Vegar01 Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Hei. Kort beskrevet ¨så er poblemet mitt at skjermen min er dekket med striper og rare farger over alt, slik at jeg knapt nok kan lese hva jeg selv skriver her. Problemet oppstod først da jeg spilte Oblivion, med at skjermen tok litt av. Men da jeg gikk ut av spillet, så var windows helt ok. Men dagen etter var også windows loco. Jeg har prøvd å innstallere nye drivere, noe som fikset problemet, helt til neste gang jeg slo av og på maskinen (etter den første restarten). Jeg prøvde på nytt, men nå er det fremdeles mongo. Så vidt jeg vet, så er ikke kortet overklokket, utenom at det er gjort om til Pro versjonen, siden det opprinnelig var Non Pro. Hva skjer, og hva kan gjøres med dette? Vedlagt er skjermbilde av desktopen. På forhånd takk for hjelp, Vegar Lenke til kommentar
Matsols Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Skru av PCen Trekk ut strømkabelen Sikre deg mot statisk elektrisitet Åpne kabinettet Press skjermkortet godt inn i porten Funker alltid hos meg. Prøv flere ganger dersom problemet ikke fikser seg. Vet at dette ikke er en standard måte og løse problem, men jeg har god erfaring med metoden. God påske, Mats Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Sjekk om vifta snurrer\er skadet Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Får du sjekka tempen? Sitter vifta skikkelig på? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Artifacts kalles fenomenet Kommer stort sett av når skjermkorter er varme. Kortet har visst kjørt seg godt under spillingen av Oblivion! Som sagt, kan du sjekke temperatur? Det er viktig at det blir kjølt godt, samt at du har god luftgjennomstrømning i kabinettet. Det hjelper mye. Sjekk temp og la oss få vite. Det er at kortet blir for varmt. Hilsen, meg! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Tipper kortet er på vei til og dø Lenke til kommentar
Manx Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Artifacts kalles fenomenet Kommer stort sett av når skjermkorter er varme. Kortet har visst kjørt seg godt under spillingen av Oblivion! Som sagt, kan du sjekke temperatur? Det er viktig at det blir kjølt godt, samt at du har god luftgjennomstrømning i kabinettet. Det hjelper mye. Sjekk temp og la oss få vite. Det er at kortet blir for varmt. Hilsen, meg! 5922666[/snapback] Det er ikke temp sensor på 9700 serien, men det er helt klart et varme problem. Sikkert vifta som er i ferd med å ta kvelden. Først og frems se om vifta på kortet går rundt, hvis ikke rens den for hybelkaniner. Hvis ikke det hjelper så kan det hende at du må smøre vifta med litt symaskinolje. Går vifta rundt så kan du jo prøve å kjøre spillet med kabinettdøra av, for å se om det samme skjer igjen. Det kan jo hende at du må gå til innkjøp av ny vifte til kortet og håpe at varme problemet ikke har skadet korte... Edit: Og hvis det var noen som rakk å lese leifen vifen = vifta, øya har ikke våknet ennå Endret 15. april 2006 av Manx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå