arnleif Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Hei, jeg lider av sosial angst og lurer derfor på hvilket av siv. ing studiene på ntnu som er minst sosiale? Er det noen her som kan gi meg litt info om det? Lenke til kommentar
Alexi Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Hei, jeg lider av sosial angst og lurer derfor på hvilket av siv. ing studiene på ntnu som er minst sosiale? Er det noen her som kan gi meg litt info om det? 5922218[/snapback] Dette kan ikke jeg svare deg på, men du bestemmer jo selv hvor sosial eller ikke du vil være. Dersom du ikke ønsker særlig kontakt med andre, kan du på en litt pen måte prøve å signalisere det til omverden. (En annen ting; gjennom et studium sammen med andre vil du uansett få en viss grad av sosial trening. Hvorfor ikke benytte deg av muligheten - og få et bedre liv enn å være helt uten sosial kontakt...) Uansett, lykke til med valg og gjennomføring av studium Endret 16. april 2006 av Alexi Lenke til kommentar
arnleif Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Hei, jeg lider av sosial angst og lurer derfor på hvilket av siv. ing studiene på ntnu som er minst sosiale? Er det noen her som kan gi meg litt info om det? 5922218[/snapback] Dette kan ikke jeg svare deg på, men du bestemmer jo selv hvor sosial eller ikke du vil være. Dersom du ikke ønsker særlig kontakt med andre, kan du på en litt pen måte prøve å signalisere det til omverden. (En annen ting; gjennom et studium sammen med andre vil du uansett få en viss grad av sosial trening. Hvorfor ikke benytte deg av muligheten - og få et bedre liv enn å være helt uten sosial kontakt...) Uansett, lykke til med valg og gjennomføring av studium 5929635[/snapback] Tusen takk. Jo, jeg klarer greit å samarbeide med andre, men det er liksom det å ta kontakt for å danne samarbeidsgrupper jeg ikke klarer. Så det jeg lurer på er, hvilket studium er det som gjør at du slipper å ta kontakt med andre for å danne grupper, blir det for eksempel satt opp grupper av lærere i noen fag? Lenke til kommentar
Pdisch Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Proev aa finn et lite studie med ikke saa alt for mange studenter som er kjent for en god linjeforening, og for at studentene er travle med skolearbeid og arbeider mye med hverandre gjennom blant annet gruppearbeid. Uten at jeg kjenner noe saerlig til NTNU, saa vil jeg tro et slikt studie er fysmat, et hardt studie hvor studentene nok jobber mye sammen for aa loese vanskelige oppgaver. Se paa studentundersoekelsene som kommer ut hvert aar, dess hoeyere antall timer studentene bruker paa skolearbeid, dess hoeyere er sannsynligheten for at det meste av det sosiale liv vil vaere med studenter som studerer det samme. Ikke ta det studiet med minst gruppearbeid, hvis du ikke i stor grad soeker sosial kontakt utenfor studiet, kommer du til aa ende opp uten saerlig mange venner, noe som vil bety fem saerdeles kjedelige aar for deg. Ikke vaer redd for gruppearbeid. Dette er studentliv, saa de fleste er interessert i aa jobbe med dem som vil gi dem best mulig resultater, ikke noedvendigvis hvem de kan gaa ut med paa byen. Saa lenge du har noe aa bidra med i gruppen kommer du nok ikke til aa bli "utestengt". Lenke til kommentar
Gizmonica Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Proev aa finn et lite studie med ikke saa alt for mange studenter som er kjent for en god linjeforening, og for at studentene er travle med skolearbeid og arbeider mye med hverandre gjennom blant annet gruppearbeid. Uten at jeg kjenner noe saerlig til NTNU, saa vil jeg tro et slikt studie er fysmat, et hardt studie hvor studentene nok jobber mye sammen for aa loese vanskelige oppgaver. Se paa studentundersoekelsene som kommer ut hvert aar, dess hoeyere antall timer studentene bruker paa skolearbeid, dess hoeyere er sannsynligheten for at det meste av det sosiale liv vil vaere med studenter som studerer det samme. Ikke ta det studiet med minst gruppearbeid, hvis du ikke i stor grad soeker sosial kontakt utenfor studiet, kommer du til aa ende opp uten saerlig mange venner, noe som vil bety fem saerdeles kjedelige aar for deg. Ikke vaer redd for gruppearbeid. Dette er studentliv, saa de fleste er interessert i aa jobbe med dem som vil gi dem best mulig resultater, ikke noedvendigvis hvem de kan gaa ut med paa byen. Saa lenge du har noe aa bidra med i gruppen kommer du nok ikke til aa bli "utestengt". 5930565[/snapback] Hei! Kan være skummelt å spørre andre om de vil jobbe i gruppe med deg, hvis du har sosial angst. Men NTNU har et e-læringssystem som heter "its learning". Dette er et sted for kun NTNU ansatte og studenter. Der legger foreleserne ut diskusjonsforum og man kan sende melding til alle studentene som tar samme fag der. Dette er en fin mulighet til å spørre om det f.eks er flere som ikke har dannet grupper og lignende. Man kan også diskutere faglige ting med de andre studentene uten å møte folk ansikt til ansikt. Man kan også organisere samarbeidsgrupper, avtale møter med andre osv. Flere fag har også kollokvier som man "må" eller kan delta på, dette er arrangerte grupper som settes sammen av forelesere og student assistenter, og slike arbeidsgrupper kan i tillegg være ypperlige måter å skaffe seg nye bekjente. Masse masse lykke til som ny på NTNU da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå