Gå til innhold

Plenty med høytalere på ett lydkort

Anbefalte innlegg

La meg først bare presisere, ideen min er i grunnfasen men det er garantert ikke en ny ide under solen.

Jeg har lyst å putte to stk. høytalere i hvert eneste rom i huset som alle koplet til en maskin med lydkort, noe som i og for seg ikke er noe problem, men jeg ønsker samtidig å ha muligheten til å velge hva som skal spilles på hver eneste høyttaler.

Dagens lydkort har jo som kjent 32+ kanaler som hver skal kunne spille forskjellige musikker, og siden en mp3 fil kun bruker en kanal afaik så skal det jo i teorien være mulig å spille 32 mp3 filer samtidig.

Så det jeg egentlig er ute etter er om noen har kjennskap til noe slikt, regner jo klart med at man må betale for det man vil ha og at man ikke kan bruke et audigy I lykort. Men det må jo være mulig uten å måtte kjøpe utstyr i kinoklassen.

Et annet alternativ vil jo være å gjøre en minipc på hvert rom, men det er egentlig ikke ønskelig siden hele ideen går på å ha en sentral PC med all musikken.

Så dersom noen har noen ideer eller tanker, om det så er at ideen min er helt på trynet så si gjerne ifra.

-Thomas Leggett

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kjøper et lydkort med mikserprogramvare som medfølger, skal ikke dette være noe problem. Kortet bør også ha balanserte utganger, slik at du kan sende signalene på linjenivå lengst mulig (plassere forsterkerene så nær høyttalerene som mulig) Du kan se på M-audio Firewire 410, det har 8 balanserte utganger (link), evt. Terratec Producer Phase 28 (link)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...