ospenis Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Halla, har et Abit Kt7a hovedkort. Lurer på om det støtter athlon XP?Det er kjøpt mars 01. Det er eldre enn series v1.3. Athlon Xp er ikke en mulighet jeg kan velge i biosen, selv om det er den nyeste. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Er sikkert mulighet for å flashe bios, så Athlon XP kan brukes. I hvert fall ser det ut til at mange produsenter har kommet med støtte til det nå, for KT133 chipsettene. Sjekk på sidene til produsenten for hovedkortet. -P- Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Quote: On 2001-12-07 14:50, ospenis skrev:Halla, har et Abit Kt7a hovedkort. Lurer på om det støtter athlon XP?Det er kjøpt mars 01. Det er eldre enn series v1.3. Athlon Xp er ikke en mulighet jeg kan velge i biosen, selv om det er den nyeste. Den nyeste offisielle versjon til Abit's KT7A er 64-versjonen, som kan hentes fra http://www.abit.com.tw . Som du sier selv, så støtter ikke rev1.0-1.2 offisielt ikke XP. Lenke til kommentar
ospenis Skrevet 7. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2001 Nei, støtter ikke Xp offisielt, men går det å bruke egendefinerte innstillinger i bios og bruke xp på det viset? Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Hmm, BIOSen min sier ikke noe om at det er xp cpu, men det er det. Husk at XP er en Athlon cpu. My av grunnene til at mange bioser/hovedkort har blitt stemplet som at de ikke støtter xp, er fordi AMD nå "bannlyser" alle bioser som viser ekte cpu hastighet. Viser biosen "1.4GHz" vil ikke AMD godkjenne den, selv om alt annet virker, viser den derrimot "1600+" godkjenner de den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå