Kim T Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 (endret) Hei! Sitter å kjeder meg og bestemte meg for å hente frem det designet som jeg tegnet i sommerferien. Har fått inn litt lenker og en hover meny uten tekst. Grunnen er så enkel at jeg vet ikke hva jeg skal bruke denne siden til enda. Spørsmålet mitt er designet helt på jordet eller kan det brukes til noe? Vet at siden ser fæl ut i Internet explorer. Dette er pga min bruk av .png filer. Vet også at dette kan fikses på med endel hax og script. Tenker at IE brukere kan få vente en liten stund. Har testet den i Firefox og Opera og ser fint ut hos meg. Har dere noen tips til forbedringer eller eventuelt er det bare å kaste, og begynne på nytt ? Min lille hjemmeside Endret 15. april 2006 av kimthoma Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Klart den kan brukes til noe! Synes kanskje den var litt rotete. Du burde iallfall bytte font på brødteksten, tror den gjør seg mye bedre med en sansseriffont. Mulig du kan bruke mer tid på å eksperimentere med ulike fonter, formateringer og farger på overskriftene også. Du bruker mye grafikk og bilder, noe som i seg selv ikke er noen dum ting, men pass på at det ikke blir for stivt. En av de største utviklingene på nett de siste årene har vært at fleksibiliteten har blitt større. Dette begrenses ofte når/hvis man lager sider som dette, hvor for eksempel overskrifter er tildelt en viss mengde plass. Hvis jeg ikke tar helt feil, vil det se rart ut om overskriften må gå over to linjer. Tror du kunne ha nytt godt av litt mer avstander rundt teksten, altså margin/padding. Når det gjelder grafikken, synes jeg den var stilig, men at den kanskje var litt «rotete». Jeg synes ikke du skal kaste den, men om du velger å bruke den får være opp til deg selv. Den er bedre en mye annet på dette forumet, men du virker som du synes du selv har potensiale til å lage noe enda bedre. Hvis det er tilfelle, synes jeg du skal forsøke dét. Forresten rart at det gikk så lang tid uten noen innlegg.. Lite aktivitet her i påska. Btw skrives "velkomsttekst" i ett ord og "kims hjemmeside" uten genitivsapostrof. Endret 15. april 2006 av Mikael Berg Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 (endret) takker for tilbakemelding.... det med kims hjemmeside er en "leif" og velkomsttekst skulle bare indikere hva som skal stå der. Er ikke det som kommer til å stå der. Edit: Når det gjelder grafikk bruken så er det bevisst siden jeg vil at den skal skille seg litt ut. Edit2: rettet opp de små feilene foreløpig Edit3: Er enig at jeg er litt låst med så mye grafikk bruk. Men litt av meningen også da. Endret 15. april 2006 av kimthoma Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 ser bra ut. hvilket program har du brukt? Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Har brukt "Dreamweawer" til å programmere i. Liker måten programmet avslutter tags automatisk pluss endel andre finesser. Så har jeg tegnet siden for hånd på ferie med fargeblyanter før jeg brukte "Adobe Photoshop CS2" for å tegne det over til pc. Endret 15. april 2006 av kimthoma Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Får litt sånn snytt-ut-av-en-Photoshop-tutorial-følelse av grafikken. Am i right? Ellers var det egentlig relativt spenstige farger og "linjer". Typografien trenger definitivt litt styling. Mer linjeavstand, kanskje noen andre farger på linker og/eller overskrifter, etc. Og btw; underline på tekst som IKKE er en link er dødssynd nummer 1 Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Har ikke fulgt en eneste tutorial. Er heller ingen "blending options" som er brukt. Som jeg har sagt tidligere så tegnet jeg designet i Danmark på ferie. Så jeg får håpe det ikke finnes noen tutorials på det. Blir sjokkert hvis det e rnoen som finner det. Er veldig spenstige farger er enig i det. Men på en måte liker jeg det. Skal se litt på padding og slikt etterhvert som jeg finner ut hva jeg skal ha på siden. Edit: vil heller ikke ha noen dødssynd hengende over meg så nå er underline fjernet Endret 15. april 2006 av kimthoma Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Var ikke så mange tilbakemeldinger som jeg kanskje hadde regnet med. Dere er slappe i påsken. Men nå har jeg laget menyen slik jeg tror jeg vil ha den. Hva synes dere om den? Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Siden ser fin ut i Firefox, men bugger veldig i Opera. Det bør du få fikset Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 bugger i opera? hæ? ser fin ut hos meg....har nyeste opera...Enesten plassen jeg vet den ikke ser bra ut er i Explorer. Men det er ikke bug det er at IE ikke takler .png. Lenke til kommentar
rønning Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 gugger ikke i opera hos meg nei Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Vel, dere kan jo selv se hvordan det ser ut i Opera 8.54 her hos meg: Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Vel, dere kan jo selv se hvordan det ser ut i Opera 8.54 her hos meg: Same shit i min 8.53. 9b sliter litt også, faktisk EDIT: Opera 9.00 build 8303 EDIT2: Oppdaterte til siste build 8367 elns. Der funker det utmerket (men fremdeles sjait i 8.53) Endret 17. april 2006 av Loomy Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 bug? kan ikke si det der er bug? tror heller det har noe med drivere til skjermkort å gjøre. For hvordan skal jeg som designer fikse på det der? Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Vel, det har vel heller med transparente png's å gjøre, å skylde på skjermkortet blir vel litt søkt? En side bør iallfall alltid være laget så den kan vises likt uavhengig av nettleser og plattform/maskinvare. Det er nok flere løsninger på problemet, det gjelder bare å tenke seg om Edit: Og den vises jo helt fint i Firefox på min maskin også.... Endret 17. april 2006 av anners Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Er enig med deg der "anners", men hvis du ser på bildene så fungerer noen deler av siden men ikke alt. Dette tyder på en krasj i programvare enten drivere til skjermkort vs opera eller motsatt. Dette er akkurat det samme man opplever i et spill hvis skjermkort drivere ikke stemmer med spillet. Er ikke alltid de siste driverne er de som fungerer best heller. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 Nå har jeg forandret grafikken på siden til .gif. Slik at siden skal kunne vises i IE og faktisk litt sjokkert over at den bugget i enkelte opera versjoner. Grafikken fikk litt dårligere kvalitet dog. Siden jeg postet denne i påsken kom det veldig lite kommentarer på den. Så jeg vil gjerne ha noen hvis dere har. Linken er som følgende. HUSK Å TRYKKE F5 for siste grafikken Kims hjemmeside Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå