Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel ADSL2+ -PPPoE eller PPPoA?

Anbefalte innlegg

Hei,

Ser det er endel som lurer på hva ADSL2+ modem en kan bruke mot Nextgentel. Derfor tenkte jeg å starte en liten tråd om hva oppkoblings instillinger Nextgentel bruker?

Nextgentel vanlig ADSL, bruker både PPPoE og PPPoA(Annex B).

Men hva blir brukt på ADSL2+, har kun sett personer med PPPoE oppkoblinger. Er det noen som har vært borti PPPoA her?

Hadde vært fint hva du som NGT ADSL2+ bruker skrev om du har PPPoE eller PPPoA?

mvh, ATG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Ser det er endel som lurer på hva ADSL2+ modem en kan bruke mot Nextgentel. Derfor tenkte jeg å starte en liten tråd om hva oppkoblings instillinger Nextgentel bruker?

Nextgentel vanlig ADSL, bruker både PPPoE og PPPoA(Annex B).

Men hva blir brukt på ADSL2+, har kun sett personer med PPPoE oppkoblinger. Er det noen som har vært borti PPPoA her?

Hadde vært fint hva du som NGT ADSL2+ bruker skrev om du har PPPoE eller PPPoA?

mvh, ATG

5923656[/snapback]

PPPoA brukes når DSLAM er ATM basert, så vidt jeg har hørt så har ikke NGT planer om å bruke ATM baserte DSLAM for sin ADSL2+ satsning.

Lenke til kommentar

Da jeg hadde ADSL gikk det det i PPPoA, men da jeg gikk over til ADSL2+ ble det PPPoE.

Var ikke helt fornøyd med Thomson 546i, så jeg gikk kjøpte en Linksys WAG54GX2. Denne fungerer helt 100%, og var en smal sak å sette opp. NextPhone er uten noe støy, og hakking.

Endret av Yazfat
Lenke til kommentar

ADSL2+ - PPPoA ??

G.992.5 Annex B

1.241 / 18.137

(kan forøvrig nevne at forbindelsen er relativ ustabil.. på den måte at jeg er nede i under 3-5 mbit ofte på tester, oppe i 14 mbit på det beste, i morges ..)

Endret av Fjodorgrim
Lenke til kommentar

Jeg sliter med å sette opp trådløst på mitt Thomson 546i-modem. Selv om jeg i konfigurasjonen (10.0.0.1) aktiverer trådløst nett

(Hjem > Hjemmenettverk > Grensesnitt > WLAN: *fjernet*

Se innlegg under - Kom til å poste to innlegg. Hvordan får man slettet dobbeltreg?

Endret av nsaa
Lenke til kommentar

Jeg må bruke PPPoE (hva betyr egentlig disse forkortelsene - Har de noen praktisk betydning?)

Jeg sliter med å sette opp trådløst på mitt Thomson 546i-modem. Selv om jeg i konfigurasjonen (10.0.0.1) aktiverer trådløst nett

(Hjem > Hjemmenettverk > Grensesnitt > WLAN: *fjernet*

Konfigurasjon

Grensesnitt Aktivert: Ja

Fysisk adresse: 00:11:F5:6F:A9:45

Nettnavn (SSID): *fjernet*

Grensesnitttype: 802.11b/g

Faktisk hastighet: 54 Mbps

Finnes ikke dette nettet når jeg forsøker å søke det opp (testet tre forskjellige PC-er med forskjellige trådløse kort. Både b og g). NextGenTel har ikke svart på henvendelsen, så det er kanskje noe fysisk galt med mitt modem?

Må jeg kjøpe noe a.la. Linksys WAG54GX2?

Endret av nsaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...