Gå til innhold

Useriøse folk der ute

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så jeg må betale for å få en ny adresselapp..betale tilsvarende som en ny norgespakke vil koste??

Det virker jo på en måte hull i hodet det.hmm

5939926[/snapback]

Du må ikkje betale dersom du kan levere inn den som det er skrevet på, då får du ein ny i bytte. Dersom du ikkje kan levere den inn må du kjøpe ny. Alternativet er jo sjølvsagt å stryke på den adresselappen som du har og skrive det nye namnet og adressen på sidan av. Dersom det er plass sjølvsagt. :)

Lenke til kommentar

Personelig selger jeg kunn mot forskuddsbetaling,dette skriver jeg også i annonsen så de som ikke tør stole på meg får da bare la være å by på varen.

Er det så noen som ønsker info om meg som feks adresse,tlfnr osv får de dette i en mail slik at de kan sjekke dette før de sender penger.

Årsaken er rett og slett at det er flere som ikke henter oppkravspakker eller ikke betaler enn det er selgere som er uerlige,det er iallefall min erfaring.

Lenke til kommentar

Enten jeg selger eller kjøper brukt her inne bruker jeg som oftest det "vanlige" trikset.

Enten å legitimere meg selv på forumet via en PM eller at vedkommende jeg handler hos legitimere seg på samme måte.

De fleste som selger på bruktmarkedet her har tilknytning til forumet, og skulle jeg eller noen andre være så dum å prøve å svindle noen er nok dette den siste dagen man kan forvente seg å benytte forumet ;)

Profilerte forumbrukere ser jeg ikke som noen risiko å forskuddsbetale til..

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

posten vaser vekk oppkrav pakker er ikke sporing på dem heller, så bruker servicen til posten er verre en verst akkurat som ea, steam etc. du skriver inn ditt problem de sier hei og hallo, med en kode så hører du ikke mer fra dem.

tryggest er å kutte opp magen sette rammen inn, krype til drammen fra trondheim, spore kjøper, finne ut hva tid kjøper får lønn og går til banken, slå kjøper med en flaske i hode utenfor minibanken ta det du skal ha for rammen og fly hjem.

Lenke til kommentar

Helt Enig med deg Snekker`n. Er akkurat sånn jeg gjør det også.jeg har absolutt ingenting å skjule når jeg selger ting på bruktmarked. Og jeg er en aktiv bruker i forumet her så det skulle tatt seg ut hvis jeg prøvde å lure noe..

Må si jeg er veldig utålmodig men det ser ut som at ting ordner seg,jeg har mottatt pengene på konto fra vedkommende. jeg hater helligdager.spesielt hvis jeg venter noe inn på konto.hehe

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ser andre allerede har påpekt at det er påske.. og dermed stengte nettbanker.

Synes trådstarter virker litt "desperat"/utålmodig.

Det er da ikke uvanlig at enkelte er litt "treg i avtrekket" med å sende penger (forskuddsbetaling).

Har man en grei dialog med kjøper bør slikt gå greit.

Har man "dårlig tid" avviser man "kjøper" på en høflig måte og selger til en annen som enten har pengene.. eller er mer "hissig" på å få varen du vil selge.

Oppkrav er også en grei løsning, men innebærer mer risiko for selger og det tar lenger tid før man får oppgjør.

Selv fortrekker jeg uten tvil forskuddsbetaling både som selger og kjøper..

Ser dette også er tatt opp i tråden, men det tåler å gjentas..:

Man bør selvsagt sjekke ut så mye som mulig både som kjøper og selger om den man vil handle med.. Det er ikke fullt så fristende å handle med en som hverken vil oppgi navn/adresse/tlf., selv om jeg har forståelse for de som ikke vil oppgi slikt.

PS.

Det er også ryddig med selgere som inngår avtaler om salg til *en* kjøper ad gangen. De som føler seg truffet vet hva jeg sikter til..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Det einaste som er ulempen med postoppkrav er at den kanskje ikkje blir henta. Då lyt du betale porto 2 gonger. Fyrst for å sende pakken, for så sende den tilbake til deg dersom den ikkje blir henta.

Det einaste som er trygt for deg som seljar er førehandsbetaling, men det er ikkje nokon fordel for kjøpar. Sjølv er eg svært skeptisk til å betale på førehand.

Har ikkje prøvd det sjølv, men paypal skryt veldig av at dei er sikre for begge partar. Meinar å huske at dei hadde ei norsk side, men finn den ikkje no. Det finnes kanskje andre løysningar som er betre, men det veit dei som aktive på dette området meir om enn meg.

5926761[/snapback]

Er då ikkje noko problem med postoppkrav vel?

Er jo berre å få mottakar til å forskotsbetale det postoppkravet kostar, så om vedkommande ikkje hentar pakka, får du den tilbake, utan at det kostar deg noko i porto.

På den måten tapar ikkje du pengar på frakta om mottakar ikkje hentar pakka.

Lenke til kommentar
posten vaser vekk oppkrav pakker er ikke sporing på dem heller, så bruker servicen til posten er verre en verst akkurat som ea, steam etc.  du skriver inn ditt problem de sier hei og hallo, med en kode så hører du ikke mer fra dem.

tryggest er å kutte opp magen sette rammen inn, krype til  drammen fra trondheim, spore kjøper, finne ut hva tid kjøper får lønn og går til banken, slå kjøper med en flaske i hode utenfor minibanken ta det du skal ha for rammen og fly hjem.

5940304[/snapback]

Pakker sendt i oppkrav er det sporing på , brev sendt i oppkrav kan derimot ikke spores , såfremt de ikke sendes rekommandert eller som verdi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...