sdhild99 Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Hei, Hvordan er fremgangsmåten for å justere ned kun de aller lyseste (utbrente) partiene som finnes på svanens hals, uten å gjøre resten av bildet mørkere? Program: Photoshop CS2 Bilde: http://server.eternityweb.net/downloads/im.../foto/svane.jpg Lenke til kommentar
engekri Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Enten kan du bruke curves, eller så kan du bruke Color Range som markerer enkelte deler av bildet. Evt. quick mask. Legg den ved å trykke Q deretter maler du med en brush. om du maler for mye bytter til til å ta bort masken med x og x tilbake igjen. når du har markert området rødt, trykker du q igjen og justerewr levels eller curves. Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Jeg hadde lagd en maske med "Magnetic Lasso Tool", og så eventuelt pirket litt på masken etterpå med vanlig lasso. En liten feather etterpå gjør overgangen mykere. Med masken på plass hadde jeg lagd et curves-layer og da kun justert de maskede områdene. QuickMask-metoden fungerer også, men den er kanskje ikke like intuitiv. Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 Takk skal dere ha Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Du kan også bruke Shadows/Highlights, som kan gjøre underverker med over/underbelyste partier, og hele bilder. For maskering av slike klart avgrensede objekter pleier jeg å bruke Path/pen, som gjøres om til maske og gies en feather pået par piksler. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Eller man kan gå i quickmask-modus (trykk q på tastaturet) og male inn de ønskede områdene med pensel. Når du har dekket du vil endre med rødt går du ut av quickmask og inverterer markeringen (ctrl+shift+i) og justerer som du vil. Mange måter å gjøre dette på, men shadow/highlight er lettest, med mindre du trenger å gjøre endringer kun på spesielle steder, og ikke alle lys/skygge-partier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå