jon-t Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Jævla bra MEN, du burde ta med at man bør rydde i "voltage table" også.. ellers.. perfekt edit: vil bare legge til at vmod i bios funker på de fleste nvidia kort , men om man ikke får valgt "extend voltage table" så lagrer man biosen som nvidia 6800 series GPU , åsså åpner man den lagrede fila å velger F.eks GTX 512 ( eller hva det var FØR man lagra fila). da kan man velge opptil 1.5 volt. denne modden fungerer på Både Gt , GTX og GTX 512 ( gtx 512 kjører 1.45 V stock). 5925136[/snapback] Har sett litt på det med rydding i voltage table og lagring som 6800 series GPU, det trenger man ikkje å gjøre i den nyeste versonen av nibitor (2.8a) på 7800GT men har sett litt på GTX og GTX 512, der må man fortsatt gjøre det. Skal se om eg skal legge til detaljert kordan du skal gjøre det for GTX og GTX 512 også Endret 17. april 2006 av jon-t Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Siden dette er ett tema det ofte blir spurt om, har jeg gjort denne til sticky. Flott guide jon-t. Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 tipper jeg prøver en liten mod på 7800GTX kortet mitt etterpå, det klarer ikke mer enn 480 på core nå, men minnet greier hele 1400 Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Tok meg friheten til å oppfordre til at denne skulle bli sticky. Håper det var greit Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 18. april 2006 Forfatter Del Skrevet 18. april 2006 hehe ikkje noko problem Lenke til kommentar
Sean M. Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Dette må jeg bare prøve! Har akurat skaffet vannkjøling til mine to 7800gt kort. Synes jeg alltid har greid å oppnå bra klokke resultater uten denne modden (500Mhz core og 1200Mhz mem). Tempen ligger på bare 44 grader etter å ha kjørt 3Dmark et par ganger. Gleder meg til å se hva jeg kanskje kan oppnå med vmodden. Gleder meg ennå mer til du får laget en tabell med hvilke frekvenser som gir best resultat (mener jeg har sett noe slikt tidligere). Har det også knskje noen sammenheng hva man klokker ram og gpu til. Tenkte på diferansialer (eller hva det nå heter). Stå på! Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Dette må jeg bare prøve! Har akurat skaffet vannkjøling til mine to 7800gt kort. Synes jeg alltid har greid å oppnå bra klokke resultater uten denne modden (500Mhz core og 1200Mhz mem). Tempen ligger på bare 44 grader etter å ha kjørt 3Dmark et par ganger. Gleder meg til å se hva jeg kanskje kan oppnå med vmodden. Gleder meg ennå mer til du får laget en tabell med hvilke frekvenser som gir best resultat (mener jeg har sett noe slikt tidligere). Har det også knskje noen sammenheng hva man klokker ram og gpu til. Tenkte på diferansialer (eller hva det nå heter). Stå på! 5989763[/snapback] Ja får se om eg skal lage ein tabel snart... Det tar riktignok ein del tid, men skal se kva eg kan få til Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 For folk uten diskettstasjon Hentet fra PlanetAMD64: "What I did to do USB flash drive boot: I used this article for reference Utility to make USB flash drives bootable Combo of post 7 & 8. First you need download couple utilities: 1. HP USB Disk storage Tool Steps to make USB flash drive bootable: 1. I went to Allbootdisk.com and downloaded the “DOS 6.22” ISO. You can burn or use Daemon Tools for step 3. 2. Connect your USB thumbdrive to USB port on your computer 3. Using "HP USB Disk storage Tool" format your USB Drive select FAT as File system and check "create a DOS startup disk" option, "Using DOS system files located at:" the Disk or Mounted ISO created in step 1. 4. Change your bios to boot from USB first choice then verify that you can boot from your USB drive. In my case, ASUS has a bootmenu, accessed by pressing “F8” during POST Booted and flashed no problem." Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 For folk uten diskettstasjon Hentet fra PlanetAMD64: "What I did to do USB flash drive boot: I used this article for reference Utility to make USB flash drives bootable Combo of post 7 & 8. First you need download couple utilities: 1. HP USB Disk storage Tool Steps to make USB flash drive bootable: 1. I went to Allbootdisk.com and downloaded the “DOS 6.22” ISO. You can burn or use Daemon Tools for step 3. 2. Connect your USB thumbdrive to USB port on your computer 3. Using "HP USB Disk storage Tool" format your USB Drive select FAT as File system and check "create a DOS startup disk" option, "Using DOS system files located at:" the Disk or Mounted ISO created in step 1. 4. Change your bios to boot from USB first choice then verify that you can boot from your USB drive. In my case, ASUS has a bootmenu, accessed by pressing “F8” during POST Booted and flashed no problem." 5992674[/snapback] Takk for tipset, skal teste det og utvide seksjonen med flashing litt... Liten oppdatering på ka dere kan se fram til om litt: -Utvide flash seksjonen med guide med bilder til flashing med cdrom og USB disk. -Utvide guden til å gjelde 7800 kort generelt og hive inn bilder og instruksjoner til biosmod til 7800GTX og 7800GTX512. -Tabel og graf med hastigheter som gir ytelse boost på dei forskjellige 7800 korta. Blir nok 450-500 mhz på steg med 1 og 1mhz noe som gir 50 tester??!! Så dette tar nok litt tid. -Hvordan finne den deltaen som gir best ytelse og klokk for ditt kort -Har exprementert litt med mem timings som eg kanskje også kan legge til hvordan stramme timings for å bedre 3dmark scores uten at det skal gå ut over klokken. ++ Har litt dårlig tid framover med eksamener snart og nokon tentamener så det kommer nok ta litt tid før alt over er klart... Lenke til kommentar
Xpression Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg tenkte jeg skulle utføre blyant modden, men til min store forskrekkelse måler multimeteret mitt bare 493 Hva kan dette ha seg ? Jeg har et xfx 7800gt Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 28. april 2006 Forfatter Del Skrevet 28. april 2006 493 ? Før blyantmoden ? Sjekk at det er riktig resistor du måler og eventuelt om det er dårlig batteri på multimeteret. Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Noen som har prøvd å lodde på et trimpotmeter for å regulere Vmem? Med omkring 20k motstand skulle man ende opp på 601 ohm, og justere seg opp/ned ettersom. "Blyant-trikset" er vel ikke no annet en en paralellkobling av to motstander? Elfa har jo en haug av trimpotmetere som egner seg, tror jeg må teste det Edit: PCB er printkort ? Endret 28. april 2006 av gaardern Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Her er hvordan jeg lagde bootable usb minnepenn: 1. Last ned Win98SE bootdisk iso fra www.allbootdisks.com 2. Pakk ut og mount i Deamon Tools. Eventuelt brenn den til en cd. 3. Last ned HP USB Disk Storage. (Hvis nedlastingen ikke starter automatisk, trykk på "...klicken Sie bitte hier" Start opp HP-programmet og velg "Create DOS startup disk", velg så den stasjonen der Win98SE-isoen ligger, i mitt tilfelle H:. 4. Trykk på start (Husk å ta backup av det som eventuelt ligger på minnepennen fra før) Så må du velge å boote fra USB-device i Bios. Voìla. Hvis du får Load Error når du prøver å starte nvflash.exe, så last ned csdpmi4b.zip her, pakk ut og kopier de 3 exe-filene som ligger i BIN-mappen over på rota minnepennen. Da funker det Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Tusen takk ! Eg har tatt den med i guiden nå Lenke til kommentar
Stigy Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Hvordan makse ut ditt 7800GT i 3 enkle steg ! v1 beta -Biosmodden skal ikkje fungere på dei nyere XFX 7800GT korta med svart PCB- 5922484[/snapback] Hei! Dette ser ut til å være en konge guide Jon!! Men en ting, du skriver at biosmodden ikke skal funke på de nyere xfx 7800gt korta. Jeg har XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 eXtreme, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313573 , skal jeg gjøre noen unntak fra guiden din, eller kan jeg følge den slavisk? (PS, holder det med den kjølinga som følger med som standard? Eller MÅ jeg ha noe anna kjøling?) Mvh Stig Olav Kasin Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Trodde man bare kunne bruke ATI-Tool på ATI-kort, men da tar jeg sannsynligvis feil... Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Trodde man bare kunne bruke ATI-Tool på ATI-kort, men da tar jeg sannsynligvis feil... Edit: Oups! Browseren min hang seg opp igjen. Beklager 6070621[/snapback] Det er nok feil ja , alle dei nyere versonene av ATI Tool støtter nvidia kort og fungerer utmerket Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Med bios-mod får jeg bare dratt mitt xfx7800 til 480 på core artifact-fritt. Mem er 1215 uten noe mod. Syns core er noe lav men Bør kansje ikke forvente mer på luft. Vmod i bios gav forøvrig 1,52V på kortet. Lenke til kommentar
chariot Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Samme her, føler jeg fikk lav klokk på xfx 7800gt kortet mitt (495/1215) med biosmod. Mvh. Rise Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Samme her, føler jeg fikk lav klokk på xfx 7800gt kortet mitt (495/1215) med biosmod. Mvh. Rise 6144862[/snapback] Får 499/1208 Testet å sette delta til 40, da klokket jeg til 475(+40) altså 515 på core.. Men var masse artifacts.. Klarte å fullføre 3dmarks på 475(+40), men ikke på 500(delta 0).. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå