stoffix Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 ja, her sitter jeg på tg, jeg har ikke opplevd det mange ganger, men mange ganger nok til å vite at dette ikke er normalt. rett før TG, så byttet jeg HK, og CPU. dette sørget for at jeg kunne ha flere harddisker koblet til samtidig, samt bedre ytelse fra cpu, noe jeg spesifik vet at jeg trengte for spillingen min. jeg er ikke 100% sikker, men jeg lurer på om det kun kommer når jeg har DC++ oppe og kjøre. FullDC kunne jeg ikke bruke da den gav meg en cpu last på 100% når noen lastet ned ifra meg. (dvs. temmelig konstant) med DC++ så ligger cpu bruken på ca. 50% (ODC husker jeg ikke helt, men jeg hadde noe trøbbel med det) jeg synes dette er rart, spessielt siden sidemann har meget lav cpu last fra DC (dog, han har en P4 med hyper threading aktivert) jeg gikk fra et P4 system, til et A64 system (enkel kjerne) det hører også med at jeg hadde sykt mye problemer under installasjon av XP. det endte med at jeg byttet plass mellom en hdd koblet til HK, og en koblet til et kontrollerkort for å få det til å virke :S mitt HK er et MSI K8N Neo2 Platinum jeg la merke til at dette HK automatisk satte rammen til 2T istedet for 1T, så jeg stilte dette til 1T (fordi det er det jeg mener å huske at jeg brukte i det gamle systemet (samme rambrikker)) og fortsatte. jeg har prøvd å stille tilbake til 2T men problemet er fortsatt her, så det kan neppe ha vært det som forårsaket det. jeg har ikke overklokket. dette var riktignok planen, men etter at jeg fant ut at sata port 1 og 2 ikke var låst, så ble ikke det noe av... det står meget lite informasjon i selve feilmeldingen (blue screen) bare et par hexadecimal tall. jeg skal notere meg de neste gang, dog, jeg tror ikke noen kan svare meg ut ifra bare det hva det er som forårsaker feilen. det burde ikke være PSU, for dette er en kraftig levicom på 500W Mvh. Kristoffer *håpe på noen fornuftige svar* Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 (endret) Har samme HK i en av maskinene mine, kjør minne på 8-4-4-3 og 2T hvis ikke du har veldig gode minnebrikker.. Endret 14. april 2006 av jarmo Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 (endret) cash på 8!? jeg håper du mener cash på 3... jeg fikk forresten akkurat en kamerat som også har amd, faktisk 3200+ (jeg har 3700+) og hos han så bruker ikke DC på langt nær like mye av cpu.. *edit* jeg har funnet ut at jeg mangler drivere for noe, men jeg aner ikke hva :S har du mulighet til å sjekke om du har det samme, (da er det noe integrert på HK)? (ved å sjekke plassering) Endret 15. april 2006 av tha stoffi Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Prøv å installere chipseth driverene dine på nytt... Eventuelt gå på hjemmesiden til HK produsenten og hent drivere til ditt HK der. Kent Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 jeg fant til slutt ut av denne ukjente greia, det var den ene nettverks kontrollreen på HK, men jeg måtte velge legg til HW, og så få windows til å søke på cd plate for å komme så langt, og etter at det var installert, så var det fortsatt et utropstegn ved det... jaja, jeg deaktiverte det i bios (jeg bruker det andre nettverkskortet) så nå plager ikke det meg lenger. jeg har heller ikke fått flere blue screens, enda, men at dc++ skal bruke bortimot 50% av cpu hos meg, når den bruker nesten ingenting hos en kamerat av meg med svakere cpu, fatter jeg ikke. jeg får jo ikke spilt (offline) spill engang, fordi at det ikke er nok cpu resurser igjen til spillet da. Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Jeg har brukt DC++ mye og min erfaring er at DC++ ofte etter noe tid gjør at Explorer bruker 50% av all CPU kraft. Måten som jeg har løst dette på er å gå inn i oppgavebehandler, og til selve prosessen for der å stoppe prosessen (Explorer). Da forsvinner hele desktoppen, men den får du igjen ved å gå til Applikasjons fliken og der velge Ny Oppgave, der skriver du inn Explorer og desktoppen kommer tilbake. Når jeg gjør dette faller prosessorbelastningen til normalt nivå. Kent Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 det hadde ikke vært noe problem for meg om jeg bare kunne ha skrudd av explorer, men hos meg så er det selve klienten som bruker så mye. jeg fikk forresten blue screen igjen, det stod at IRQ is not less or equal. burde jeg gjøre rammen tregere? (den er stilt etter SPD nå ) Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) ATI skjermkort? Isaafall, gaa inn i control panel/display/settings/advanced/troubleshoot og slaa av Write Combing og se om det hjelper. Og last ned memtest fra http://www.memtest86.com/ og brenn ut paa en CD, boot fra CD'en og la den teste minne. Minnefeil kan gi mange rare feilmeldinger Endret 15. april 2006 av Flippo Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 har ikke ATI... jeg får prøve memtest, men det blir nødt til å vente til jeg kommer hjem i morgen... ingen som har noen tips som kan hjelpe meg med å finne ut hvorfor akkurat DC programmer bruker så mye cpu kraft fra meg? (FullDC brukte konstant 100%) Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 hvis noen lurte, så var det ikke noe feil med rammen. jeg tror det var det at jeg ikke fikk lagt inn hdd kontroller drivere skikkelig, for nå har jeg formatert, og ikke sett noe til bluescreen etter det.. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 hvis noen lurte, så var det ikke noe feil med rammen. jeg tror det var det at jeg ikke fikk lagt inn hdd kontroller drivere skikkelig, for nå har jeg formatert, og ikke sett noe til bluescreen etter det.. 5963686[/snapback] Hadde same problem med den bærbare maskinen min(M735). av og til begynte den å bruke 100% av CPUen.... men nå har eg kjøpt ny maskin(dobbelkjerne) maskin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå