Gå til innhold

"Øking av sosialstøtten" aktige spørsmål. *LØST*

Anbefalte innlegg

Klarte ikke å finne på noen bedre tittel.

Men det jeg lurer på er; Vist jeg er en sosialklient å hører på radioen eller tv at regjeringen skal gi mere til sosialklienter, har jeg da noe krav på mere penger? Jeg mener vist det er noe jeg har hørt for lenge siden og ikke husker akkurat hva som hadde blit sagt, så er det ikke så lett å skjekke hva som skjedde.

Vanskelig å forklare...

Endret av The O
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm... ja. Men det jeg egentlig ville spørre om (dorlig på å formulere meg) er hvilke muligheter har den vanlige mannen i gaten til å få med seg hvilke vedtak som blig tatt i stortinget eller komunesyrene? Å hvordan kan man skjekke om vedtaket blir fulgt?

Utenom gjennom media.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke se for meg sosialklienter undersøke hvorfor de ikke får de pengene de har blitt lovt. Det er ofte en grunn til at de går på sosialen.

(Ikke misforstå, jeg snakker ikke om handikappede og den slags)

5922449[/snapback]

Det var bare ett eksempel, men det var dårlig. Se det første svaret mitt.

Lenke til kommentar
Uten å gå igjenom media? Da må du vel enten henge på stortinget under spørretimene etc eller så kan du se på http://www.odin.no/ og derfra gå inn på de forskjellige depatermentene etc. Hvis du virkelig lurer kan vel en telefon til ditt lokale sosialkontor sikkert også hjelpe deg.

5922456[/snapback]

Så før i tiden (og sikkert nå også av og til) fant man ikke ut av hva slaks vedtak som var tatt før man "skulle ut å fiske i elven å så var det plutselig et fisking forbut skilt der" ... Bare som eksempel.

Lenke til kommentar
Uten å gå igjenom media? Da må du vel enten henge på stortinget under spørretimene etc eller så kan du se på http://www.odin.no/ og derfra gå inn på de forskjellige depatermentene etc. Hvis du virkelig lurer kan vel en telefon til ditt lokale sosialkontor sikkert også hjelpe deg.

5922456[/snapback]

Så før i tiden (og sikkert nå også av og til) fant man ikke ut av hva slaks vedtak som var tatt før man "skulle ut å fiske i elven å så var det plutselig et fisking forbut skilt der" ... Bare som eksempel.

5922491[/snapback]

"Før i tiden" ble slike ting formidlet igjenom aviser, lokale partier, kirken og andre lokale lag regner jeg med ;)

Er idag vi er så late og bruker telefon og internett til alt, selv om det er flott, effektivt og hjelpsomt ;)

Lenke til kommentar

Det er opp til hver enkelt kommune å bestemme hvilke sosialsatser man ønske å tilby. Men staten har laget en "rettesnor" som man instendig har bedt kommunene å IKKE legge seg under. Det er da selvfølgelig noen kommuner som ikke følger denne. Sosial-mottakere må da selv klage på utbetalingen, og får ofte medhold gjennom fylkesmannen.

Lenke til kommentar
hmm... ja. Men det jeg egentlig ville spørre om (dorlig på å formulere meg) er hvilke muligheter har den vanlige mannen i gaten til å få med seg hvilke vedtak som blig tatt i stortinget eller komunesyrene? Å hvordan kan man skjekke om vedtaket blir fulgt?

Utenom gjennom media.

5922436[/snapback]

Hvis du lærer deg å skrive blir det sikkert lettere. :thumbup:

Lenke til kommentar

Utenom gjennom media.

5922436[/snapback]

Hvis du lærer deg å skrive blir det sikkert lettere. :thumbup:

5922926[/snapback]

Wow så sakelig å bra argumentert. IDIOT!!

Lenke til kommentar
Det er opp til hver enkelt kommune å bestemme hvilke sosialsatser man ønske å tilby. Men staten har laget en "rettesnor" som man instendig har bedt kommunene å IKKE  legge seg under. Det er da selvfølgelig noen kommuner som ikke følger denne. Sosial-mottakere må da selv klage på utbetalingen, og får ofte medhold gjennom fylkesmannen.

5922591[/snapback]

Sikkert...

MEN DET VAR BARE ETT EKSEMPEL!

Lenke til kommentar

Jøss, noen som sto opp på feil side av sengen idag?

Jeg er fortsatt usikker på hva du lurer på enda, først spurte du hvordan økningen av sosialstøtten fungerte, så spurte du om hvordan en skulle få vite dette uten å gå igjenom media.. Hva nå?

Lenke til kommentar
Jøss, noen som sto opp på feil side av sengen idag?

Jeg er fortsatt usikker på hva du lurer på enda, først spurte du hvordan økningen av sosialstøtten fungerte, så spurte du om hvordan en skulle få vite dette uten å gå igjenom media.. Hva nå?

5923609[/snapback]

Har ikke sovnet enda :)

Altså det første jeg skrev var et eksempel på hvordan man skal få vite hva politikerene gjør, når det ikke kommer i media. Fikk vel egentlig svar på det. Ble litt for politisk i går...

Men det hjelper ikke at "gspr" ikke klarer å legge til noe nyttig informasjon og heller bare klager på grammatikk. (skrivleif er min venn). Du skjønner hva jeg mener...

Lenke til kommentar
Det er opp til hver enkelt kommune å bestemme hvilke sosialsatser man ønske å tilby. Men staten har laget en "rettesnor" som man instendig har bedt kommunene å IKKE  legge seg under. Det er da selvfølgelig noen kommuner som ikke følger denne. Sosial-mottakere må da selv klage på utbetalingen, og får ofte medhold gjennom fylkesmannen.

5922591[/snapback]

Sikkert...

5923589[/snapback]

Problemer? :hmm:

Lenke til kommentar

5922591[/snapback]

Sikkert...

5923589[/snapback]

Problemer? :hmm:

5934125[/snapback]

vist du leser hele tråden skjønner du sikkert hva jeg mente/var ute etter.

Lenke til kommentar
Klarte ikke å finne på noen bedre tittel.

Men det jeg lurer på er; Vist jeg er en sosialklient å hører på radioen eller tv at regjeringen skal gi mere til sosialklienter, har jeg da noe krav  på mere penger? Jeg mener vist det er noe jeg har hørt for lenge siden og ikke husker akkurat hva som hadde blit sagt, så er det ikke så lett å skjekke hva som skjedde.

Vanskelig å forklare...

5921819[/snapback]

Det er jo mange som lover mye, men som ikke holdes. Tror nok desverre ikke du har inngått en avtale med dem om at de skal øke sosialstøtten.

Lenke til kommentar

Høyre folkene her på forumet driter nok i dine problemer. De liker nemlig ikke folk som ikke er slaver til kapitalismen og som ikke gjør dritt jobben til kapitalistene.

Her er siden du trenger: http://www.rettighetssiden.no

eller: http://www.sosialtjenesten.no

Vær nøye på at du får det du har krav på. I sosialstønad saker har saksbehandleren generelt mye makt selv om han har mange regler å forholde seg til. Derfor er det lurt av deg å ta en utskrift av det du har krav på(se link over) og sørge for at du får disse ytelsene av kommunen.

Det er veldig varierende praksis med sosialhjelp i de ulike kommunene i landet. Os kommune gir bra med penger så hvis du bor i bergensområdet så kan du vurdere å flytte ut der.

Lenke til kommentar

Hvis man mener at en saksbehandler har behandlet saken galt, må man naturligvis anke. I trygdesaker har man også egen Trygderett. Mener du deg grusomt behandler, kan man også saksøke stat eller kommune.

Men jeg synes dog sosialklienter og andre har det alt for godt i landet her - det burde innebære større økonomiske tap å motta ulike stønader.

Lenke til kommentar
Høyre folkene her på forumet driter nok i dine problemer. De liker nemlig ikke folk som ikke er slaver til kapitalismen og som ikke gjør dritt jobben til kapitalistene.

Her er siden du trenger: http://www.rettighetssiden.no

eller: http://www.sosialtjenesten.no

Vær nøye på at du får det du har krav på. I sosialstønad saker har saksbehandleren generelt mye makt selv om han har mange regler å forholde seg til. Derfor er det lurt av deg å ta en utskrift av det du har krav på(se link over) og sørge for at du får disse ytelsene av kommunen.

Det er veldig varierende praksis med sosialhjelp i de ulike kommunene i landet. Os kommune gir bra med penger så hvis du bor i bergensområdet så kan du vurdere å flytte ut der.

5938062[/snapback]

Noe slik som den første linken der var jeg vel ute etter ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...