Gå til innhold

AMD Athlon 64 3000+, 3700+ eller X2 3800+

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er flere ting som har noe å si på valget:

1.Skal du overklokke?

2.Hvor lenge er det før du skal oppgradere på nytt?

3.Bruksområder?

4.Hva annet hardware har du, eller har planer om å kjøpe?

Svar til punktene:

1. Begge er bra overklokkere, men vil si 3000+ er en bedre OC-cpu pga av prisen.

2. Hvis du har tenkt å oppgradere til f.eks Conroe iløpet av året vil 3000+ være et mer fornuftig valg akuratt nå etter min mening pga prisen.

3. 3000+ på standard hastighet er en flaskehals ved krevende oppgaver, så som nevnt tidligere skal du bruke den til tunge oppgaver og ikke har tenkt overklokke så er 3700+ et klart valg.

4. Ja her spør jeg deg.

Lenke til kommentar

De som skriver X2 3800+ osv - Gi dere med en eneste gang. Trådstarter spør om 2 spesifikke prosessorer - 3000+ eller 3700+, ikke X2 3800+. Det er revnende likegyldig for forumbrukere at noen "skal ha en sånn", "jeg vil ha en sånn" osv.

Overtredelser medfører advarsler.

Lenke til kommentar

Nå er det jo faktisk sånn at trådstarter har nevnt X2 3800+ selv ved å skrive den opp i et oppsett.

Så jeg forstår ikke helt hvorfor det er så ille at folk skriver opp den, da faktisk trådstarter har den som et alternativ i sitt oppsett.

Over til topic:

X2 3800+

Multitasking. Drive med mye samtidig. Kan klokkes langt. koster jo 2500 kr.

3700+

Yter en del bedre en en kjerne hos X2 3800+. Så om du hovedsaklig ikke driver med masse andre ting mens du spiller, eventuelt redigere film, så vil denne gi deg mest ytelse. Mye kraft for pengene..

3000+

Denne koster jo ikke allverden så det er jo en ideel prosessor man kan leke seg litt med når det gjelder overklokking. Mange har fått klokken den veldig langt, tilogmed på luftkjøling. Det er jo ikke alle som er like overklokkingsvennlige, men er du heldig får du en som går over 2,5 GHz. Og da har du plutselig enorm ytelse for usle 1000 kr.

Er kanskje litt for pinglete på standard innstilling, men mye ytelse for pengene selv da.

Edit: Ser nå at trådstarter nylig fjernet X2 3800+ fra oppsettet. Den var der for 10 min siden. Så han har nok bestemt seg for en 3700+

Meget godt valg.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

3000+

Denne koster jo ikke allverden så det er jo en ideel prosessor man kan leke seg litt med når det gjelder overklokking. Mange har fått klokken den veldig langt, tilogmed på luftkjøling. Det er jo ikke alle som er like overklokkingsvennlige, men er du heldig får du en som går over 2,5 GHz. Og da har du plutselig enorm ytelse for usle 1000 kr.

Er kanskje litt for pinglete på standard innstilling, men mye ytelse for pengene selv da.

3200 er jo rimeligere ?

Lenke til kommentar

Ja. Men ifølge prisguiden så er det en "Winchester".

Disse er ikke på langt nær så overklokkingsvennlige som Venice.

Ville helt klart valgt en 3000+ Venice fremfor en 3200+ Winchester.

**Edit: ser nå at trådstarter har lagt til X2 3800+ til i sitt oppsett igjen. også 3000+.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...