Gå til innhold

Finner ikke S-ATA disken

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp kjøpt en S-ATA disk en Maxtor DiamondMax10.

Problemet er at min PC ikke finner harddisken, jeg har et A-bit AT7-MAX2 hovedkort, med KT-400 chipsett.

Jeg har 2 S-ATA uttak på hovedkortet, når jeg kobler i S-ATA 1 så finner ikke PCen min haddisken i det hele tatt og når jeg kobler i S-ATA 2 så finner PCen ikke noen av harddiskene mine.

Harddisken fungerte i en annen PC med samme kabler som jeg prøvde å bruke.

Er det noen som kan forstå hva som kan forårsake dette? Veldig frustrerende å ikke kunne laste ned mer på TG nå! :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det er en SATA300 disk og ditt hovedkort bare har en 150 kontroller, må man, ikke alltid, sette en jumper på disken for og begrense den til Mbytes/sek.

De symtomene som du beskriver har jeg både opplevd og blitt fortalt kan oppstå uten denne begrensingen på disken.

Videre har jeg også erfart at drivere kan ha mye å si for SATA kontrollere, de nyeste er ikke alltid de beste!

Vel, får håpe disken din har bestemt seg for å samarbeide, men jeg ville ikke tatt gift på det.

Lenke til kommentar
Siden det er en SATA300 disk og ditt hovedkort bare har en 150 kontroller, må man, ikke alltid, sette en jumper på disken for og begrense den til Mbytes/sek.

De symtomene som du beskriver har jeg både opplevd og blitt fortalt kan oppstå uten denne begrensingen på disken.

Videre har jeg også erfart at drivere kan ha mye å si for SATA kontrollere, de nyeste er ikke alltid de beste!

Vel, får håpe disken din har bestemt seg for å samarbeide, men jeg ville ikke tatt gift på det.

5927397[/snapback]

Ja etter å ha fyllt den til randen med filmer fra TG nå så satser vi på at den samarbeider en stund fremover :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...