Gå til innhold

Oppgradering av pc


Anbefalte innlegg

God dagen godtfolk.

 

Har nå endelig bestemt meg for å oppgradere pc,en og tenker da på å oppgradere hovedkort + cpu og grafikkort. Har et Intel basert system med AGP grafikk kort.

 

Hadde då tenkt å gå for AMD X2 3800 eller 4200

 

Er det noen som då kan anbefale et hovedkort og et rimelig grafikk kort som passer til denne cpu,en. Eventuelt også en stillgående kjøler til cpu.

Har tenkt å bruke opp mot 6000 på dette.

Bruker pc,en for det meste til surfing og litt spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til surfing og litt spilling så holder det plenty med x2 3800 og et standard nForce 4 hovedkort. Og du trenger ikke gå så langt opp i pris tanke på at hvis du ikke spiller så mye..men det er jo absolutt verd i å kline til med litt ekstra kroner på grafikkort hvis du skulle begynne å bli hektet på spilling..hehe

Lenke til kommentar

Då ser det ut som at eg går for Cpu X2 4200 , hovedkort Asus A8N SLI premium , skjermkort Asus GeForce 7600GS og Cpu kjøler Zalman CNPS9500LED. Dette ender på snaut 5900 kr hos SHG. :w00t:

Kommer vel ikkje til å bestille det før tirsdag så dersom det er noen som har synspunkter på oppsettet eller vil anbefale et annet oppsett så mottas alle komentarer med takk. :thumbup:

Lenke til kommentar

Teoretisk og praktisk så skal den holde.(holder ikke plenty men den skal gå) men jeg personlig vil anbefale en kraftigere strømforsyning. Hvis du velger å bruke den strømforsyningen og maskinen blir ustabil så kommer du nok fort til å bytte den ut..

 

En veldig bra og stille strømforsyning jeg selv har er Mist 500W...

Men er selvsagt opp til deg hva du vil gjøre..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...