Gå til innhold

Utsikt fra sjøen

andeik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nr. 1 - Kornete

Nr. 2 - Kjedelig motiv

Nr. 3 - Skjev Horisont

Nr. 4 - Muchos to dark! Slike mørke partier har sin sjarm, men passet ikke her!

Men ivrige som vi er til å fotografere gjør man ikke annet enn å vokse med oppgaven! Med konstruktiv kritikk lærer man fort hva som er bra og ikke bra =)

Endret av Antarctica
Lenke til kommentar
hva synes du selv?

5922089[/snapback]

Gjentar vi oss selv i dag? :p

Sorry, men har ikke så altfor mye bra å si, egentlig. Mange ting som er direkte feil, og spesiellt horisonten. Den bør du rette opp, og det blir litt bedre. Støyen er også plagsom her, et slikt motiv bør være renere framstilt. Ellers fint motiv, men solnedganger skal være spesielle før de blir interessante.

Lenke til kommentar

Selv om det er litt for mørk så mener jeg du har fått til en bra dynamikk/dybde i bildet. Fine farger var det og. Ellers var det noe støy på bildet, men ikke noe skjemmendes.

Noe av det viktigste i vidvinkel og landskaps bilder er å finne et motiv så øyet kan hvile på, ikke så det hopper rundt omkring.

Fortsett på knips, kommer seg det. Sug til deg kritikken og ta den med i neste motiv. Bra forsøk!

Lenke til kommentar
hva synes du selv?

5922089[/snapback]

Går du innom alle trådene med det spørsmålet? Poenget er vel at han vil høre andres meninger...

5922506[/snapback]

Stussa litt på at engekri hadde vært innom alle trådene i Bildekritikk-forumet med den frasen i natt ja. Hva er poenget med det liksom?

Lenke til kommentar

Voldsommt til oppstyr da! Men for at man skulle kunne gi en god kritikk på et bilde bør man vite hva fotografen synes selv om det. Jeg synes i allefall at man burde det.

Man burde rettet horisonten litt, skjeve horisonter er tabu.

I føle exif fra bilde, er det tatt med blender 4 og lukker 1/2500sekund med manuell eksponering.

I en setting som denne ville jeg heller brukt mindre blender og en del seinere lukker. Kan tenke meg blender rundt 11 eller noe og lukker deretter. I tillegg ser det ut som om det er mye bildestøy/isostøy på bildet. Om man har brukt høyere iso enn 200 burde du tenke på det neste gang. Det er ingen poeng å bruke så kort lukker som her med høy iso og lav lukker. Om det hadde vært noe i bevegelse hadde det vært ok, men i denne settingen. Nei.

hva motviet angår synes jeg det er i overkant kjdedelig. Det er en solnedgang. Ikke noe mer. bilde kunne blitt mer idyllisk om det var en båt utpå, eller noen mennesker i forgrunnen.

Lenke til kommentar
Voldsommt til oppstyr da! Men for at man skulle kunne gi en god kritikk på et bilde bør man vite hva fotografen synes selv om det. Jeg synes i allefall at man burde det.

5923515[/snapback]

Hva fotografen selv mener om bildet er helt irrelevant for å kunne gi en tilbakemelding på bildet.

Lenke til kommentar
Nei ærlig talt. Mener dere virker at det er livsnødvendig å vite hva fotografen mener selv om bildet for å kunne si noe vettugt om det?

5924010[/snapback]

Jeg er ihvertfall enig med deg, fotografen spør for å få andres meninger...

engekri derimot...

Lenke til kommentar

Stativ å tatt det mere som et nattebilde på Laveste iso høyeste blender lang lukker så hadde det nok hatt sin sjarm.. Men den litt spesielle himmelen greier ikke redde bildet..

Har en del slike bilder selv, så kanskje det bare er jeg som er lei av motivet...

Å hva fotografen tenker selv synes jeg er irrelevant, hvilket kamerautstyr & kanskje litt om erfaring er alt man trenger for å gi god kritikk...

DIN (min) kritikk skal ikke bassere seg utfra det fotografen selv mener... (min mening, alle har lov å være uenige.)

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...