ATG Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Hei, Ser det er endel som lurer på hva ADSL2+ modem en kan bruke mot Nextgentel. Derfor tenkte jeg å starte en liten tråd om hva oppkoblings instillinger Nextgentel bruker? Nextgentel vanlig ADSL, bruker både PPPoE og PPPoA(Annex B). Men hva blir brukt på ADSL2+, har kun sett personer med PPPoE oppkoblinger. Er det noen som har vært borti PPPoA her? Hadde vært fint hva du som NGT ADSL2+ bruker skrev om du har PPPoE eller PPPoA? mvh, ATG Lenke til kommentar
JPedro Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Hei, Ser det er endel som lurer på hva ADSL2+ modem en kan bruke mot Nextgentel. Derfor tenkte jeg å starte en liten tråd om hva oppkoblings instillinger Nextgentel bruker? Nextgentel vanlig ADSL, bruker både PPPoE og PPPoA(Annex B). Men hva blir brukt på ADSL2+, har kun sett personer med PPPoE oppkoblinger. Er det noen som har vært borti PPPoA her? Hadde vært fint hva du som NGT ADSL2+ bruker skrev om du har PPPoE eller PPPoA? mvh, ATG 5923656[/snapback] PPPoA brukes når DSLAM er ATM basert, så vidt jeg har hørt så har ikke NGT planer om å bruke ATM baserte DSLAM for sin ADSL2+ satsning. Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Da jeg hadde ADSL gikk det det i PPPoA, men da jeg gikk over til ADSL2+ ble det PPPoE. Var ikke helt fornøyd med Thomson 546i, så jeg gikk kjøpte en Linksys WAG54GX2. Denne fungerer helt 100%, og var en smal sak å sette opp. NextPhone er uten noe støy, og hakking. Endret 15. april 2006 av Yazfat Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) ADSL2+ - PPPoA ?? G.992.5 Annex B 1.241 / 18.137 (kan forøvrig nevne at forbindelsen er relativ ustabil.. på den måte at jeg er nede i under 3-5 mbit ofte på tester, oppe i 14 mbit på det beste, i morges ..) Endret 15. april 2006 av Fjodorgrim Lenke til kommentar
mar Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 De fleste ADSL2+ linjene fra NGT kjører PPPoE, men det er en del PPPoA linjer der ute også. Lenke til kommentar
NikolaiS Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) Jeg sliter med å sette opp trådløst på mitt Thomson 546i-modem. Selv om jeg i konfigurasjonen (10.0.0.1) aktiverer trådløst nett (Hjem > Hjemmenettverk > Grensesnitt > WLAN: *fjernet* Se innlegg under - Kom til å poste to innlegg. Hvordan får man slettet dobbeltreg? Endret 21. april 2006 av nsaa Lenke til kommentar
NikolaiS Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) Jeg må bruke PPPoE (hva betyr egentlig disse forkortelsene - Har de noen praktisk betydning?) Jeg sliter med å sette opp trådløst på mitt Thomson 546i-modem. Selv om jeg i konfigurasjonen (10.0.0.1) aktiverer trådløst nett (Hjem > Hjemmenettverk > Grensesnitt > WLAN: *fjernet* Konfigurasjon Grensesnitt Aktivert: Ja Fysisk adresse: 00:11:F5:6F:A9:45 Nettnavn (SSID): *fjernet* Grensesnitttype: 802.11b/g Faktisk hastighet: 54 Mbps Finnes ikke dette nettet når jeg forsøker å søke det opp (testet tre forskjellige PC-er med forskjellige trådløse kort. Både b og g). NextGenTel har ikke svart på henvendelsen, så det er kanskje noe fysisk galt med mitt modem? Må jeg kjøpe noe a.la. Linksys WAG54GX2? Endret 21. april 2006 av nsaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå