Gå til innhold

Hvilken LCD skjerm bør jeg gå for?


Enzo1590

Anbefalte innlegg

Hei, god påske :)

 

Jeg har tenkt å kjøpe meg ny skjerm, jeg har sett litt på Samsungs skjermer.

930BF

940B

940BF

940T

 

Hvilken av disse ville dere anbefale?

Noen som kan si noe ut fra erfaring?

 

Ville også gjerne vite litt om justeringsmuligheter. Skjermen skal brukes til spilling og surfing!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

940T har 20ms. Altfor mye til å spille på.

930BF er vel lillebroren til 940BF, du sparer nok noen kroner, men får dobbelt så høy ms.

940B har høydejustering osv. Har BF skjermen det?

 

940BF er vel det naturlige valget til spill. Men er det noen som vet om bildekvaliteten er god?

Lenke til kommentar

Fordi den skjermen har klart lavest responstid. Det er kanskje den viktigste egenskapen i spill, men den er lite viktig ellers. Dessuten tror jeg ikke lillebroren (den eneste som kan måle seg på responstid) er noe serlig bedre på bildekvalitet. Men jeg finner ganske lite tester av den nye skjermen, og lurer litt på hvordan kvaliteten på bildet er (den varierer mest på skjermer med lav responstid)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor lav responstid øyet er i stand til å oppfatte?

La oss for eksempel si i en test av to skjermer, en med 2 ms og en med 4 ms, der du ikke på forhånd vet hvilken som er hva.

Vil du da se på den tregeste og si : "bra skjerm, men den andre er dobbelt så bra"?

Jeg tror ikke det.

Lenke til kommentar

Øyet kan oppfatte at det er problemer med etterslep på alle disse skjermene. Spørsmålet er bare om det spiller noen rolle. Mange hevder at det er lite poeng i å ha lavere responstid enn 8ms. Men responstiden varierer ofte når man skal bytte mellom ulike farger. De 2ms er målt på bytte fra grå til grå (og samsung skryter av denne måten å måle på på nettsidene) Det sier seg selv at man ofte kan oppleve mye høyere responstid enn den som er oppgitt.

 

Problemet er vel heller at bildet blir uskarpt enn at bevegelsene går sent.

 

Men her har vi en skjerm med 2ms. som har like gode specs som de andre, og får god omtale av brukere. Men som sagt kan skjermer med rask responstid ofte ha dårlig fargegjengivelse osv.

Er det tilfellet her og, eller er det en veldig god skjerm?

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor lav responstid øyet er i stand til å oppfatte?

La oss for eksempel si i en test av to skjermer, en med 2 ms og en med 4 ms, der du ikke på forhånd vet hvilken som er hva.

Vil du da se på den tregeste og si : "bra skjerm, men den andre er dobbelt så bra"?

Jeg tror ikke det.

5932209[/snapback]

 

 

Det mennesklige øyet mener jeg at jeg har hørt at ikke oppfatter mer enn 35 bilder per sekund. Det betyr ikke at vis du spiller CS med fps_max på 40 så går det smertefritt. Det lagger som bare pokker faktisk! Du kan faktisk si at det lagger litt selv ved 60 og 80 fps. Så å ha raskere oppdatering på skjermen en øye ser er VELDIG viktig i spill. Jeg vil selv si at 8ms er i minste laget for spilling. Foreldrene mine har LCD skjer, jeg tipper den er mellom 12 og 16ms. Den er 3 år og da, så det har litt å si. Men denne er UMULIG å spille med. Du føler du er full, fargene smelter sammen og ting går treigt!

 

Jeg sitter å sikler etter en ViewSonic 17" 3ms skjerm. Den vet jeg er veldig fin når det gjelder film (og da sikkert bilder), når det gjelder spilling vet jeg ikke. Men det er noe jeg håper at jeg for prøvd :D

Lenke til kommentar

Det er sant det du sier om forskjellige paneler i skjermene, og at de med lavest responstid ofte mangler noe bildekvalitet/innsynsvinkel. Men er det noen som vet om denne skjermen er dårlig på noe av det?

Finner egentlig ingen ordentlige tester av den.

 

PS: Jeg kjenner Enzo, og nå har han 25ms. Så han er ganske vant til dårlig responstid...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...