daggerfall Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Min PC ble for en uke eller to siden totalt knust av virus. Fikk sletta det etter å ha latt musa vile på Enter i en halvtime slik at den automatisk kunne si ja til å slette de 100hvis av filene den ikke kunne reparere. PC'en kom seg ikke helt på beina igjen, så jeg formaterte Pc'en. Skulle uansett gå fra Win98Se til Xp på grunn av behov itunes uansett. Nå får jeg rare meldinger(se bilde). Med beskjed om å gå til sider som www.cleanyourreg.com og lignende. Reboote og annet crap. Har kjørt ad-aware og virusprogram. Fant ufattelig mye spyware, men det er sletta. Tokk noen minutter før Northon fra 2002 fikk oppdatert seg.. Kan noe faenskap ha kommet inn så raskt? Er grønn på winXP så har ikke peiling på om de meldingene kommer fra Xp eller et virus/spyware. hjeeelp! Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 1. Deaktiver Messenger-tjenesten: http://www.microsoft.com/windowsxp/using/s...e/stopspam.mspx 2. Kjør Housecall (sig) 3. Post Hijackthis-logg (sig) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Last ned Antivir som er ett meget bra antivrus program! Dette er også gratis! Deaktiver Norton og kjør en scan med Antivir, når du er ferdig, reboot maskina trykk F8 under oppstarten, for safemode og velg safemode med nettverk. Kjør så på nytt en scan med Antivir, og deretter gå på nettet og kjør en online virus scanner. Etter på kan du laste ned Microsoft defender dette er antagelig det beste spyware scanneren du kan finne, dette er en beta ennå, men den er dønn stabil, og gratis selfølgelig. Prøv dette og la oss få vite hvordan det har gått... Edit: Typo Endret 15. april 2006 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
daggerfall Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 Spratt plutselig opp en melding ut fra ingenting om at Northon fant et virus med navn w32.linkbot.M Skal prøve de greiene nå. Må instalere java og flash og greire bare! Lenke til kommentar
daggerfall Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Har scana med antivir... fant ikke noe. Programmet slukte hele min 800mhz Cpu så jeg måtte slette. Tokk lang tid bare å gå inn på min datamarskin... Har også scanna med northon uten å finne noe... Kommer ikke inn i sikerhetsmodus med F8 av en merkelig årsak... Hijack this fant utrolig lite i forhold til det jeg er vandt til...(se bildre) sfan t ikke noe skummelt der. Lurer på om ikke den w32.linkbotgreia prøvde å snike seg inn men ikke klarte det, for da jeg sa ok, sa den noe om acces denied. Håper det betyr at det ikke kom inn, og ikke at ikke jeg får has på filen housecall stopper på idle... win defender funker dårlig... trenger kjøpt Xp edit: fikk virusmelding igjen... same greia.. ligger vistnok i C:windows\system32\etjkz.exe Finner faen ikke fila når jeg søker... Endret 15. april 2006 av daggerfall Lenke til kommentar
JFM Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 jeg har samme problemet. men får bare opp meldingene når jeg er koblet til internett. Tror ikke jeg har virus. har formatert ca 3 ganger og meldingene kommer enda. noen ganger skrur MSN messenger seg av og det komer en sånn melding at det ikke svarer.. hva skal jeg gjøre?? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Ta ut nett-kabel når du instalerer, så installerer du brannmur og alt det der, så putter du nett-kabelen inn igjen. Lenke til kommentar
daggerfall Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Har fått meldinga mange ganger nå... Flere ormer, og sist en trojaner. Northon finner ikke en dritt. legger seg i sysstem32 alt sammen. Selv om ormen i følge symatec er fiksa i 2005 og trojanern i 2001. prøver e-scan... har fiksa saker før(men ikke sist, da fant den ikke noe i det hele tatt) Lokter formatering her Lenke til kommentar
berxter Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Neivel, anbefaler at du kjører de flereogtjue punktene her: http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=50662 Du kan gjerne erstatte pkt 13 med et par omganger med ccleaner (google), og legg ut en fullstendig HJT-logg (do a scan and save a logfile). Bernt K Lenke til kommentar
JFM Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Har fått meldinga mange ganger nå... Flere ormer, og sist en trojaner.Northon finner ikke en dritt. legger seg i sysstem32 alt sammen. Selv om ormen i følge symatec er fiksa i 2005 og trojanern i 2001. prøver e-scan... har fiksa saker før(men ikke sist, da fant den ikke noe i det hele tatt) Lokter formatering her 5934760[/snapback] gå på startmeny. og på kjør, skriv inn msconfig.. gå så på tjenester og avslutt messenger.. da slutter du å få meldinger opp på skjermen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå