Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med oppstart

Anbefalte innlegg

Hei.

Har i det siste slitt med et problem som jeg ikke vet hvordan jeg skal klare å løse. For det første er maskina vanskelig å starte. Før kom det opp en slags "boot screen" 1/3 av gangene jeg skrudde på maskina. Når jeg skulle starte den i dag måtte jeg prøve 5 ganger før jeg kom inn i Windows.

Av og til kommer det en blå skjerm (inne i windows) som gjør at PCen fryser og jeg må restarte.

Og alltid når jeg slår av maskinen kommer det opp en feilmelding om at det er noe galt med stasjon A, når jeg ikke har floppy i maskinen. Jeg må trykke avbryt før maskinen vil slå seg av.

Jeg har en anelse om at dette kan henge i sammen. Jeg har prøvd å formatere, men samme problem har oppstått.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kommer jeg ikke inn på PCen i det hele tatt. Det som møter meg er følgende feilmelding:

"Reboot and select proper boot device

or Insert Boot Media in selected boot disk"

Rakk selvfølgelig ikke å brenne denne memtesten på CD før PCen slo seg helt vrang. Maskina jeg sitter på nå har ikke brenner.

Er det noen som har en fjerneste aning om hva som kan være galt? Det virker som om man ikke får kontakt med harddisken. Jeg er helt fjern på slike ting. Har heller ingne erfaring med å brenne boot-disker. Hvordan skal man brenne denne memtesten? Bare brenne som image? Og hva hjelper denne testen med? Å finne problemet eller løse det?

Håper på snarlig svar.

Lenke til kommentar

Tok et lite søk på Google, og fant dette:

Reboot and Select Proper Boot Device Message on Startup from a Cold Start with Oxnard Motherboard

Affected Products: Desktop Computers, Destination® PCs, Servers

Affected Operating Systems: Not OS Dependent

ISSUE: When turning on the computer from a cold start, the computer may give a message to "Reboot and Select Proper Boot Device or Insert Boot Media in selected Boot device." This can happen when the hard disk drive is connected to the motherboard or to a Promise controller card. If you press and hold CTRL+ALT+DELETE, the computer starts normally.

LOL? Var dette hele løsningen? Jeg kom inn nå iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...