5946244[/snapback]

Har ikke Cubase på maskinen min, men har derimot et M-Audio lydkort, samt midi keyboard av samme produsent. Tenkte derfor ma763003.sys hadde noe med M-Audio å gjøre, derav ma763003.sys ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...