Farbasso Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Hei! Har nylig gått til innkjøp av en del nye komponenter: AMD Athlon 64 X2 4200+ (CPU) Geforce 7800 GT GLH 512 mb (GFX) MSI K8N Neo4 FI (HK) 2Gb Corsair value DDR 400 PC 3200 (RAM) Sunbeam kabinett m/550 watts Sunbeam Nuuo strømforsyning (PSU) 2 stk 250Gb SATA II Western Digital 7200 RPM (HD) 1 stk 74GB Wester digital raptor 10 000 RPM (HD) Hadde fra før som jeg skal overføre til den nye: 1 stk 120Gb Western digital IDE 7200 RPM (HD) 2 stk 120Gb Hitachi deskstar IDE 7200 RPM (HD) NEC 3550A DVD brenner _________________________________________ Koblet i første omgang sammen alt utenat noen av HD'ene og alt funket fint! Koblet så til alt på listene over og da jeg slo på røyk DVD brenneren. Kom til og med gråsvart røyk ut av DVD brenneren. Koblet så fra den ødelagte DVD brenneren og alle harddisker unntatt bootdisken, fjernet den strømledningen og IDE kabelen som var brukt i den brenneren som ble ødelagt og koblet til en annen DVD brenner på en ny IDE kabel og strømledning. Slo så på pc'en igjen, fikk samme resultat bortsett fra røykutvikling. Prøvde litt senere med samme komponentkonfigurasjon med en CD stasjon istedet, nå funket det greit . CD stasjonen virker ennå. Nå har jeg koblet til alt på listen over med en CD stasjon istedet for DVD brenner, alt ser ut til å fungere greit nå! Nå lurer jeg på hvorfor DVD stasjonene tok kvelden? Er det PSU'en som ikke virker som den skal eller kan det være noe annet? Har jeg gjort noe feil?(har skrudd sammen ca. 10 pc'er før uten problemer) og sist men ikke minst... Hvis PSU'en har forårsaket havari av disse komponentene, har PSU selger erstatningsplikt for alle komponentene som er skadet? Her er forøvrig link til test av PSU'en involvert: http://www.hardware.no/tester/stromforsyni..._watt_psu/16766 Endret 15. april 2006 av Farbasso Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 jeg mener jeg har lest noe om dette et sted, men husker ikke helt: du kan starte med å lese her: http://www.lovdata.no/all/nl-20020621-034.html spesielt kapittel 6, så finner du sikkert referanser til andre steder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå