Gå til innhold

Harddisken jobber nesten konstant.!

Fr@lme

Anbefalte innlegg

Hei!

I dag begynte plutselig harddisken min å jobbe. Ikke det at den ikke har gjort det før, men nå jobber den når den ikke skal, uten at jeg gjør noe.

Den jobber sånn ca et sekund om gangen, så et sekunds pause, et sekunds jobbing osv osv. Jeg er begynt å bli rimelig sprø av å sitte å høre på dette hele tiden. På device manager står det at disken er en Maxtor 6L040J2. Jeg har også avinstallert og fjerna lydkortet, kjørt norton, kjørt sånn disk doktor og alt som jeg kan komme over av disk scanning programmer på pcen min, ad-aware inkludert.

Hjelper fortsatt ingenting.

Pcen forøvrig er en xp1700+ med 256 mb SDRAM og jeg kjører windows 2000. Begynner å bli rimelig irritert nå! Noen som kan hjelpe?

edit: det viser seg at når pcen har stått på en stund, kanskje ca 10-20 minutter så forsvinner denne jobbinga uten at jeg har gjort noe. Dette skjøner ikke jeg!

[ Denne Melding var redigert av: Fr@lme på 2002-09-30 00:18 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd å trykke ctr-alt-del og sett der, cpu usagen er nede på 0-1%, den eneste som tar cpu er system idle process med 99% og det virker ikke som det går saktere i windows selv om hd'en jobber fælt.

Har også prøvd å avslutte alle unødvendige prosesser uten at det har gitt noen resultater. Og det er bare i windows den jobber, ikke under startup. Nå har jeg også funnet ut at det tar kortere og kortere tid før den slutter å jobbe sånn jo flere ganger jeg booter. Så hvis det fortsetter sånn så er problemet snart vekk :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har også dette problemet, forstår ikke hvorfor.

Er veldig irriterende (lydmessig) selv om diskene mine er stillegående.

De jobber ca 30 sek, tar en pause, begynner på nytt etter noen minutter.

Lastet ned et program som gir oversikt over disk-bruk fra forskjellige programmer uten å få noe nyttig ut av det.

Indexing er av på alle disker, System restore er av.

Har 768MB RAM og Page file er ca 20% av full.

Windows XP

2x 80GB Seagate Barracuda IV

AMD XP 2000+

768MB RAM

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...