Boralis Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Hva er det du snakker om??Kvotering har da aldri handlet om tvang,det er da vitterlig ingen som blir tvunget inn i en stilling. Det kvotering handler om er at om der feks er 5 søkere til en stilling som feks er mannsdomminert og disse fem har tilnærmet lik utdanning og en av dem er kvinne så skal hun få jobben, det er et resultat av at vi menn har vært egoistiske og forfordelt menn uansett,så vi har kunn oss selv å takke. Tvang har ingenting med dette temaet å gjøre. 5925186[/snapback] Nå skyter du seg selv i foten, det er tvang om arbeidsgiver må gi jobben til noen andre pga kvoteringer. Forskjellen er at ingen tvinges inn i en jobb, men noen kan tvinges til å ikke annsette andre pga kjønn. 5925200[/snapback] Nei jeg skyter meg ikke i foten,for tvang slik du nevner det er jeg for.Det er jo nettop det kvotering er å tvinge egoistiske pamper til å ta inn kvalifiserte kvinner. 5925216[/snapback] Jo, du skyter deg selv i foten. Se uthevingen min, og jeg bryr meg pent lite hva du mener osv, jeg forholder meg til det du skriver. 5925258[/snapback] Grit om du ønsker å kverulere om ordstillingen akkurat der,så skjøt jem meg selv i foten. AU Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Dette med kjønn i arbeidsliv er et kulturelt problem. Det går på holdninger. Nå et kjønn "er så dårlige at de må hjelp fra staten" så forsterker jo dette bare holdningene om at dette kjønnet ikke er bra nok for den slags. Det er kulturen som bør forandres, og den kan som kjent ikke skrives om slik som loven. Her er jeg faktisk en optimist, jeg vil tro at etterhvert så vil det bli utjevning, rett og slett fordi det lønner seg å ansette de beste(jeg er av den oppfatning at det sannsynligvis er ubrukte ressurser pga. den kulturelle diskrimineringen). Smarte ledere vil ansette disse og gjøre det bedre enn de som er så konservative at de ikke ansatter "feil" kjønn. Å lage en diskriminerende lov som et motak til kulturell diskriminering er ikke løsning spør du meg. Men støtter deg på at det er usakelig å begynne å hakke på andres intelligens er heller meningsløst i debatter. EDIT: Nå skal man heller ikke se helt bort ifra at kanskje et kjønn virkelig ER bedre til et yrke, dette trenger ikke nødvendigvis passe til de tradisjonelle kjønnsrollene. Man ser yrker som tidligere var mannsyrker som er i ferd med å bli kvinneyrker(psykolog fks). Hvis det er slik at (gjennomsnittlig) så er kvinner bedre skikket til dette enn menn så ser jeg ikke noe negativt med en ujevn fordeling av kjønnene. Djupedal skal ha en ting, at når han nå fokuserer på menn også med idiotien om at en kun skal fokusere på det ene kjønnet og glatt ignorerer alt som har med det andre å gjøre. Endret 15. april 2006 av TLZ Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Dette med kjønn i arbeidsliv er et kulturelt problem. Det går på holdninger. Nå et kjønn "er så dårlige at de må hjelp fra staten" så forsterker jo dette bare holdningene om at dette kjønnet ikke er bra nok for den slags. Det er kulturen som bør forandres, og den kan som kjent ikke skrives om slik som loven. Her er jeg faktisk en optimist, jeg vil tro at etterhvert så vil det bli utjevning, rett og slett fordi det lønner seg å ansette de beste(jeg er av den oppfatning at det sannsynligvis er ubrukte ressurser pga. den kulturelle diskrimineringen). Smarte ledere vil ansette disse og gjøre det bedre enn de som er så konservative at de ikke ansatter "feil" kjønn. Å lage en diskriminerende lov som et motak til kulturell diskriminering er ikke løsning spør du meg. Men støtter deg på at det er usakelig å begynne å hakke på andres intelligens er heller meningsløst i debatter. EDIT: Nå skal man heller ikke se helt bort ifra at kanskje et kjønn virkelig ER bedre til et yrke, dette trenger ikke nødvendigvis passe til de tradisjonelle kjønnsrollene. Man ser yrker som tidligere var mannsyrker som er i ferd med å bli kvinneyrker(psykolog fks). Hvis det er slik at (gjennomsnittlig) så er kvinner bedre skikket til dette enn menn så ser jeg ikke noe negativt med en ujevn fordeling av kjønnene. Djupedal skal ha en ting, at når han nå fokuserer på menn også med idiotien om at en kun skal fokusere på det ene kjønnet og glatt ignorerer alt som har med det andre å gjøre. 5925646[/snapback] Tja,vet ikke helt,nå har de jo prøvd i en årrekke med holdningsendringer uten å lykkes,mulig en slik kvotering kan få holdningene til å endre seg etterhvert som mennene ser at damene gjør en like bra jobb som dem og at de ikke er en trussel Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Tja,vet ikke helt,nå har de jo prøvd i en årrekke med holdningsendringer uten å lykkes Hva? Så du mener at samfunnets syn på kvinner i dag er som den var for 50 år siden? Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Tja,vet ikke helt,nå har de jo prøvd i en årrekke med holdningsendringer uten å lykkes,mulig en slik kvotering kan få holdningene til å endre seg etterhvert som mennene ser at damene gjør en like bra jobb som dem og at de ikke er en trussel 5925674[/snapback] Holdningene vil være der uansett tror jeg, kanskje til og med forsterke de ved at slike forslag kommer fram. Kaster bensin på bålet. Holdningene forsvinner sammen med personene. Jeg mener at vi får bare ta tiden til hjelp og "satse" på de nye yngre generasjonene som tross alt skal ta over for den gamle diskriminerende generasjonen. Sett på med generaliserende øyne. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Tja,vet ikke helt,nå har de jo prøvd i en årrekke med holdningsendringer uten å lykkes,mulig en slik kvotering kan få holdningene til å endre seg etterhvert som mennene ser at damene gjør en like bra jobb som dem og at de ikke er en trussel 5925674[/snapback] Holdningene vil være der uansett tror jeg, kanskje til og med forsterke de ved at slike forslag kommer fram. Kaster bensin på bålet. Holdningene forsvinner sammen med personene. Jeg mener at vi får bare ta tiden til hjelp og "satse" på de nye yngre generasjonene som tross alt skal ta over for den gamle diskriminerende generasjonen. Sett på med generaliserende øyne. 5925732[/snapback] Ja mulig du har rett,men slike utsagn var det vel da "dagens " generasjon overtok uten at noe har endret seg. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Når var det dagens generasjon tok over da? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Tja,vet ikke helt,nå har de jo prøvd i en årrekke med holdningsendringer uten å lykkes,mulig en slik kvotering kan få holdningene til å endre seg etterhvert som mennene ser at damene gjør en like bra jobb som dem og at de ikke er en trussel 5925674[/snapback] Ting skjer ikke over natten, dette gjelder særlig ting som kultur. Ting ER bedre en for 50 år siden. Kvotering kan som jeg nevnte ha en negativ innvirkning på holdningene da den viser at kjønnet et så svakt at det må ha hjelp fra o' store staten. Men noe bør muligens gjøres, for jeg har sett folk av den yngre generasjonen med skremmende holdninger av typen "kvinner kan ikke gjøre ditten og datten", om dette er noe de vokser seg fra eller om det er noe som de tar med seg hele livet er jeg usikker på. Men tror dere ikke det finnes måter/virkemiddel utenom kvotering for dette? I så fall hva, forslag? Endret 15. april 2006 av TLZ Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Tja,vet ikke helt,nå har de jo prøvd i en årrekke med holdningsendringer uten å lykkes,mulig en slik kvotering kan få holdningene til å endre seg etterhvert som mennene ser at damene gjør en like bra jobb som dem og at de ikke er en trussel 5925674[/snapback] Ting skjer ikke over natten, dette gjelder særlig ting som kultur. Ting ER bedre en for 50 år siden. Kvotering kan som jeg nevnte ha en negativ innvirkning på holdningene da den viser at kjønnet et så svakt at det må ha hjelp fra o' store staten. Men noe bør muligens gjøres, for jeg har sett folk av den yngre generasjonen med skremmende holdninger av typen "kvinner kan ikke gjøre ditten og datten", om dette er noe de vokser seg fra eller om det er noe som de tar med seg hele livet er jeg usikker på. Men tror dere ikke det finnes måter/virkemiddel utenom kvotering for dette? I så fall hva, forslag? 5926102[/snapback] Men dette elimineres vel nettop med dette forslaget,det innebærer jo kvotering begge veier. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Men dette elimineres vel nettop med dette forslaget,det innebærer jo kvotering begge veier. 5926136[/snapback] Jeg lurer fortsatt på hvordan man skal "kvotere" inn gutter på en utdannelse der det stort sett er fritt frem for den som har lyst, med liten konkurranse om plassene. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Snekker`n: Nei, som tidliger skrevet så tror jeg slik lov forværrer diskrimineringskulturen. Endret 15. april 2006 av TLZ Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Og der måtte denne "skrullingen" fjerne et halvt dusin poster. Enkelte mennesker har vist god tid i livet sitt. Og brukeren er igjen permbannet. Denne tråden stenges for videre opprydding. Åpnes igjen imorgen. Edit: Bedre sent enn aldri. Åpnet igjen. Endret 18. april 2006 av Dotten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg