Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen, og derretter restart.

Anbefalte innlegg

Hei..

Har et saftig problem med pcen nå..

Det hele startet for 3 dager siden da jeg lastet ned en film på DC++, så plutslig kom det bluescreen opp, og jeg startet opp pcen igjen og satt igang dc++ igjen for og se om det ville skje en gang til, og det gjorde det. så jeg tok og slettet filen jeg lastet ned, og slettet DC++. Og da funket pcen fint igjen

Men natt til fredag, installerte jeg det igjen, men har enna ikke brukt det.. Så ingen ting har skjedd enna inntil jeg installerte winamp istad og hørte på musikk med winamp. så kom den bluescreenen opp igjen.. Så jeg startet pcen og kjørte adaware scan(installerte da adaware scan programmet), og hørte samtidig på musikk. Så skjedde det enda en gang til.

Så jeg prøvde enda en gang til og gjøre det samme, og det samme skjedde igjen.

Så nå sitter jeg på pcen, og kjører KUN MSN og Speedfan. Og det går, pcen holder seg! :w00t:

Men så snakket jeg med en data fyr på msn, og han sa at jeg kunne prøve og spille av musikk med winamp for og se om det skjer igjen, og det har det enna ikke gjort.. Så jeg sitter her nå og spiller av musikk med winamp og har hatt den på i 40 min snart..

Hva i huleste er feilen tror dere?

Kanskje jeg skal fjerne DC++ og adaware programmet? Eller hva??

Håper på raskt svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blåskjermen inneholder en kode som sier hav som er feil. Søk med koden på google ellr Microsoft så vil du forslag til hva du må gjøre. For å se kode må du slå av auurestart.

5925549[/snapback]

OKey.. Men jeg har nå koblet fra D disken min med spill, filmer, musikk osv.. Og pcen kjører som vanlig med bare C disk hvor windows er.. Så den er stabil igjen sånn som den er nå. Jeg byttet også IDE kabler istad da jeg koblet ut og inn.. SÅ kanskje det er det som gjør så det funker..

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg vil anbefale at du bruker Ultimate Boot CD til å teste minnet og harddisken, og til å søke etter virus på pcen.

Om du ikke har en god brannmur, så vil jeg anbefale ZoneAlarm.

God påske!

Hilsen,

efikkan.

5927098[/snapback]

Ok.. Så når jeg er ferdig med og laste det ned så brenner jeg det på en cd og lar cd stå i mens jeg lar pcen starte opp med CD og ikke harddisken?

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg vil anbefale at du bruker Ultimate Boot CD til å teste minnet og harddisken, og til å søke etter virus på pcen.

God påske!

Hilsen,

efikkan.

5927098[/snapback]

Ok.. Så når jeg er ferdig med og laste det ned så brenner jeg det på en cd og lar cd stå i mens jeg lar pcen starte opp med CD og ikke harddisken?

5927201[/snapback]

Ja brenn det ut til en CD. Men ikke brenn en cd med fila på, velg "brenn cd-image" eller noe sånt i ditt brenneprogram. Så kan du starte pcen på nytt med cden i. Om du ikke får bootet fra cden, så må du nok endre boot-rekkefølgen i BIOS.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Hei!

God påske!

Hilsen,

efikkan.

5927098[/snapback]

Hilsen,

efikkan.

5927223[/snapback]

Okey.. Har nå prøvd og brenne det som oppstartdisk med nero, men den ville ikke:s Så jeg tok bare og kopierte filene over til cd brenner stasjoen så jeg brant det med hjelp av Windows.. Så får håper det funker nå..

Endret av _Daniel_
Lenke til kommentar

Okey, har funnet ut problemet.. Har en hakk i sata disken min.. Vær gang jeg spiller av noen sanger ( hittil 2 sanger ) så fryser pcen.. og skrus seg av UTEN bluescreen nå..

Så blir innkjøp av ny HDD... Noen anbefalinger.. Jeg laster ned mye filmer, spill, programmer osv.. Har nå 250 GB... Skulle 'gjerne hatt det samme, eller mer.. Trenger noe som tåler en del.. God kvalitet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...