Equerm Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Hei, jeg holder på å lage mitt første CMS, men redigeringscriptet mitt fungerer ikke. Noen som kunne hjelpt meg litt? scriptet ser slik ut: <?php $id = $_POST['id']; $title = $_POST['title']; $ingress = $_POST['nyhende']; $artikkel = $_POST['artikkel']; $oppretta = date('Y-m-d G:i'); $kategori = $_POST['kategori']; htmlspecialchars($title,$ingress,$artikkel, ENT_QUOTES); nl2br($title,$ingress,$artikkel); $query = "UPDATE nyhende SET tittel = '$title', ingress = '$ingress', artikkel = '$artikkel', oppretta = '$oppretta', kategori = '$kategori' WHERE id = '$id'"; $sql = mysql_query($query); if (!$sql) { echo "Kunne ikkje lagre endringane!<br>\n"; echo mysql_error(); echo "<br>"; echo mysql_errno(); } else { echo "Endringane dine blei lagra!"; } ?> Det som skjer er at jeg får opp at endringane vart lagra men det blir dei altso ikkje... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 sjekk din query, echo den ut før den kjøres Lenke til kommentar
rønning Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 kan det være noe feil med MySQL-spørringen da? og et lite tips, lagre dato som $oppretta = time();....når du skal skrive ut innholdet i tabellen kan du da skrive ut datoen akkurat som du vil: date('Y-m-d G:i', $oppretta); Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 um.. nei gjør ikke det, lagre dine datoer i datetime, som er mysql sitt datoformat, så kan du faktisk bruke den til noe. du kan selvfølgelig fortsatt formatere datoen din for output meget enkelt vha mysql Lenke til kommentar
rønning Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 joda, flere måter å gjøre det på, kan bruke TIMESTAMP i MySQL også, men det var en enklere måte enn det han gjorde det på først.. Lenke til kommentar
trondes Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Hei, jeg holder på å lage mitt første CMS, men redigeringscriptet mitt fungerer ikke. htmlspecialchars($title,$ingress,$artikkel, ENT_QUOTES); nl2br($title,$ingress,$artikkel); 5923727[/snapback] lurer på hva disse to linjene gjør jeg.. tror du heler skal prøve slik: $title = htmlspecialchars($title, ENT_QUOTES); $title = nl2br($title); osv.. Selv om jeg tror at du ikke kommer til å få ting til å bli akuratt slik du ønsker det. Å til sette en kode til med nl2br() før du setter den inn idatabasen er ikke så lurt.. tenk det at du skal forandre den senere igjen: // første lagring $artikkel = "Test<br \>"; // andre lagring $artikkel = "Test<br \><br \>"; // ved 7 lagring.. $artikkel = "Test<br \><br \><br \><br \><br \><br \><br \>"; Forandre dette heler før du skriver ut $artikkel på siden. Kanskje du heler skal bruke addslashes() eller mysql_real_escape_string() istede for htmlspecialchars(). Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 trondes: Takk skal du ha, skal fikse det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå