tormoddf Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Standard eksempel på at folk uttaler seg uten å vite hva de snakker om. Du betaler for pappeska, ikke klistrelappen når man kjøper norgespakke. Selvsagt kan du be om ny lapp, uten å måtte betale noe som helst. Jeg har faktisk spurt om dette på posten 5924045[/snapback] Hvorfor koster da "gjenbruk av Norgespakke" like mye som Norgespakke i seg selv? Jeg fikk en vare i en Norgespakke her for en stund siden. Så pakket jeg noe jeg skulle sende i samme esken. Det kostet fremdeles 90kr eller hva det var. Så er du sikker på at du vet hva DU snakker om? Det hadde jo blitt for dumt om man kunne kjøpe en pappeske, og så ha gratis porto resten av livet.. Lenke til kommentar
McLuddis Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Standard eksempel på at folk uttaler seg uten å vite hva de snakker om. Du betaler for pappeska, ikke klistrelappen når man kjøper norgespakke. Selvsagt kan du be om ny lapp, uten å måtte betale noe som helst. Jeg har faktisk spurt om dette på posten 5924045[/snapback] Hvorfor koster da "gjenbruk av Norgespakke" like mye som Norgespakke i seg selv? Jeg fikk en vare i en Norgespakke her for en stund siden. Så pakket jeg noe jeg skulle sende i samme esken. Det kostet fremdeles 90kr eller hva det var. Så er du sikker på at du vet hva DU snakker om? Det hadde jo blitt for dumt om man kunne kjøpe en pappeske, og så ha gratis porto resten av livet.. 5924119[/snapback] Vel jeg spurte dama på posten, og hun sa at jeg betalte bare for eska. Fikk ny lapp uten å betale ei krone.. da er det vel postens ansatte som driter seg ut da. Men det må da for f*** være mulig å få ny lapp hvis man skriver feil... noe annet ville jo være helt på trynet Lenke til kommentar
tormoddf Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Vel jeg spurte dama på posten, og hun sa at jeg betalte bare for eska. Fikk ny lapp uten å betale ei krone.. da er det vel postens ansatte som driter seg ut da. Men det må da for f*** være mulig å få ny lapp hvis man skriver feil... noe annet ville jo være helt på trynet 5924151[/snapback] Jeg er helt enig i at man burde få ny lapp om man ikke har brukt den. Men jeg kjenner ikke postens rutiner på dette. Jeg ville i alle fall ikke regnet med at de slenger sånne adresselapper rundt i hytt og gevær, for det er nok de som koster penger, akkurat som frimerker. *Edit* Og ja det høres jo ut som om de ansatte på ditt lokale postkontor har misforstått noe. Ellers ville jo Posten slutte å tjene penger når et visst antall norgespakker hadde kommet ut i sirkulasjon. Endret 15. april 2006 av tormoddf Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Jeg snakket med vedkommende for noen dager siden og han sa at han hadde helt glemt å sitte inn penger på konto. jeg sa at det var greit det.han sa at han skulle sette inn pengene samme dagen. Og det er noen dager siden. har ikke mottatt noe penger på kontoen ennå..Vi har hatt en god dialog sammen og etter som jeg kan forstå så stoler han på meg.Ikke at han ikke har grunn til det,for han kan stole på meg. Det er som sagt andre gang jeg har måtte ta kontakt med han og spørre om han faktisk skal kjøpe varene fra meg. Ja det skal han og han sier han skal sitte inn pengene samme dag. men ingenting skjer...er utrolig fustrerende at folk er sånn. Kunne jo solgt varene til noen andre for lenge siden. Endret 15. april 2006 av Scortech Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Spørs vel kanskje om det kan ha noe med påsken å gjøre. Normalt tar det en dag, og hvis han feks satt inn penger først på onsdag, så vil de neppe komme inn før tirsdag grunnet påske. Lenke til kommentar
tormoddf Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Spørs vel kanskje om det kan ha noe med påsken å gjøre. Normalt tar det en dag, og hvis han feks satt inn penger først på onsdag, så vil de neppe komme inn før tirsdag grunnet påske. 5924419[/snapback] Jepp. Jeg tipper det er på grunn av påsken. Jeg venter også på en betaling som ble lagt inn rett før påske. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 Jepp. Jeg tipper det er på grunn av påsken. Jeg venter også på en betaling som ble lagt inn rett før påske. Satse på det... Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Jeg har ventet en god stund med en rekke betalinger på QXL, pga studier og turne. Har skrevet flere ganger at jeg skulle overføre pengene, men har ikke fått gjort det. Har simpelthen ikke hatt tid til det. Sikkert samme situasjon som den fyren er i. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Postoppkrav! Det funker fint, ikke sant? Skal sende PC'en min slik, men han må betale regninga før han tar på PC'en...ikke sant? Jeg tror det er best, hvis det er slik jeg har skjønnt det, sikkert for alle. Lenke til kommentar
The 5 element Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Postoppkrav! Det funker fint, ikke sant? Skal sende PC'en min slik, men han må betale regninga før han tar på PC'en...ikke sant? Jeg tror det er best, hvis det er slik jeg har skjønnt det, sikkert for alle. 5926686[/snapback] Det einaste som er ulempen med postoppkrav er at den kanskje ikkje blir henta. Då lyt du betale porto 2 gonger. Fyrst for å sende pakken, for så sende den tilbake til deg dersom den ikkje blir henta. Det einaste som er trygt for deg som seljar er førehandsbetaling, men det er ikkje nokon fordel for kjøpar. Sjølv er eg svært skeptisk til å betale på førehand. Har ikkje prøvd det sjølv, men paypal skryt veldig av at dei er sikre for begge partar. Meinar å huske at dei hadde ei norsk side, men finn den ikkje no. Det finnes kanskje andre løysningar som er betre, men det veit dei som aktive på dette området meir om enn meg. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 Det einaste som er ulempen med postoppkrav er at den kanskje ikkje blir henta. Då lyt du betale porto 2 gonger. Fyrst for å sende pakken, for så sende den tilbake til deg dersom den ikkje blir henta. Det har vi allerede diskutert..postoppkrav risky..og ikke aktuelt.. Lenke til kommentar
The 5 element Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Det einaste som er ulempen med postoppkrav er at den kanskje ikkje blir henta. Då lyt du betale porto 2 gonger. Fyrst for å sende pakken, for så sende den tilbake til deg dersom den ikkje blir henta. Det har vi allerede diskutert..postoppkrav risky..og ikke aktuelt.. 5926897[/snapback] Veit at det har vært oppe før men det eg skreiv var eit svar til Gaston som har tenkt å sende ein PC i postoppkrav. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 åhja.selvsagt..sorry begynner å bli segen i trynet..for mye å tenke på..hehe Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Pay Pal eller Payex fungerer jo som en tredjepart. Hvis det er noe galt så er jo både kjøper og selger sikret mot å bli lurt. Lenke til kommentar
The 5 element Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Pay Pal eller Payex fungerer jo som en tredjepart.Hvis det er noe galt så er jo både kjøper og selger sikret mot å bli lurt. 5930299[/snapback] Det var payex eg tenkte på. Dei har ei norsk side, og etter det som står der er det gratis å bruke denne i lanseringsperioden. Kor lenge den varar veit eg ikkje, men det stod at det var gratis for 3 minuttar sidan. Endret 16. april 2006 av The 5 element Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Jeg har kjøpt og solgt ufattelig mye på internett gjennom mange år og det har for det meste gått helt fint. Én person har latt være å hente pakken, og jeg holdt på å forskuddsbetale 5500,- til en mobiltelefon til en person som senere viste seg å ha svindlet mange på en gang (Qxl). Min løsning har vært å sjekke alle navn, numre og adresser mot telefonkatalogen og skattelistene. Her viser uoverenstemmelser seg fort. I tillegg så krever jeg alltid et depositum ved større oppkravssendinger. Imidlertid, på en eller annen måte, har jeg en tendens til å få til forskuddsbetalinger for salg. Det har aldri hendt, men skulle jeg oppleve svindel setter jeg meg i bilen eller på første fly for å kreve inn pengene mine. Endret 16. april 2006 av MaxCPU Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Jeg blir også knekt av useriøse folk. Spesielt typen som sier den skal ha noe, og at den skal sette inn penger på konto, men etter 5 dager enda ikke har gjort det ikke kan svare på om den skal ha varen eller ikke. Lenke til kommentar
The 5 element Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Slik som eg leser dette så har du kjøpt ein Norgespakke på posten og ført på kven du skal sende det til. Dersom det er tilfelle trur eg du må betale ny porto dersom du skal ha ny lappe. Kan kanskje få bytta dersom du tar med deg den lappen du har skreve på, men tvilar på det. Det andre du kan gjere er å stryke over den mottakar du har ført på og skrive på nytt ved siden av. (Dersom det er plass) 5923912[/snapback] Standard eksempel på at folk uttaler seg uten å vite hva de snakker om. Du betaler for pappeska, ikke klistrelappen når man kjøper norgespakke. Selvsagt kan du be om ny lapp, uten å måtte betale noe som helst. Jeg har faktisk spurt om dette på posten 5924045[/snapback] Eg sendte spørsmålet vidare til posten, og fekk følgjande svar: Hei Du skal få byttet til deg et nytt adressekort på postkontoret om du har skrevet feil på det du har. Med hilsen Posten Norge AS Så svaret er at du får ny lappe mot å levere inn den som det er skrevet feil på, men at du lyt betale dersom du skal ha ny lappe utan å lever ein som det er feil på. Så eg tok feil når det gjald å få bytta lappen. Når det gjeld at ein betalar for pappeska så er det feil, ein får same lappane dersom ein pakkar inn heime og levere inn pakken på posten. Då kan ein og krevje å få med ei øskje utifrå den størrelsen ein betalar porto for. Det har eg gjort fleire gonger. Greit å ha ei øskje heime så slepp ein stå på postkontoret og pakke inn. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Så svaret er at du får ny lappe mot å levere inn den som det er skrevet feil på, men at du lyt betale dersom du skal ha ny lappe utan å lever ein som det er feil på. Så eg tok feil når det gjald å få bytta lappen. Når det gjeld at ein betalar for pappeska så er det feil, ein får same lappane dersom ein pakkar inn heime og levere inn pakken på posten. Då kan ein og krevje å få med ei øskje utifrå den størrelsen ein betalar porto for. Det har eg gjort fleire gonger. Greit å ha ei øskje heime så slepp ein stå på postkontoret og pakke inn Ikke for å kritisere men jeg skjønte ikke alt du skrev her.(alvorlig,jeg tuller ikke) Jeg er bergenser og jeg forstår ikke alt som er skrevet i nynorsk. Endret 17. april 2006 av Scortech Lenke til kommentar
The 5 element Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Ikke for å kritisere men jeg skjønte ikke alt du skrev her.(alvorlig,jeg tuller ikke) Jeg er bergenser og jeg forstår ikke alt som er skrevet i nynorsk. 5937739[/snapback] Er litt opptatt av å bruke nynorsk, sjølv om eg ikkje alltid er like flink. Ikkje så veldig flink i bokmål heller, men har uansett prøvd å oversette det til bokmål. Dvs så godt som eg kan, har brukt Word til å finne ut av det med. Det er kanskje ikkje det beste rettskrivings programmet, men det er det eg har tilgjengleg. Dersom det er noko som det framleis ikkje er mogleg å forstå så skriv kva det er så skal eg prøve å ordlegge meg på ein anna måte. Høyrer av og til at eg ordlegge meg slik at det kan være litt vanskeleg å forstå kva eg meinar når eg skriv, men sjølv tykkjer eg det er klinkande klart. Har og lagt til litt der eg ser at ting kanskje kan være litt uklart. Dette er ikkje meint som eit forsøk på latterliggjere at du ikkje skjønnar, men eit forsøk på å gjere det eg skreiv meir forståleg. Det er jo det som er hensikta her, gje svar som kanskje kan hjelpe den som spør. Bokmål, eller eit forsøk: Så svaret er at du får ny adresselappe mot å levere inn den som det er skrevet feil på, men at du må betale dersom du skal ha ny adresselappe uten å levere inn en som det er feil på. Her er det snakk om ferdig frankerte adresselapper. Så eg tok feil når det gjaldt å få bytte lappen. Når det gjeld at en betaler for pappeska så er det feil, en får same lappene dersom en pakker inn heime og levere inn pakken på posten. Då kan en og kreve å få med ei eske i den størrelsen en betaler porto for. Det har eg gjort flere ganger. Greit å ha ei eske hjemme så slepp en stå på postkontoret å pakke inn det en skal sende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå